راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

ازمیر که قبلاً با نام Smyrna شناخته می شد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه است. این شهر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است که تاریخچه ‌ای غنی از دوران نوسنگی دارد. ازمیر در زمان های گذشته تا به امروز به دلیل منطقه ی تجاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. آثار غنی و جاذبه های باقیمانده در این شهر نشانی از تنوع فرهنگی آن است.

این روزها دیگر ازمیر به اندازه ی سابق چند فرهنگی نیست، اما هنوز هم اقوام مختلفی در کنار هم زندگی می کنند. سفر به ازمیر می تواند بسیار جذاب باشد. شهر ازمیر به تنهایی یک شهر گردشگری بی نظیر است در این شهر تعدادی از بازارهای محلی، موزه های تاریخی، سواحل زیبا و تفریحات آبی وجود دارد.

 

چگونه به ازمیر برویم؟

اگر قصد سفر به شهر ازمیر ترکیه را دارید، باید به شما بگوییم از ایران پرواز مستقیمی به ازمیر وجود ندارد. شما می بایست توقفی کوتاه در استانبول داشته باشید و سپس وارد فرودگاه عدنان مِندِرِس (Adnan Menderes) در ۱۶ کیلومتری جنوب ازمیر شوید. فاصله فرودگاه ازمیر تا مرکز شهر تنها 20 کیلوکتر می باشد، برای دسترسی به مرکز شهر ازمیر می توانید از شاتل های فرودگاه عدنان ازمیر استفاده کنید، اتوبوس هایی به نام هاواش (HAVAŞ) شما را از فرودگاه به مرکز شهر ازمیر می‌ برند. کرایه استفاده از این اتوبوس ها تا مرکز شهر 10 لیر برای هر نفر می باشد، مسیر این اتوبوس ها تا شمال ازمیر و ترسانه نیز ادامه دارد.

اتوبوس های دیگری با نام اِشوت (ESHOT) به مردم خدمات رسانی می کنند، این اتوبوس ها ارزان تر از اتوبوس های هاواش هستند کرایه ی استفاده از اتوبوس های اشوت برای هر نفر 5 لیر می باشد.

چگونه از ازمیر به شهرهای دیگر ترکیه سفر کنیم؟

اگر قصد دارید از ازمیر به شهر های دیگر ترکیه مانند، استانبول، آنتالیا، بدروم، آنکارا سفر کنید ما روش های رفتن به شهر های مختلف از ازمیر را پیش روی شما قرار می دهیم.

سفر با قطار

شهر ازمیر دارای دو ایستگاه راه آهن است، یکی باسمانه در مرکز شهر که قطار های محلی و مترو را سرویس دهی می کند و دیگری ایستگاه آلسانجاک در شمال شهر ازمیر که به قطارهای بین شهری و ایزبان سرویس دهی می کند. این قطار ها بین شهر های آنکارا، دنیزلی و اسپارتا مسیر مستقیم دارند. اما برای سفر به ازمیر از استانبول باید در میان راه از کشتی‌ های باندیرما استفاده کنید.

سفر با کشتی

برای استفاده از کشتی برای رفت و آمد بین شهر ها آخر هر هفته می‌ توان سفر با کشتی از استانبول به ازمیر و بلعکس را انجام داد. کلیه ی کشتی های مسافر بری در ترمینال کشتی آلسانجاک قرار دارد، این ترمینال در ۲ کیلومتری مرکز شهر ازمیر واقع شده است. فاصله استانبول تا ازمیر با کشتی ۲۵ دقیقه می باشد.

سفر با اتوبوس

پایانه های اتوبوسرانی در شهر ازمیر در شمال این شهر قرار دارد، اتوبوس های بسیاری از شهر های مختلف ترکیه وارد این پایانه می شوند. پایانه ی اتوبوسرانی ازمیر بسیار بزرگ و مجهز است، و دارای امکاناتی نظیر غذا، نوشیدنی، کافی نت، صرافی می باشد. یکی از راحت ترین و بهترین روش های رفتن از ازمیر به استانبول استفاده از این اتوبوس ها می باشد. شما می توانید بعد از 9 ساعت با اتوبوس از ازمیر خود را استانبول برسانید، در طول راه از شما با آب و غذاهای متنوع پذیرایی می شود. کرایه اتوبوس از استانبول به ازمیر نفری ۵۰ لیر می باشد.

