همه چیز درباره خرید باغ ویلا در شهریار

اخیرا خرید باغ و باغچه اطراف تهران از سمت پایتخت نشین‌ها بسیار رواج یافته، خرید باغ ویلا در شهریار هم از این قائده مستثنی نیست و به دلیل برخورداری از آب وهوای مطلوب، امکانات عالی، طبیعت زیبا و بکر در این منطقه و از همه مهم‌تر فاصله کمی که با تهران دارد باعث شده تا خواهان خرید ویلا غرب تهران بسیار زیاد شود، چراکه معضل ترافیک نیز در این منطقه به چشم نمی‌خورد.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا درباره منطقه شهریار و شرایط خرید باغ ویلا بیشتر برای شما توضیح دهیم.

درباره منطقه شهریار

این منطقه که در غرب استان تهران واقع شده، در زمان‌های قدیم به ان علیشاه عوض هم می‌گفتند و به دلیل جمعیت نسبتا زیادی که دارد جزء دوازدهمین شهرستان ایران محسوب می‌شود و به دلیل باغ و باغچه‌های زیادی که دارد، به نگین سرسبز غرب تهران شهرت پیدا کرده است؛ بنابراین شما هم می‌توانید برای خرید باغچه در شهریار یا خرید باغ ویلا در شهریار اقدام کنید.

شهرستان شهریار از 2 بخش، 7 شهر، 6 دهستان و در حدود 50 روستا و شهرک مسکونی تشکیل شده است؛ شهرهای آن عبارت‌اند از شهر شهریار، اندیشه، باغستان، فردوسیه، وحیدیه، صبا شهر و شاهد شهر. به همین خاطر خرید باغ و باغچه اطراف تهران می‌تواند بهترین تصمیم و سرمایه‌گذاری برای شما باشد.

اگر شما هم جزو یکی از افرادی هستید که قصد خرید ویلا غرب تهران، خرید باغچه در شهریار یا خرید باغ ویلا در شهریار را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این باره برای شما شرح دهیم.

موقعیت مکانی باغ ویلا در شهریار

اگر قصد خرید باغ و باغچه اطراف تهران و به خصوص در شهریار را دارید، حتما قبل از هر چیزی سری به آن منطقه زده و آنجا را از لحاظ وضعیت دسترسی، وضعیت جاده‌ها، آب، برق، گاز و مردم آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به خریداری منطقه مورد نظر کنید.

قابل ذکر است که بدانید خرید باغ ویلا در شهریار از نظر موقعیتی به 3 دسته مختلف تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از؛ شهرک‌های باغ ویلایی، باغ ویلاهای مجموعه‌ای و محیط‌های مسکونی و از بین این سه دسته شهرک‌های باغ ویلایی در بین خریداران و سرمایه‌گذاران بسیار پرطرفدار است.

اما باید بدانید که شهرک‌های باغ ویلایی بسیار گران قیمت هستند و به همین خاطر بسیاری از خریداران برای خرید باغ و باغچه اطراف تهران دست روی دیگر محیط‌های مسکونی و باغ ویلاهای مجموعه‌ای می‌گذارند.

از همین رو لازم است تا بهترین شهرک‌های ویلایی شهریار را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از رضی آباد، تیسفون، کردزار، والفجر، وحیدیه، کردامیر، فردوسیه و شهرک ترنج یبارک.

شهرک ویلایی تیسفون

شهرک تیسفون، یک شهرک ویلایی محسوب می‌شود که در قسمت جنوبی شهرک اندیشه و بین شهرستان ملارد و شهریار قرار گرفته است. این منطقه از گران‌ترین و در عین حال شیک‌ترین مناطق شهریار محسوب می‌شود که باتوجه به امکانات عالی که دارد، بهترین منطقه برای سکونت دائم به حساب می‌آید.

اگر بخواهیم از لحاظ قیمت این منطقه را بررسی کنیم، باید بگوییم که این منطقه به دلیل بافت جمعیت یک دست و همچنین امنیت بالایی که دارد، باغ ویلاهای آن قیمت بیشتری نسبت به دیگر باغ ویلاها دارند.

