پاسخ به 17 سوال بسیار مهم درباره فیلرهای بینی

فیلرهای بینی مواد طبیعی هستند که برای اصلاح فرم و برطرف کردن برخی مشکلات زیبایی به زیر پوست بینی تزریق می شوند. این روزها فیلرها به طور گسترده به جای عمل جراحی رینوپلاستی جایگزین شده اند و بسیار پرطرفدار هستند. در این صفحه به 17 سوال بسیار پر تکرار در خصوص فیلر بینی پاسخ داده شده است.

پاسخ به 17 سوال بسیار مهم درباره فیلرهای بینی

1. ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

فیلرهای تزریقی در زیر پوست بینی بسته به محصولی که استفاده می شود می توانند بین 6 تا 18 ماه یا بیشتر دوام بیاورد. اینکه دقیقا فیلر شما چقدر ماندگاری دارد باید بر اساس برند و میزان تزریق توسط دکتر شما مشخص شود.

2. هزینه فیلر بینی چقدر است؟

هزینه فیلر بینی بسته به عوامل مختلفی متغییر است و نمی توان گفت یک عدد ثابت ارائه کرد. نوع برند فیلر، میزان استفاده، مشکل بینی، تخصص و مهارت دکتر تزریق کننده،  شهر و محل تزریق و ... همگی عواملی هستند که روی این هزینه ها تاثیر می گذارند. شما می توانید برای اطلاع از جدیدترین تعرفه ها روی هزینه فیلر بینی کلیک کنید.

3. آیا پرکننده بینی می تواند سال ها دوام بیاورد؟

بیشتر مواد پرکننده ظرف 6 ماه در لایه های پوست شما جذب می شوند. برخی از مواد پرکننده تا 3 سال دوام خواهند داشت. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، زیرا در هر صورت نتایج تزریق فیلر بینی دائمی نخواهد بود.

4. چطور باید از فیلر بینی بعد از تزریق مراقبت کرد؟

تکنیک های مختلفی برای افزایش طول عمر پرکننده های پوستی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض UV را به حداقل برسانید زیرا یکی از شایع ترین علل آسیب پوست، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور UV است
  • مراقبت مداوم از پوست
  • دوری کردن از استرس
  • نگهداری منظم از بینی و تزریق مجدد یا تزریق جبرانی

5. از بین فیلر و عمل جراحی بینی کدامیک بهتر است؟

جراحی بینی یک عمل پرتهاجم با ریسک بالا است. هرچند که می تواند نتایج دائمی داشته باشد اما با عوارض همراه است. اگر شخصی هستید که از عوارض عمل و تهاجمی بودن آن هراس دارید می توانید روش های غیر جراحی و برگشت پذیر زیبایی بینی را امتحان کنید.

این روش ها درواقع به تزریق فیلر بینی اشاره می کند که بدون تهاجم، بدون عارضه و در صورت پشیمانی قابل بازگشت هستند. امروزه افراد بیشتر تمایل به تزریق پر کننده بینی دارند.

6. آیا فیلر بینی می تواند زیر پوست بینی حرکت کند؟

جابجایی فیلر پوستی از محل تزریق آن به نواحی اطراف یک وضعیت نادر است است. در حالی که امکان مهاجرت فیلرها وجود دارد، این عارضه جانبی بسیار نادر است و با انتخاب یک دکتر فیلر بینی خوب که واجد شرایط تزریق باشد می توانید به راحتی از بروز این عارضه نادر جلوگیری کنید.

7. عوارض پرکننده بینی چیست؟

فیلرهای بینی برای بسیاری از افرادی که می خواهند شکل بینی خود را سریع ترمیم کنند، ایده آل است، زیرا کم تهاجم است و زمان بهبودی و عوارض جانبی کمی دارد. با این حال، ممکن است مقداری کبودی، تورم و قرمزی خفیف در محل تزریق وجود به وجود بیاید، اما در عرض 4-7 روز کاهش می یابد

اگر درمان زیبایی خود را نزد یک کلینیک خوب یا بهترین دکتر فیلر بینی شهر خودتان انجام دهید که مدارک لازم و تجربه کافی داشته باشد می توانید مطمئن باشید که عوارض فیلر برای شما بروز نخواهد کرد.

