آشنایی با دمنوش و دمنوش گیاهی و فواید آن برای بدن

امروزه نوشیدنی ها با تنوع بالایی تولید می شوند و جوابگوی بسیاری از افراد با طبع و سلیقه های متفاوت هستند. یکی از نوشیدنی های سالمی که میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده دمنوش می باشد. خرید دمنوش و استفاده از آن به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی و مفید برای بدن، رواج بسیاری پیدا کرده است. دمنوش می تواند در کاهش فشارهای زندگی روزمره مفید باشد و از طرفی به سلامت بدن نیز کمک رساند.

دمنوش همانطور که از نامش پیداست یک نوشیدنی است و به طور معمول شامل گیاهان و میوه ها در ترکیب خود می باشد. معمولا از میوه، گل، ریشه، برگ، ساقه یا پوست گیاهان دمنوش میوه ای یا گیاهی تهیه می گردد. برخی از دمنوش ها فقط دارای ترکیبات میوه ای هستند که به آنها دمنوش میوه ای گفته می شود؛ مانند محصولاتی نظیر دمنوش میوه ای مرکبات و دمنوش میوه ای توت و میوه های قرمز که مهرگیاه به تولید رسانده است. برخی نیز از ترکیبات گیاهی در تولید خود استفاده کرده اند مانند دمنوش مخلوط نعنا و دمنوش مخلوط گل گاوزبان مهرگیاه که خواص پرشمار گیاهان را به بدن می رسانند.

استفاده از دمنوش از دیرباز میان مردم ایران رواج داشته اما به دلیل علاقه بیشتر مردم به چای، مصرف و خرید دمنوش در مقام دوم قرار داشته است. دمنوش هایی که در گذشته استفاده می شدند بیشتر جنبه درمانی داشتند و برای درمان بیماری ها در ایران باستان و دوران زرتشت استفاده می شدند.

02

امروزه تولید دمنوش به گونه ای انجام می شود که علاوه بر داشتن فواید بسیار برای سلامتی، طعم آن نیز بسیار خوشایند باشد. دمنوش از آنجا که بدون کافئین است می تواند در سبد غذایی افرادی باشد که از چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین دوری می کنند. خرید دمنوش میوه ای و گیاهی می تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال یک نوشیدنی سالم هستند.

دمنوش یک نوشیدنی سالم است زیرا از مواد گیاهی و میوه ای در تولید آن استفاده شده و سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، و مواد معدنی می باشد. دمنوش ها با توجه به ترکیبات گیاهی خود می توانند خواص درمانی نیز به بدن برسانند، به طور مثال دمنوش نعناع مهرگیاه که از نعنا، رزماری، پونه و کاکوتی تولید شده، می تواند در بهبود مشکلات گوارشی، تسکین علائم سرماخوردگی و درمان مشکلات معده نقش مهمی را ایفا کند. دمنوش آرامش (حاوی سنبلطیب) و دمنوش مخلوط گل گاوزبان نیز از جمله دمنوش های دیگری هستند که خواص مفید و متفاوت دیگری دارند.

دمنوش به دو دسته کلی دمنوش میوه ای و گیاهی تقسیم می شود. خرید دمنوش می تواند با توجه به طبع شما یا با توجه به مقاصد دارویی مورد نظرتان صورت گیرد. نکته مهم در استفاده از دمنوش میوه ای و گیاهی برای مقاصد درمانی این است که باید خرید دمنوش با مشورت پزشک انجام شود. برخی دمنوش ها مانند گل گاو زبان به دلیل تاثیر بر افزایش یا کاهش فشار خون ممکن است برای برخی بیماری ها مناسب نباشند و به همین دلیل نیاز است برای مصرف آنها با پزشک مشورت کرد. البته باید دانست بسیاری از دمنوش ها مانند دمنوش گشنیز، زیره و رازیانه اگر روزانه به میزان متناسبی مصرف شوند خطری را متوجه فرد نمی کنند.

دمنوش میوه ای و گیاهی امروزه تنوع بالایی دارند و توسط برندهای مختلفی به تولید می رسند. دمنوش میوه ای و گیاهی مهرگیاه نیز از جمله دمنوش های بسیار مطرح بازار هستند که طعم های متفاوتی را به خریداران عرضه می کنند. دمنوش های مهرگیاه در انواع مختلفی مانند دمنوش میوه ای بلوبری، دمنوش میوه ای سیب و دارچین، دمنوش جو و برنج قهوه ای و .... به تولید رسیده اند. این دمنوش ها به شکل های تی بگ و پاکتی عرضه شده اند تا خریدار بتواند بنابر استفاده خود، به راحتی از میان آنها محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

دمنوش میوه ای چیست؟

دمنوش میوه ای از یک میوه یا ترکیب چند میوه در تولید خود استفاده کرده است. دمنوش میوه ای طرفداران بسیاری دارد و بسیاری از افراد برای خرید دمنوش به سراغ ترکیبات میوه ای آن می روند. دمنوش میوه ای بر خلاف دمنوش گیاهی از برگ، ساقه، ریشه و گل گیاه در تولید  خود استفاده نکرده است. میوه خشک و تازه از جمله ترکیبات دمنوش میوه ای هستند.

آشنایی با دمنوش و دمنوش گیاهی و فواید آن برای بدن

مجموعه دمنوش های میوه ای مهرگیاه

دمنوش میوه ای یا حاوی میوه است و یا از میوه و گیاه تهیه شده می باشد. به طور مثال دمنوش خوش طعم میوه ای بِه از میوه به، به دانه و دارچین در تولید خود استفاده کرده است. از دمنوش های تمام میوه ای مهرگیاه نیز می توان به دمنوش میوه ای توت و میوه های قرمز، و دمنوش میوه ای بلوبری اشاره کرد که سرشار از خواص این میوه ها هستند. این دمنوش ها می توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، درمان درد و التهاب مفاصل مفید باشند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند.

دمنوش میوه ای مهرگیاه می تواند مانند انواع دیگر دمنوش، جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های بدون کافئین مانند چای و قهوه باشد. این دمنوش ها از آنجاییکه حاوی میوه ها و گیاهان پرخاصیت هستند سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشند و می توانند به حفظ سلامت بدن یاری رسانند. از دمنوش های میوه ای همچنین می توان در فصولی از سال که به برخی میوه ها دسترسی نداریم استفاده کرد و از مزایای آن میوه ها بهره برد.

دمنوش های میوه ای مهرگیاه مناسب هر طبع و سلیقه و در بسته بندی تی بگ و پاکتی به خریداران عرضه شده اند.

04

خرید انواع دمنوش میوه ای از فروشگاه مهرگیاه

برای خرید دمنوش میوه ای شما می توانید از مهرگیاه محصول مناسب خود را انتخاب نمایید. دمنوش میوه ای مهر گیاه از لذیذترین میوه ها و با کیفیت بالا در تولید خود استفاده نموده و در سریع ترین زمان ممکن قابل خرید و دسترسی است. فروشگاه مهرگیاه با سابقه طولانی در تولید انواع دمنوش میوه ای و گیاهی می تواند بهترین محصول را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد.