6 ویژگی سنگ بازالت برای استفاده در ویلا که از آنها خبر ندارید!

بازالت، سنگی آتشفشانی از نوع سنگ­های آذرین بیرونی که پس از نشست گدازه­ها تشکیل می­شود. زمانی که گدازه­ها سرد و جامد می­شوند، سنگ­های آذرین تشکیل می­شود. امروزه بیش از هر زمان دیگری از سنگ بازالت برای صنعت ساختمان­سازی استفاده می­شود. به دلیل موجودی بالای این سنگ بر روی کره زمین و تشابه آن بیش از هر سنگ دیگری به طبیعت و المان­های طبیعی، از سنگ بازالت در ساختمان­ها به خصوص ویلاها استفاده می­شود.

می­توان گفت که بازالت یک منبع تقریبا بی­نهایت است. زیرا زمین هر سال هزاران برابر بیشتر از آنچه ما می­توانیم استفاده کنیم، ایجاد می­کند. به دلیل این در دسترس بودن بالا، انتخابی هوشمندانه در طراحی معماری ساختمان­ها است. سنگی که انگار از دل تاریخ بیرون زده است و ما آن را در بناهای تاریخی به وفور می­بینیم. از سنگ بازالت برای سنگ نمای ویلا استفاده می­شود. زیبایی و قیمت سنگ بازالت، دو مورد از مهم ترین دلایل برای استفاده از آنها در ویلا هستند. در این مقاله به بررسی کاربرد سنگ بازالت خواهیم پرداخت.

بازالت، بهترین سنگ ویلا

ممکن است برای شما تصمیم­گیری درباره انتخاب سنگ مناسب در ویلا مشکل باشد. حتما دوست دارید سنگ به کار رفته در ویلا علاوه بر هزینه مناسب از زیبایی و سایر ویژگی­های مد نظرتان برخوردار باشد. ما به شما سنگ بازالت را پیشنهاد می­دهیم. برای این موضوع نیز دلایلی داریم که در ذیل این مطلب بیان می­کنیم.

پایداری و استحکام سنگ بازالت

به دلیل استحکام بسیار بالا و قیمت مناسب سنگ بازالت نسبت به سنگ­های دیگر بازار، یک انتخاب مناسب برای استفاده در ویلا است. از سنگ کف حیاط ویلا و نمای ویلا گرفته تا کف، سرویس بهداشتی، روف گاردن، پارکینگ و... از سنگ بازالت استفاده می­شود. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرمای شدید دارد. دچار یخ­زدگی نمی­شود. مانند برخی از سنگ­ها بعد از مدتی از نصب ترک نمی­خورد و همچنین در حرارت بالا دچار تغییر شکل نمی­شود. بنابراین در ایران چهار فصل ما برای ساخت ویلا در هر ناحیه­ای توصیه می­شود.

همچنین سنگ بازالت مقاومت خوبی در برابر مواد اسیدی و رطوبت دارد. درست است که سنگ بازالت یک سنگ متخلخل است و سنگ­های متخلخل مانند سنگ پا دارای حفره و اسفنجی شکل هستند اما جاذب رطوبت و آب نیست. همچنین در صورت مجاورت با مواد اسیدی نیز از مقاومت بالای برخوردار است. در نتیجه سنگ بازالت برای استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی ویلا نیز بسیار مناسب است. در کنار این موارد مقاومت سایشی و فشاری بالایی نیز دارد.

6 ویژگی سنگ بازالت برای استفاده در ویلا که از آنها خبر ندارید!

رنگ و سورت سنگ بازالت

از دیگر ویژگی­های سنگ بازالت رنگ آن است. رنگ سنگ بازالت همدان دقیقا مشابه بتن اکسپوز یا بتن نمایان است. همان رنگی که آرشیتکت­ها و معماران امروزی در طراحی مدرن از آن استفاده می­کنند و عاشقش هستند! همچنین سورت یکدست سنگ بازالت باعث می­شود تا شاهد بازی رنگ و موج نباشیم. این مورد ممکن است در یک تکه از سنگ به چشم نیاید اما وقتی در نمای ویلا استفاده می­شود، تاثیر خودش را می­گذارد. در نتیجه بیننده کیفیتی یکدست و همگون را تماشا می­کند که شکوه خاصی به بنای شما بخشیده است.