8. آیا پرکننده های بینی باعث بزرگتر شدن بینی می شود؟

تصور غلط رایج در مورد پرکننده های پوستی این است که می توانند صورت و بینی شما را بزرگتر نشان دهند. با این حال، این ادعا به هیچ وجه درست نیست. آنها می توانند برعکس عمل کنند. با تزریق فیلر به بینی شما در جهت زیبا شدن تغییر کند نه اینکه بدتر از قبل شود.

پاسخ به 17 سوال بسیار مهم درباره فیلرهای بینی

9. آیا پرکننده بینی می تواند نوک بینی را بلند کند؟

بله تزریق فیلر بینی می‌تواند ظاهر نوک بینی را بهبود بخشد، نوک آن را بلند کرده یا سربالا کند و با اصلاح برآمدگی، نمای جانبی آن را صاف کند.

10. کدام فیلر بینی بیشترین ماندگاری را دارد؟

پرکننده های Juvederm و Restylane نسبت به سایر پرکننده ها ماندگاری بیشتری دارند. آن ها ر حال حاضر طولانی ترین و بادوام ترین پرکننده های پوستی موجود در بازار هستند. این دو فیلر خانواده ای از پرکننده های اسید هیالورونیک با فرمولاسیون های متعدد هستند و خودشان برندهای زیادی دارند.

11. بعد از از بین رفتن اثر پر کننده بینی چه اتفاقی برای بینی می افتد؟

هنگامی که فیلر به زیر پوست بینی تزریق می شود، پوست را کمی کش می دهد. در نتیجه این تزریق، پوست های افتاده و بافت هایی که به مرور زمان ضعیف شده اند را پر کرده و پشتیبانی می کند. با این حال، در بیشتر موارد، پس از محو شدن کامل اثرات پرکننده، پوست بازیابی می‌شود و به حالتی که فیلر هنوز تزریق نشده بود بازمیگردد.

12. آیا پرکننده بینی می تواند بینی را صاف کند؟

بله در واقع انواع فیلرها را می توان برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات زیبایی بینی مورد استفاده قرار داد. یکی از اصلی ترین اهداف استفاده از پر کننده بینی صاف کردن آن و رفع قوزهای نسبتا کوچک است.

13. آیا می توانم بعد از پرکننده بینی به پهلو بخوابم؟

توصیه می شود تا چند روز پس از تزریق فیلر بینی به پهلو نخوابید. سعی کنید صاف روی پشت خود دراز بکشید و سر خود را کمی بالا بیاورید تا از هر نوع فشاری به محل تزریق جلوگیری کنید و تورم را کاهش دهید.

14. آیا فیلر بینی درد دارد؟

پرکننده بینی با یک سوزن بسیار نازک تزریق می‌شوند و درد بسیار کمی در طول درمان احساس می‌شود. هرچند که قبل از تزریق نیز بینی را بی حس می کنند تا هیچگونه دردی متوجه بیمار نشود.

15. بعد از تزریق پر کننده بینی چه کارهایی نباید انجام دهیم؟

6 ساعت پس از تزریق پر کننده از لمس ناحیه درمان خودداری کنید. پس از آن می توان ناحیه را به آرامی با آب و صابون شست و شو داد و آرایش سبک انجام داد. تا زمانی که تورم و قرمزی اولیه برطرف نشده است، ناحیه تحت درمان را در معرض گرمای شدید (مانند سولاریوم و آفتاب گرفتن) یا سرمای شدید قرار ندهید.

16. هر جلسه از تزریق فیلر بینی چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط، تزریق فیلر بینی در هر جلسه ممکن است بین 15 دقیقه تا 30 دقیقه به طول بی انجام. در برخی موارد به دلیل اینکه ممکن است دکتر فیلر بینی با دقت و حوصله تزریق را انجام دهد تا 45 دقیقه نیز زمان صرف شود.

پاسخ به 17 سوال بسیار مهم درباره فیلرهای بینی

17. آیا بینی بعد از تزریق فیلر بینی متورم می شود؟

کبودی و تورم خطرات اصلی مرتبط با تزریق فیلر بینی هستند. با این حال، این علائم به سرعت طی روزهای بعد از تزریق ناپدید می شوند. مراجعان معمولاً یک یا دو روز پس از جراحی کبودی و تورم کمتری می بینند. معمولا بین یک تا دو هفته متوجه می شوند که هر گونه تورم و کبودی ناپدید می شود.