اکسپرس انتری و آنچه که باید درباره اقامت دائم کانادا بدانید

اکسپرس انتری کانادا یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت به این کشور به عنوان نیروی کاری ماهر است. نامزدهای واجد شرایط مشخصات خود را در وب سایت (IRCC) ارسال و پس از دریافت امتیاز خود وارد رقابت با سایر متقاضیان می‌شوند. برای شرکت در این برنامه نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری ندارید و تجربه و مهارت شما سرمایه‌های ارزشمندتان هستند. همه روش‌های مهاجرتی منتهی به اقامت دائم نمی‌شود و چه بسا مدت زمان زیادی طول بکشد. اما اگر برنده میدان رقابت اکسپرس انتری باشید، از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را اخذ خواهید کرد. در ادامه این صفحه درباره اکسپرس انتری و حقوق افراد مقیم دائم کانادا بیشتر توضیح می‌دهیم.  

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست‌های نیروهای کاری ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب وضعیت اقامت دائم آن هستند، استفاده می‌شود.

21

این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می‌کند:

  • مشاغل ماهر فدرال (FSW)

برنامه مشاغل ماهر فدرال ویژه نیروهای ماهر با سابقه کار خارجی است که معیارهای آموزشی و ... را برآورده می‌کنند.

  • مشاغل فنی متخصص  (FST)

برنامه نیروهای فنی متخصص فدرال برای نیروهای ماهر است که در یک حرفه تخصصی واجد شرایط هستند و  یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت دارند.

  • کلاس تجربه کانادا (CEC)

برنامه تجربه کانادایی مختصص نیروهای ماهری است که در سه سال قبل تجربه کار در کانادا دارند.

چنانچه بتوانید از طریق برنامه‌های تعیین شده امتیاز لازم را کسب کنید، در استخر این سیستم وارد رقابت با متقاضیان دیگر می‌شوید.  اگر واجد شرایط یکی از برنامه‌های فوق باشید، می‌توانید از طریق اکسپرس انتری برای برنامه نامزد استانی نیز درخواست دهید. چنانچه نامزد برنامه استانی شوید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد و سریعا از شما دعوت به درخواست می‌شود. به طور خلاصه، برنامه اکسپرس انتری فقط روی تخصص نیروهای خارجی حساب می‌کند. بنابراین، این برنامه به هیچ وجه در دسته برنامه‌های مهاجرت سرمایه گذاری کانادا قرار نمی‌گیرد.

حداقل الزامات برنامه اکسپرس انتری کانادا

  • حداقل یک سال در 10 سال گذشته، تجربه کار مداوم تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در یک شغل ماهر داشته باشید.
  • بتوانید حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) در یک آزمون زبان تایید شده در زبان انگلیسی یا فرانسوی کسب کنید.
  • تحصیلات تکمیل شده دانشگاهی داشته باشید که بر اساس استانداردهای کانادایی با ارزیابی اعتبار تحصیلی ارزیابی می شود.

22

برای اکسپرس انتری لزوما نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. تعداد زیادی از نامزدهای انتخاب شده برای اکسپرس انتری، پیشنهاد شغلی رسمی کانادایی نداشته‌اند. نوع برنامه و شرایط متقاضی است که تعیین می‌کند نیاز به پیشنهاد شغلی الزامی است یا خیر.  اما اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید، تا 200 امتیاز به امتیاز CRS اضافه می‌شود.

اینها حداقل شرایط لازم برای امکان شرکت متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری کانادا است. اما برخورداری از این شرایط به این معنی نیست که حتما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت نامه دریافت خواهید کرد. همیشه کاندیداهایی که پروفایل قوی‌تر دارند از بین سایر متقاضیانی که تنها حداقل شرایط را برآورده می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

اقامت دائم کانادا و کارت PR

ساکنان دائم کانادا باید کارت PR معتبر یا سند مسافرتی اقامت دائم (PRTD) خود را هنگام سوار شدن به پرواز کانادا یا سفر به این کشور با هر نوع دیگر وسیله حمل و نقل، همراه داشته و ارائه دهند. اگر کارت PR یا PRTD  خود را همراه ندارید، نمی‌توانید سوار هواپیما، قطار، اتوبوس یا قایق خود به کانادا شوید.

مقیم دائم کسی است که با مهاجرت به کانادا به وی اقامت دائم داده شده است، اما شهروند کانادا نیست. در واقع، ساکنان دائم شهروندان کشورهای دیگر هستند. افرادی مانند دانشجویان، توریست‌ها و یا نیروهای کاری خارجی، که به صورت موقت در کانادا اقامت دارند، مقیم دائمی نیستند. این نشان می‌دهد که هر نوع کار یا سکونت در کانادا اخذ اقامت آن را تضمین نمی‌کند. برای مثال خرید ملک در کانادا هیچ امتیاز مثبتی برای اخذ اقامت محسوب نمی‌شود. همچنین، اتباع خارجی که با خرید بیزینس آماده در کانادا در این کشور اقامت می‌کنند، در چند سال اول مقیم موقت هستند و فقط در صورت برآورده کردن الزامات می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

حقوق افراد مقیم دائم کانادا

به عنوان یک مقیم دائم، شما حق دارید:

  • حداکثر مزایای اجتماعی شهروندان کانادایی، از جمله پوشش مراقبت‌های بهداشتی را دریافت کنید.
  • در هر نقطه از کانادا زندگی، کار یا تحصیل کنید.
  • در صورت برآورده کردن الزامات درخواست شهروندی کانادا بدهید.
  • تحت حفاظت قوانین کانادا و منشور حقوق و آزادی‌های کانادا قرار بگیرید.

 

افراد مقیم دائم باید مانند شهروندان کانادا مالیات بپردازید و به تمام قوانین کانادا در سطوح فدرال، استانی و شهری احترام بگذارید.

شرکت مهاجرتی ای ویزا

شرکت مهاجرتی ای ویزا ، بزرگ‌ترین شرکت مهاجرتی ایالت بریتیش کلمبیا در تمام امور مربوط به اخذ انواع ویزای کانادا، اخذ اقامت دائم و شرکت در برنامه اکسپرس انتری کنار شماست. این شرکت در حال حاضر در چهار شهر تورنتو، ونکوور، سائوپائولو و تهران دفتر دارد. ای ویزا تاکنون بیش از 10000 پرونده موفق داشته و برای 99 درصد از مشتریان خود اقامت دائم کانادا را اخذ کرده است. برای اخذ خدمات شرکت ای ویزا می‌توانید همین اکنون با کارشناسان و مشاوران ارتباط بگیرید.