سنگ بازالت در ترکیب با مصالح دیگر

از جمله ویژگی­هایی که دغدغه مالکین و صاحبان ویلا و معماران است، استفاده از متریال مناسب و ایمن است. سنگ بازالت وزن کمتری نسبت به سایر سنگ­ها داشته و بسیار سبک است. همچنین چسبندگی بسیار بالایی به ملات و مصالح دیگر دارد. به دلیل همین ویژگی، ضعف سنگی مثل گرانیت را در نصب ندارد. از این رو می­توان به بحث پایداری بنا و ایمنی متریال به کاربرده شده در آن اطمینان داشت.

قیمت سنگ بازالت

سنگ بازالت در کنار همه ویژگی­هایش از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه­ای نیز برخوردار است. البته مانند همه سنگ­های ساختمانی، قیمت سنگ بازالت نیز تاثیر پذیرفته از عوامل متغیری مثل ابعاد و ضخامت، کیفیت فرآوری و درجه­بندی کیفی است.

01

سنگ بازالت، عایق حرارت

با توجه به اینکه سنگ بازالت عایق حرارتی خوبی برای ویلا است، شما در فصل سرما با کاهش مصرف انرژی مواجه هستید. خصوصا برای ویلاهایی که در مناطق کوهستانی بنا شده است. همچنین از بازالت، الیاف نیز ساخته می­شود که به دلیل اینکه یک عایق حرارتی است در صنعت کشتی و قایق­سازی استفاده می­شود.

بازالت، سنگی صد در صد طبیعی

همانطور که پیش­تر گفتیم، سنگ بازالت به عنوان یک سنگ آتشفشانی شناخته می­شود و از مواد مذاب هسته زمین ساخته شده است. در نتیجه برای آن دسته از مالکین یا معماران ویلا که دغدغه محیط زیست را دارند یا ایده­هایی نزدیک به طبیعت را در سر می­پرورانند، کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست است. یکی از ویژگی­های زیبایی­شناسانه سنگ بازالت طبیعی بودن آن است که سبکی مدرن و زیبا را به بنا می­بخشد.

کاربرد سنگ بازالت

از سنگفرش پیاده­رو تا محوطه­سازی و مجسمه­سازی و ایجاد المان در ویلا، از نمای ساختمان تا کف و سرویس بهداشتی و... سنگ بازالت کاربرد دارد.

  1. سنگ بازالت، سنگ نمای ویلا: با توجه به ویژگی چسبندگی به ملات و عایق حرارتی بودن، گزینه بسیار مناسبی برای یک ویلای شیک و مدرن است.
  2. سنگ بازالت برای کف ویلا: با عنایت به ویژگی­های استحکام و مقاومت بالا در فضاهای داخلی و بیرونی مثل حیاط یا پارکینگ استفاده می­شود.
  3. سنگ بازالت برای نمای داخلی ویلا
  4. سنگ بازالت برای سرویس بهداشتی، آشپزخانه و استخر ویلا
  5. سنگ بازالت برای کانتر
  6. سنگ بازالت برای پله­های ویلا
  7. سنگ بازالت برای ساخت شومینه در ویلا
  8. سنگ بازالت برای ساخت صراحی، ستون و دکوراسیون ویلا

 

همانطور که می­بینید سنگ بازالت یک انتخاب مطمئن در ساخت ویلا است که تمام ویژگی­هایی که یک بنای ویلایی نیاز دارد را این سنگ در خود جای داده است.برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید و مشاوره در خصوص استفاده با  شرکت ایران بازالت در ارتباط باشید.