پرسش‌های پرتکرار درباره کاشت ابرو

آیا من کاندید مناسب کاشت ابرو هستم؟

به طور کلی افرادی که به دلایلی از قبیل مشکلات ژنتیکی و مادرزادی دچار مشکل کم مویی هستند و ابروهای کم پشتی دارند کاندید مناسبی برای کاشت ابرو تلقی می‌‍‌شوند. افرادی که از فرم ابروی خود ناراضی هستند و ابروهای آنها قرینگی مناسبی ندارد، افرادی که به دلیل تصادف و یا مواردی مانند سوختگی دچار ریزش ابرو شده‌اند و افرادی که دارای بانک موی مناسبی هستند می‌‍‌توانند کاشت ابرو را انجام دهند.

 

آیا کاشت ابرو روشی دائمی است؟

کاشت ابرو تا زمانی که مراقبت‌های لازم و دستورالعمل‌های مشخص شده به درستی رعایت شود یک روش دائمی محسوب می‌‍‌گردد. این روش با بدن سازگار بوده و به عنوان یک راه حل ماندگار برای کاندیدای مناسب جهت برخورداری از ابروهایی طبیعی و زیبا پیشنهاد می‌گردد. زمانی که فولیکول کاشته می‌شود و موهای حاصل از آن رشد می‌کند به صورت دائمی بوده و می‌توان مانند ابروی طبیعی با آن برخورد کرد.

آیا موهای کاشته شده ابرو را می‌توان رنگ کرد؟

با توجه به اینکه دوره نقاهت پس از کاشت ابرو در افراد مختلف در بازه زمانی متفاوتی اتفاق می‌افتد رنگ کردن ابرو باید با احتیاط در این دوران صورت بگیرد. به طور کلی مدت زمانی در حدود 6 تا 8 هفته نیاز است تا زخم حاصل از پیوند ابرو به صورت کامل بهبود پیدا کند و جای زخمها به صورت کامل ترمیم یابد. اگر قبل از این بازه زمانی برای رنگ کردن ابروها اقدام شود موهای پیوند شده آسیب می‌بینند. حساسیت موهای کاشته شده به مواد شیمیایی مانند رنگ مو زیاد است بنابراین لازم است تا مدت زمان مشخص از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی اجتناب کنید. اگر دوران نقاهت طی نشده باشد کاربرد رنگ مو و سایر مواد شیمیایی در قسمت پیوند سبب بروز زخم و عفونت در ناحیه ابروها خواهد شد.

آیا امکان کاشت ابرو روی تاتو وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که امکان کاشت روی ابروی تاتو شده وجود دارد. این روش برای افرادی که از تاتو خسته شده‌اند یک شیوه انتخابی مناسب قلمداد می‌گردد. در مواردی گفته می‌شود کاشت ابرو روی تاتو بهتر جواب می‌دهد به این دلیل که مواد رنگی به کار رفته برای تاتو در کاشت ابرو به صورت موثر عمل خواهد کرد. در ضمن تاتو می‌تواند به صورت یک لایه پوششی عمل کرده و نواحی مختلفی از ابرو را که تارهای مو به صورت جدا روی آن قرار گرفته‌اند بپوشاند.

آیا کاشت ابرو روی زخم امکان‌پذیر است؟

کاشت ابرو یا پیوند ابرو در محل اسکار امکان‌پذیر بوده و جای زخم مانع از رشد فولیکول‌های کاشته شده نخواهد شد. بنابراین افرادی که به دلایل مختلفی دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه ابرو هستند و در ابروی خود جای زخم دارند می‌توانند در یک مرکز معتبر اقدام به کاشت ابرو نمایند. در واقع پیوند ابرو می‌تواند جای اسکار ناشی از موارد مختلف را پوشانده و زیبایی را به چهره فرد بازگرداند.