بهترین زمان برای بازدید از ازمیر

ازمیر در سواحل دریای اژه ترکیه واقع شده است و به خاطر آب های بی نظیر و هوای خارق العاده اش معروف است. آب و هوای ازمیر با زمستان های معتدل و در تابستان دمای هوا نسبتا گرم است. اگر گرمای هوا شما را اذیت می کند، بهترین زمان برای سفر به ازمیر اوایل پاییز است. میانگین دما در ازمیر 18 درجه سانتی گراد است. گرم ترین زمان برای سفر به ازمیر در تیر ماه است که میانگین دمای آن 33 درجه سانتیگراد می شود، در طول سال، جشنواره ها و رویدادهای زیادی مانند روزهای بین المللی تئاتر در ازمیر برگزار می شود.

جشنواره فناوری 18 ژانویه، جشنواره نرگس 26 ژانویه، کارناوالیسم 28 فوریه، کارناوال جوانان ازمیر 25 ژوئن از جمله جشنواره های هستند که هر ساله در شعر ازمیر ترکیه برگزار می شوند.

11

میدان کوناک و برج ساعت در ازمیر

فاصله ی ازمیر تا دیگر شهرهای ترکیه

برای اینکه بتوانید از ازمیر به شهرهای دیگر ترکیه سفر کنید، باید فاصله ی بین ازمیر و شهرهای دیگر را بدانید تا بتوانید راحت تر برنامه ریزی کنید.

فاصله ازمیر تا استانبول

چگونه از استانبول به ازمیر برویم ؟ اگر می خواهید سفر زمینی از استانبول به ازمیر و بلعکس داشته باشید، باید بگوییم فاصله بین این دو شهر 505 کیلومتر زمینی و 375 کیلومترهوایی می باشد. برای رفتن از ازمیر به استانبول از طریق هوایی می توانید از فرودگاه عدنان ازمیر اقدام کنید، روزانه پروازهای مستقیم زیادی از فرودگاه ازمیر به استانبول وجود دارد، مدت زمان فاصله ی هوایی ازمیر تا استانبول 70 دقیقه می باشد. سفر زمینی با اتوبوس از ازمیر به استانبول نیز بین هفت تا نه ساعت طول می کشد و توقف های متعددی در طول مسیر انجام می شود.

فاصله ازمیر تا بدروم

بدروم یکی از شهرهای ساحلی در ترکیه است، و گردشگران بسیاری هرساله برای بازدید از این شهر زیبا و دیدن آثار تاریخی آن به بدروم سفر می کنند. فاصله بدروم تا ازمیر 234 کیلومتر معادل 2 ساعت بیست و سه دقیقه می باشد. ازمیر فاصله ی نسبتا کمی با شهرهای بدروم، مارماریس، کوش آداسی دارد. اگر می خواهید از ازمیر به بدروم بروید، تنها کافیست از طریق هوایی از فرودگاه ازمیر به فرودگاه میلاس بدروم سفر کنید. در بدروم می توانید خرید های بسیار خوب با قیمت های مناسبی را انجام دهید.

سخن آخر

ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است که تاریخچه ‌ای غنی از دوران نوسنگی دارد. این شهر از گذشته تا به امروز به دلیل به دلیل منطقه ی تجاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. آب و هوای ازمیر دارای آب و هوایی مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های نسبتا گرم است. شما می توانید علاوه بر بازدید از شهر ازمیر به شهر های دیگر ترکیه نیز سفر کنید، ازمیر به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد به شهر هایی همچون بدروم، مارماریس، کوش آداسی نزدیک می باشد. گردشگران می توانید از طریق هواپیما، کشتی، قطار و اتوبوس خود را از ازمیر به سایر شهر های ترکیه برسانند و از به گشت و گذار در دیگر شهر های ترکیه بپردازند. در این مقاله ما به بررسی فاصله ازمیر با شهرهای مختلف پرداخته ایم ، تا شما بتوانید برای سفرهای خود برنامه ریزی های بهتری داشته باشید. با خرید و رزرو تورهای ترکیبی داخلی و خارجی با آژانس مسافرتی سپهران سیر سفری عالی پیش رو دارید. ارزان ترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور ازمیر، تور ازمیر نوروز 1402، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس را می توانید از آژانس مسافرتی سپهران سیر باستان در سایت (www.sepehrantour.com) خرید و رزرو کنید.

منبعسپهران سیر باستان | www.sepehrantour.com