بهترین سایت برای دانلود سخنرانی کدام است؟

شاید شما هم یکی از طرفداران گوش دادن به پادکست ها یا سخنرانی ها باشید. سختی مسیر های طولانی که با مترو، بی آر تی یا ماشین شخصی طی میشه میتونه با گوش دادن به یک صوت دلنشین کمتر بشه. امروز میخواهیم یکی از بهترین وبسایت ها برای دانلود سخنرانی رو خدمت شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم هرروز وقت زیادی رو توی راه می گذرونید و به گوش دادن به سخنرانی یا پادکست علاقه دارید. همراه ما باشید.

هفت دقیقه یکی از پر سابقه ترین تولید کنندگان پادکست مذهبی در ایران به حساب میاد. این وبسایت از اوایل دهه 90 فعالیت خودش رو آغاز کرده و تاکنون بیش از هزار قطعه صوتی دقیقا هفت دقیقه ای تولید کرده. شاید برای شما عجیب باشه. اما درست شنیدید. این قطعات صوتی حتی یک ثانیه کم و زیاد نیستند. سخنرانی هایی از سخنرانان بسیار پرطرفدار مثل سخنرانی رائفی پور سخنرانی مسعود عالی و سخنرانی دانشمند و...

3

این سایت همچنین در زمینه دانلود مداحی هم فعالیت دارد. شما می توانید پر شنونده ترین مداحی ها و خوش صدا ترین مداحان را در این پایگاه پیدا کنید. یکی از دسته بندی های تخصصی این سایت برای مداحی مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می توانید با مراجعه به بخش موضوعات یا مداحان به دسته بندی هایی بر اساس موضوع مداحی و مداحان مطرح کشور دسترسی پیدا کنید. نوحه ترکی و شعرخوانی در مدح اهل بیت علیهم السلام از دیگر موضوعات جذاب این بخش هست. شعرخوانی های سید حمیدرضا برقعی و مداحی های ترکی حاج مهدی رسولی همیشه یکی از جذاب ترین مطالب برای مخاطب مذهبی بوده و هست.

مجموعه کانال ها، صفحات اجتماعی، وبسایت و نرم افزار آندروید این مجموعه فرهنگی بیش از 250 هزار مخاطب مستقیم جذب کرده. تولیدات این رسانه هم اکنون به بیش از 1401 صوت دقیقا هفت دقیقه ای رسیده است. بسیاری از وبسایت های تولید کلیپ و پادکست مذهبی از هفت دقیقه به عنوان مرجع خودشون برای دریافت صوت خام استفاده می کنند. متاسفانه تعداد بسیاری از وبسایت های مطرح مطالب این مجموعه را بدون اجازه و بدون ذکر منبع منتشر می کنند. این کار هرچند باعث ناراحتی برخی از اعضای تیم هفت دقیقه شده است. اما باعث انتشار بیش از پیش معارف اهل بیت علیهم السلام و تقویت دین و انقلاب خواهد شد.

در مورد تیم تشکیل دهنده هفت دقیقه شایعات زیادی وجود داره. برخی اون ها رو از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام می دونن. برخی دیگه اونا رو از حوزویان حوزه علمیه قم. اما واقعیت اینه که این رسانه توسط مجموعه ای از نیرو های حوزوی و دانشگاهی اداره میشه. فعالیت این رسانه در مناسبت هایی مثل محرم، فاطمیه، رمضان و... بیشتر می شود. این به دلیل اهمیت این ایام و همچنین اقبال بیشتر مخاطبین برای دریافت محتوای مناسبتی است.

شاید باورتون نشه اما این رسانه جزء اولین رسانه هایی بود که به صورت انبوه و گروهی به موبایل مخاطبینش محتوا ارسال می کرد. خیلی قبل تر از اینکه کانال اختراع بشه. حدود سال 92 بود که این مجموعه با لیست انتشار واتس آپ به بیش از 4 هزار مخاطب خودش سخنرانی ارسال می کرد. بعد تر با ابداع کانال، 7 دقیقه جزء اولین کانال های تشکیل شده در فضای مجازی با موضوع مذهبی بود. هم اکنون شاید این رسانه جزء پر دنبال کننده ترین کانال ها در فضای مجازی نباشد اما بیشترین قدمت و تجربه را در زمینه تخصصی خودش دارد.

2

سخنرانی ویدئویی قالب محتوایی جدیدی است که این مجموعه چند ماهی است شروع به تولید و انتشار آن کرده است. این ویدئو ها شبیه کپسول هستند. شاید بپرسید چرا؟ برای اینکه محتوای صوتی این وبسایت چکیده سخنرانی های بلند هستند و این ویدئو ها چکیده صوت های این وبسایت هستند. این ویدئو ها محتوایی بین فوتوکلیپ و موشن گرافیک هستند یعنی هم اکولایزر دارند هم تصاویری مرتبط با موضوع سخنرانی به صورت اسلایدی درشون به نمایش در میاد. 7 دقیقه مورد مراجعه بسیاری از مبلغین حوزه دین هست. علت این امر شباهت بسیار زیاد مطالب این وبسایت با فیش های منبر است. چرا که در یک مدت زمان کوتاه مطلبی را آغاز و آنرا تمام می کند. 

خلاصه اینکه اگر توی مسیر های طولانی دوست دارید به سخنان حکمت آمیز و دلنشین خطبای مشهور گوش کنید و خستگی مسیر رو از تنت تون بیرون کنید. پیشنهاد ما استفاده از هفت دقیقه است. برای اینکار کافیه در یکی از پیام رسان های تلگرام، سروش، ایتا، بله یا روبیکا عضو کانال هفت دقیقه شوید. یا اینکه نرم افزار آندروید هفت دقیقه رو از کافه بازار دانلود کنید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند. موفق و پیروز باشید. یاعلی مدد.

 

1