شهرک ویلایی  کردزار

این شهرک از مرکز شهرستان شهریار تنها 5 دقیقه فاصله دارد که علاوه‌بر قیمت مناسب و منطقی از موقعیت و دسترسی خوبی نیز برخوردار است. اگر به دنبال زمینی مناسب برای کشاورزی و آب وهوای عالی هستید، می‌توانید شهرک کردزار را انتخاب کنید که دلیل اصلی آن وجود آب‌های زیرزمینی در زمین‌های آن است.

شهرک ویلایی والفجر

این شهرک که قبلا آن را با نام زمرد ویلا می‌شناختند، یکی از قدیمی‌ترین و همچنین با اصالت‌ترین شهرک‌های شهریار محسوب می‌شود که در زمان‌های قدیم یک شهرک صنعتی بوده و به مرور تبدیل به یک شهرک ویلایی شده و از همین جهت سرسبزی و آب وهوای بهتر را به این مطقه سرازیر کرده است و به همین دلیل افراد زیادی این منطقه را برای خرید ویلا یا سکونت دائم انتخاب می‌کنند. اگر به دنبال دسترسی راحت به دیگر شهرک‌های شهریار هستید، شهرک والفجر برای شما مناسب‌تر است.

شهرک کردامیر

شهرک کردامیر شهریار را به عنوان قطب کشاورزی آن می‌شناسند؛ اگر به کاشت میوه، سبزی و کشاورزی در ویلای خود علاقه‌مند هستید، ما به شما خرید ویلا را در این منطقه پیشنهاد می‌کنیم.

اکثر باغ ویلاهای این منطقه به خوبی محوطه سازی شده‌اند و با امکانات رفاهی مطلوبی که دارند می‌توانند آرامش را تقدیم حضور شما کنند.

همه چیز درباره خرید باغ ویلا در شهریار

توجه به محوطه سازی

در زمان خرید باغ و باغچه اطراف تهران حتما محوطه سازی بیرون آن را مد نظر قرار دهید که عواملی مانند درختچه‌ها، گیاهان زینتی، گلکاری، چمن کاری، برکه‌های مصنوعی، آبنما و آلاچیق‌ها  تاثیر چشمگیری روی آن دارند.

ثبت قرارداد دقیق برای خرید باغ ویلا در شهریار

نکته مهم دیگر که در هنگام خرید باغ ویلا در شهریار باید به آن توجه داشته باشید، شناخت سندها و نوع سندی است  که می‌خواهید با آن معامله کنید و اگر قیمت باغ ویلایی که قصد خریداری آن را دارید از گزینه‌های مشابه دیگر ارزان‌تر بود، حتما از بی‌عیب و نقص بودن سند مطمئن شوید.

توجه به نورپردازی

توجه به نورپردازی، نکته بسیار مهم دیگری است که در هنگام خرید باغ و باغچه اصراف تهران باید آن را لحاظ کنید. انجام نورپردازی به شکل حرفه‌ای مهندسی شده علاوه‌بر اینکه زیبایی محوطه بیرونی ویلا را چندین برابر می‌کند، می‌تواند تا حد زیادی امنیت آن را هم بالا ببرد.

استخر

همان طور که می‌دانید، اکثر خریداران باغ ویلا خواهان داشتن استخر در ویلاها هستند که به طور کامل تجهیزات لازم را داشته باشد؛ در همین راستا ویلاهای ملارد، محمد شهر و شهریار اکثرا دارای استخر هستند.

 

همه چیز درباره خرید باغ ویلا در شهریار

جمع بندی

همان طور که گفتیم، شناخت منطقه شهریار و در نظر داشتن نکات ذکر شده در هنگام خرید باغ و باغچه اطراف تهران بسیار مهم است؛ بنابراین اگر شما هم قصد خرید باغ ویلا در شهریار یا دیگر مناطق را دارید، حتما نکاتی که درباره خرید ویلا در غرب تهران گفتیم را در نظر داشته باشید تا خدایی نکرده سرتان کلاه نرود و بتوانید با مقدار پولی که در اختیار دارید بهترین ویلا را خریداری کرده و یک سرمایه‌گذاری سودآور داشته باشید.

این امر مهم با مشورتی رایگان با کادر مجرب مشاورین املاک صناملک با مدیریت قوی محمدرضا صناعی برای شما خریدار محترم آسانتر خواهد شد.