کدوم سیم کارت رو بخرم، صفر یا کارکرده؟

همواره خرید سیم کارت های همراه اول در اولویت انتخاب کاربران تلفن همراه بوده است، اما نکته ای که در این بین ذهن مخاطب را درگیر می کند این است که سیم کارت های صفر بهتر است یا سیم کارت های کارکرده؟ اشاره به این نکته مهم است که سیم کارت 0912 کارکرده تفاوت های محسوسی با سیم کارت صفر دارد به همین دلیل بسیاری از افراد در هنگام خرید دچار تردید میشوند. در این متن به بررسی تفاوت سیم کارت های صفر و کارکرده پرداخته ایم.

 

کدوم سیم کارت رو بخرم، صفر یا کارکرده؟

اگر به هر دلیلی قصد خرید سیم کارت جدیدی را دارید سیم کارت های همراه اول بهترین گزینه هستند. اما ممکن است در زمان حضور در مراکز فروش سیم کارت به‌محض شنیدن پیشنهاد فروشنده، با توجه به تفاوت قیمت فاحشی که یک سیم کارت کارکرده 0912 به یک سیم کارت صفر دارد، شگفت‌زده شوید. توجه به این موضوع بسیار مهم است که هزینه ی خرید یک سیم کارت  کارکرده، چیزی در حدود 20 الی 30 درصد کمتر از هزینه لازم برای یک سیم کارت صفر برای شما تمام می‌شود.

تفاوت های سیم کارت صفر و کارکرده

سیم کارت های صفر مخابراتی به سیم کارتی گفته می شود که فعال نشده و یا به هیچ عنوان استفاده نشده باشد. یعنی هیچ گونه تماسی با آن سیم کارت برقرار نشده باشد، همچنین از خدمات ارسال پیامک و اینترنت هم استفاده نشده باشد.

 البته یکی از راه های اصلی تشخیص سیم کارت کارکرده از صفر تماس با آن شماره می باشد، در صورتی که تماس برقرار شد و با پیغام ( مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد ) مواجه شدید یعنی خط هنوز فعال نشده است و صفر است. همچنین دقت داشته باشید که سیم کارت‌هایی که مدتی خاموش بوده است صفر تلقی نمی‌شود.

سیم کارت های کارکرده با توجه به رند بودن یا نبودن، ممکن است از نظر قیمت صرفه اقتصادی بهتری برای خریدار داشته باشند. نکته ی دیگری که در زمان خرید سیم کارت های کارکرده باید به آن توجه شود این است که سیم کارت 0912 کارکرده‌ای که قصد خرید آن را دارید، چند سال است که خاموش است؟ این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هرچه عددی که به‌عنوان پاسخ به این سؤال، ارائه می‌شود، بزرگ‌تر باشد، احتمال آنکه مزاحمت از سوی مخاطبین پیشین خط مذکور برای شما ایجاد شود، کمتر و کمتر می‌شود.

سوال بعدی که کاربران تلفن همراه باید به آن دقت داشته باشند این است که این سیم کارت کارکرده‌ای که شما قصد خرید آن را دارید، قبلاً متعلق به چه شخصی بوده است؟

  بدون شک مهم‌ترین جنبه‌ای است که به هنگام خرید یک سیم کارت 0912 کارکرده باید به آن دقت داشت این مسئله است. آیا صاحب پیشین خط، با این شماره مرتکب کلاه‌برداری شده است؟ و یا آیا درگذشته توسط این خط، عمل خلاف قانونی انجام شده است یا نه! درصورتی‌که پاسخ این سؤالات مثبت باشد، شما باید که به‌هیچ‌وجه تن به خرید این سیم کارت کارکرده ندهید. در غیر این صورت، زندگی و آرامش خود را متوجه مشکلات بسیاری ساخته‌اید.

 با توجه به مطالب گفته شده در بالا، اگر توان مالی برای خرید سیم کارت های صفر را دارید در انتخاب خود شک نکنید. اما اگر مسئله ی قیمت برای شما اهمیت دارد با توجه به نکات گفته شده از بین سیم کارت های کارکرده، سیم کارتی را انتخاب کنید که هم صرفه ی اقتصادی بیشتری برای شما دارد و همچنین سیم کارت کارکرده ی انتخاب شده مشکلات گفته شده ی بالا را نداشته باشد.