هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به استانبول با توجه به زمینی یا هوایی بودن سفر و همچنین محل اقامت، خورد و خوراک و جاهای دیدنی که از آنها بازدید میشود متغییر است. به طوریکه برخی از افراد برای سفر یک هفته ای به استانبول حداقل 30 میلیون هزینه کرده و بعضی از گردشگران هزینه ها را تا 15 میلیون کاهش می دهند. با توجه به اینکه در سال 1401 تورم در ترکیه رو به افزایش می باشد، به همین دلیل هزینه های سفر به آن با رشد زیادی مواجه شده است. در مقابل رشد نرخ ارز در ایران را نیز باید در این زمینه مد نظر قرار دهیم که مستقیما بر هزینه های تور استانبول و غیره تاثیرگذار است. بر همین اساس در ادامه به صورت میانگین هزینه های سفر به استانبول در 1401 را با جزئیات ارائه می دهیم. علاوه براین، چند روش برای تجربه سفر ارزان و اهش هزینه های سفر به استانبول را معرفی خواهیم کرد.

 

هزینه های قبل از سفر به استانبول

بعد از تبدیل کردن ریال به لیر یا دلار، لازم است برای آماده کردن مقدمات سفر، برخی هزینه ها را در ایران پرداخت کنید. از مهم ترین هزینه های سفر به استانبول که در ایران پرداخت میشوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه دریافت پاسپورت

با توجه به اینکه برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا نمی باشد، کافیست پاسپورت یا گذرنامه را ارائه دهید. هزینه دریافت گذرنامه در سال 1401 در مجموع 580 هزار بوده و شامل هزینه های صدور و خدمات می باشد. هزینه صدور گذرنامه 125 هزار تومان و 73152 تومان نیز برای خدمات گذرنامه لازم است پرداخت گردد.

هزینه های عکاسی و احراز هویت نیز حدود 43 هزار تومان می باشد که در زمان ارائه مدارک باید واریز شوند. 62500 تومان نیز به عنوان عوارض شهرداری باید پرداخت شود.

بعد از آماده سازی گذرنامه و خرید بلیط سفر، در زمان خروج از کشور نیز باید هزینه ای معادل 400 تومان به عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت کنید. در سفر دوم مبلغ به 600 و سفرهای سوم و غیره 800 هزار تومان افزایش پیدا می کند.

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

برای سف به استانبول راه های زیادی وجود دارد که هر یک هزینه های متفاوتی دارند. در حالت کلی سفرهای هوایی بیشترین هزینه را داشته و بعد از آن سفر با قطار و ماشین شخصی و اتوبوس قرار میگیرد. با توجه به مسافت زیاد تا استانبول، اغلب افراد سفرهای هوایی را در اولویت قرار می دهند. هزینه سفر به استانبول با هواپیما تا حد زیادی به نوع پرواز و ایرلاین بستگی دارد. این نکته را بخاطر داشته باشید که بلیط های اکونومی همیشه ارزان تر از بیزینس و فرست کلاس می باشند.

بر اساس ایرلاین و همچنین نوع بلیط نیز نرخ ها تغییر می کنند. به عنوان مثال بلیط های چارتر د برخی از روزهای سال قیمت مناسب تری داشته و تاثیر زیادی بر هزینه های سفرتان خواهند داشت. در حالت متوسط، برای سفر هوایی بلیط رفت و برگشت در سال 1401 حداقل 9 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد. این هزینه در بازه های مختلف سال متغییر است و در روزهای سرد سال کاهش می یابد.

هزینه سفر زمینی به استانبول با اتوبوس

یکی از روش های مناسب برای کاهش هزینه سفر به استانبول، استفاده از اتوبوس می باشد. این اتوبوس ها که از تهران و تبریز حرکت می کنند، دارای امکانات ایده آلی هستند، اما به اندازه هواپیما آسایش را فراهم نمی کنند. سفر با اتوبوس از تهران به استانبول حدود 30 تا 40 ساعت زمان لازم دارد و هزینه بلیط متغییر است. برخی از اتوبوس های تهران تا استانبول 280 تا 360 هزار تومان هزینه بلیط دارند. در مسیر تبریز به استانبول این هزینه حدود 300 هزار تومان است.