11

 

آیا امکان کاشت ابرو دوباره وجود دارد؟

برای اینکه کاشت ابرو نتیجه دلخواه را به ارمغان آورد لازم است که مراقبتهای توصیه شده به درستی رعایت شود. اگر روش‌های اصولی در شستشوی درست و یا مصرف منظم داروها و سایر نکات مراقبتی به دقت مورد توجه فرد قرار نگیرند ابروهای پیوند شده به تراکم دلخواه نمی‌رسند و دچار ریزش خواهند شد. کاشت ابرو در مراکز غیر معتبر و توسط افرادی که تجربه کافی در این زمینه ندارند نیز ممکن است نتیجه مناسبی همراه نداشته باشند و احتمال نیاز به کاشت مجدد را افزایش دهد.

بانک موی من سفید است آیا می‌توانم کاشت ابرو انجام دهد؟

سفید بودن یا مشکی بودن بانک مو ارتباطی با کاشت ندارد و اثر خاصی بر جراحی نخواهد گذاشت. در واقع موهای سفید نیز به عنوان موهای اهدا کننده مناسب هستند و قابلیت انتقال به ابرو جهت کاشت را دارند. انتخاب بانک مو با رنگ خاص به نظر فرد بستگی دارد. به دلیل آنکه سفید شدن موها یک روند طبیعی است و موهای طبیعی نیز پس از مدت زمان خاصی سفید می‌شوند بنابراین کاشت با موهای سفید یک امر طبیعی بوده و به ترجیح فرد بستگی دارد.

برای کاشت ابرو از کدام قسمت سر و بدن مو برداشت می‌شود؟

موهایی که برای کاشت در قسمت ابرو مورد نیاز است از سر گرفته می‌شود و این موها از ناحیه عقب سر برداشت خواهند شد. به دلیل این که پشت سر به عنوان بانک موی مناسب شناخته می‌شود برداشت فولیکول‌ها بیشتر از این قسمت است. به هر دلیل اگر فرد دارای بانک موی مناسب در قسمت سر نباشد موها از بدن برداشت می‌شوند. جهت کاشت ابرو با موهای بدن لازم است که متخصص مربوطه فولیکول‌ها را از قسمتی که دارای موهای مناسبی هستند انتخاب کند اما استفاده از موهای بدن برای پیوند ابرو در اولویت نخواهد بود.

آیا جای موهای برداشت شده زخم می‌شود؟

زخم‌هایی که در ناحیه پشت سر بعد از برداشت فولیکول‌ها ایجاد می‌شوند یک عارضه اجتناب‌ناپذیر است. اما این عارضه جدی نبوده و در مدت زمانی کوتاه رفع می‌گردد. اگر مراقبتهای توصیه شده توسط پزشک مورد توجه قرار بگیرند دوران نقاهت و بهبود جای زخمها به سرعت اتفاق خواهد افتاد. نوع جراحی و روش انتخابی همین طور مهارت پزشک، تعداد پیوندها برای کاشت در میزان زخمهای ایجاد شده تاثیرگذار است.

آیا امکان کاشت ابرو در مردان هم وجود دارد؟

کاشت ابرو در مردان مانند زنان امکان‌پذیر است و یه عنوان یک روش دائمی و ماندگار می‌تواند تاثیر بسزایی بر چهره فرد بگذارد. کاشت ابرو در مردان در مراکز معتبر قابل انجام بوده و با استفاده از متدهای جدید صورت می‌گیرد.

آیا امکان کاشت ابرو در دوران بارداری و شیردهی فراهم است؟

بهتر است به دلیل استرس و فشار روحی که در اثر کاشت ابرو برای خانم‌های باردار ایجاد می‌شود از انجام این عمل در طی این دوران حساس اجتناب شود. شرایط جسمی و روحی ایجاد شده تحت پیوند ممکن است برای سلامت جنین خطرناک باشند و به همین دلیل توصیه می‌شود کاشت ابرو به زمان بهتری موکول گردد. از آنجایی که در دوران شیردهی مواد موجود در شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شوند لازم است در این مورد احتیاط لازم به عمل آید. از آنجایی که پس از کاشت ابرو نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک و داروهای خاصی است و این داروها در شیر مادر تاثیرگذار هستند توصیه می‌شود تا 6 ماهگی نوزاد اقدام به کاشت ابرو صورت نگیرد.