هزینه های اقامت در سفر به استانبول

بخش بسیار مهم در محاسبه هزینه سفر به استانبول به اقامت و رزرو هتل یا سوئیت هایی که انتخاب می کنید بستگی دارد. هتل های استانبول دارای تنوع بسیار زیادی بوده و بر اساس امکانات هتل های 3، 4 و 5 ستاره بهترین شرایط را دارند. این هتل ها بر اساس نوع امکانات و موقعیت مکانی و میزان فاصله با مکان های دیدنی دارای نرخ های متفاوتی هستند. حداقل هزینه اقامت در هتل های استانبول به صورت زیر می باشد:

  • هتل های 3 ستاره استانبول حداقل 120 تا 500 لیر
  • هتل 4 ستاره: حداقل 200 تا 1300 لیر
  • هتل 5 ستاره: 230 تا 2500 لیر
  • هاستل: 40 تا 120 لیر

21

هزینه خوراک در استانبول

هزینه حمل و نقل در استانبول

به دلیل پراکنده بودن جاهای دیدنی و بازارهای استانبول در مناطق مختلف شهر و همچنین وسعت زیاد آن، بخش مهمی از هزینه های سفر به حمل و نقل اختصاص می یابد. برای تردد در سطح شهر می توانید از تاکسی، فرابر، متروبوس، مترو، قطار کابلی و اتوبوس استفاده کنید. هزینه این وسایل نقلیه با استانبول کارت پرداخت میشود و همراه داشتن این کارت در بسیاری از مواقع تخفیف های شگفت انگیزی را برایتان فراهم می کند. هزینه های حمل و نقل در سطح شهر استانبول با وسایل نقلیه مختلف به صورت زیر می باشد:

  • هزینه اتوبوس: 2 لیر برای افراد بزرگسال و برای کودکان زیر 6 سال رایگان
  • هزینه مترو استانبول: 3.5 لیر
  • هزینه تاکسی: برای هر کیلومتر 7 لیر
  • هزینه قطار کابلی استانبول: 2.6 لیر
  • هزینه متروبوس: 4 لیر
  • هزینه فرابر استانبول: 3 لیر

هزینه سفر به استانبول با تور کمتر است یا شخصی؟

در حالت کلی برای سفر به استانبول دو روش وجود دارد؛ سفر با تور و سفر شخصی زمینی و هوایی. هر یک از این روش ها مزایای خاص خودش را دارد و از نظر قیمت و هزینه ها نیز با هم فرق دارند. اما در پاسخ به این سوال که هزینه سفر به استانبول با تور ارزان تر است یا شخصی، باید گفت که قانون خاصی وجود ندارد. چون برخی از تورها مانند تور استانبول ترکیه به دلیل ارائه گشت شهری و لیدر هزینه های بالایی دارند و در برخی این خدمات رایگان هستند و در کاهش هزینه تاثیر دارد. به همین دلیل می توان گفت، بستگی دارد که تور با چه هتل و پروازی ارائه شده و مدت زمان آن چقدر است.

سفر ارزان به استانبول با برسام سیر آسیا

برسام سیر آسیا از جمله مراکز معتبر در زمینه ارائه انواع تور ترکیه و رزرو هتل تمام آنچه که برای سفری ارزان لازم است را برایتان فراهم می کند. تورهای این مجموعه دارای تنوع بالایی بوده و تورهای زمینی و هوایی را شامل میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و هزینه های تور استانبول زمینی و هوایی می توانید با کارشناسان برسام سیر آسیا تماس بگیرید.

سخن آخر

با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا به راحتی علاوه بر نرخ تور داخلی، از قیمت تورهای مختلف خارجی مانند تور استانبول و تور استانبول نوروز 1402 از تهران و و دیگر شهرها و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع و از امکانات تور و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کوتاه ترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و بهترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. مناسب ترین قیمت تورهای داخلی و خارجی، با تمامی ایرلاین ها را با با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا (www.barsamseyr.com) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:برسام سیر|www.barsamseyr.com