آیا امکان کاشت ابرو در دوران پریودی فراهم است؟

از منظر خونریزی و از دست دادن خون در دوران پریودی جهت پیوند مو می‌توان گفت که مشکل خاصی برای فرد به وجود نخواهد آمد. بنابراین از نظر علمی می‌توان بیان کرد که هیچ نوع مشکلی در کاشت ابرو برای افرادی که در دوران پریودی هستند به وجود نخواهد آمد.

آیا کاشت ابرو درد دارد؟

میزان احساس درد در کاشت ابرو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای انجام این جراحی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا احساس درد از بین برود یا به حداقل برسد. بنابراین بعد از برطرف شدن اثر داروهای بی‌حسی ممکن است فرد احساس درد کمی در ناحیه سر و پیشانی در قسمت اطراف ابروها حس کند.

 

آیا کاشت ابرو عوارض خطرناکی دارد؟

اگر کاشت ابرو تحت نظر پزشک باتجربه و در کلینیک‌های معتبر با استفاده از روش‌های نوین و تجهیزات پیشرفته انجام شود دارای عارضه خطرناکی نخواهد بود. انجام مراقبتهای لازم قبل از کاشت و پس از کاشت ابرو موجب می‌‍‌شود که در صورت بروز عارضه‌های طبیعی پس از کاشت، دوران نقاهت با سرعت بیشتری پیش رفته و بهبودی سریع‌تر حاصل گردد.

چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توانم به محل کارم بازگردم؟

تا سه روز بعد از کاشت ابرو نیاز است که در منزل باشید و استراحت کنی به دلیل آن که در روزهای اول ممکن است با دردهای خفیف مواجه گردید. بعد از گذشت این مدت اگر کار شما با فعالیت سنگین همراه نباشد می‌توانید به محل کار خود بروید. اما توصیه می‌شود در حدود 5 تا 7 روز استراحت کافی داشته باشید زیرا دوران نقاهت در روش‌های مختلفی که برای پیوند استفاده می‌شود متفاوت خواهد بود و نظر پزشک در این مورد اهمیت دارد.

آیا از کاشت ابرو می‌توانم برای پرپشت کردن ابروها استفاده کنم؟

کاشت ابرو برای افرادی که دارای تراکم کافی در ابروهای خود نیستند مناسب است. با توجه به تراکمی که برای پیوند استفاده می‌شود می‌توان انتظار داشت که ابروها پرپشت شوند. البته کیفیت بانک مو نیز در پرپشت بودن موهای کاشته شده موثر خواهد بود.

آیا کاشت ابرو محدودیت سنی دارد؟

توصیه شده که افراد زیر 18 سال برای کاشت ابرو اقدام نکنند. چون بدن افراد پس از پایان 18 سالگی شروع به تثبیت خود خواهد کرد و به همین دلیل لازم است بعد از این سن اقدام به کاشت ابرو صورت بگیرد. بهترین بازه زمانی برای کاشت ابرو در حدود 25 تا 50 سالگی است تا احتمال موفقیت کاشت بیشتر باشد.

آیا بعد از کاشت ابرو می‌توانم روزه بگیرم؟

روزه گرفتن منافاتی با کاشت ابرو ندارد اما لازم است که مراقبتهای توصیه شده قبل و بعد از کاشت ابرو طبق برنامه مشخصی پیگیری شوند تا دوران نقاهت به خوبی طی شود. رعایت رژیم‌های خاص برای ممانعت از کم آبی بدن در زمان روزه‌داری ضرورت دارد تا ضمن حفظ آب بدن، گرافتهای کاشته شده دچار خشکی نشوند.

جهت کسب اطلاع و دریافت نوبت مشاوره کاشت ابرو کلینیک بین المللی هلیا به نشانی اینترنتی https://heliaclinic.com/مراجعه فرمایید.