کارتن پلاست که بود ؟ و چه کرد؟

دقت کردین پشت موتورسیکلت ها یه باکس مربعی شکل دارن که برای جابه جایی کالا  از آنها استفاده می کنند؟! میدونستین که اکثر این باکس های موتورسیکلت ها از جنس کارتن پلاست هستند چون نسبت به مدل های دیگه هم سبک ترن و هم قیمت مناسبی دارند.

استندهای داخل سوپرمارکت ها و فروشگاه ها هم اکثرشون کارتن پلاستی هستند.حالا اگر میخوای بیشتر در مورد این ورق های کارتن پلاست ها بدونی که چه کاربردها و ویژگی هایی دارند پس تا آخر این مقاله با من همراه باش.

کارتن پلاست چیست؟

ورق های کارتن پلاست از مواد شیمیایی به نام پلی پروپیلن ساخته می شود که با روش اکستروژن تولید و در بازار عرضه می شود.این ورق های کارتن پلاست ضخامت های 2 تا 12 میلیمتری در رنگ و ابعاد مختلفی به فروش می رسند.

شکل ظاهری این ورق های کارتن پلاست کمی شبیه کارتن های موزی است که اکثرا شما در میوه فروشی ها دیده اید، دو سطح موازی دارد که مابین آنها شیارهای عمودی دارد.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تنوع رنگ در کارتن پلاست بسیار زیاد است و می توانید با رنگ های قرمز، زرد، سفید ، آبی، طوسی و ... خریداری کنید.در ادامه مطلب به صورت مفصل در مورد ویژگی ها و کاربردهای کارتن پلاست توضیح می دهیم.

Untitled

انواع مختلف ورق کارتن پلاست

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های مدرن در دنیای امروزی به ما کمک کرده است که ورق های کارتن پلاست که دوستدار محیط زیست هم هستند، را در شکل های مختلفی تولید کنیم.هر مدل از ورق های کارتن پلاست کاربردها و ویژگی های متفاوتی دارد. انواع ورق کارتن پلاست به صورت مختصر به به شرح زیر است:

  • کارتن پلاست رولی
  • کارتن پلاست ورقه ای یا ساده
  • کارتن پلاست ضد حریق
  • کارتن پلاست یو وی دار
  • کارتن پلاست کندویی یا حبابی

تمامی ورق های کارتن پلاست ساده و با شیارهای عمودی شکل هستند ولی به درخواست مشتری می توان ویژگی های ضدحریق یا همان انتی فایر، یووی دار (ضد آفتاب) به انها اضافه کرد.

مشخصات و ویژگی های کارتن پلاست

همانطور که گفته شد ورق های کارتن پلاست از متصل شدن 2 لایه مسطح ساخته شده است که بین این 2 لایه، خط های موازی و عمودی وجود دارند که باعث استحکام بیشتر ورق های کارتن پلاست می شوند.مشخصات کلی کارتن پلاست به شرح زیر است:

  • بدون بو و کاملا بهداشتی
  • مقاوم در برابر ضربه ، حرارت
  • استحکام بالا
  • قابل بازیافت
  • قابلیت چاپ های رنگی
  • سبک و قابل انعطاف
  • عایق صوتی و حرارتی
  • طول عمر بالا
  • قابل برش به روش های آسان

کاربردهای کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست ها به دلیل داشتن مزایای بسیاری که دراد و ویژگی هایی همچون ضد آب، مقاوم در برابر شرایط های آب و هوایی در مکان ها و جاهای مختلفی می تواند از آن استفاده کرد به همین خاطر ممکن است در محیط اداری یا مکان های عمومی این ورق های کارتن پلاست به چشمتان بخورد. این ورق های کارتن پلاست در صنعت های ساختمانی ، کشاورزی، مواد غذایی ، بسته بندی و .. کاربردهای فراوانی دارد.

·صنعت چاپ و تبلیغات

استندهای تبلیغاتی ، فروشگاهی و حتی استندهای دیواری در صنعت تبلیغات نقش بسزایی دارند. احتمالا در داروخانه ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ استندهای تنقلات دیده اید یا برای تبلیغ خمیر دندان استند ایستاده به چشمتان خورده است که برند محصول روی استند چاپ شده است.بسیاری از کمپانی و برندهای بزرگ برای تبلیغات و فروش بیشتر از این استندها استفاده می کنند که هم محصولات داخل آنها قرار دهند و هم مدتهای طولانی فروشنده بتواند از استندهای کارتن پلاست استفاده کند.

2

·صنعت کشاورزی و باغداری

در تمامی کشورها، برای صادرکنندگان مواد خوراکی مدل و جنس بسته بندی بسیار حائز اهمیت است و معمولا از جعبه های باکیفیت، سبک و قیمت مناسب استفاده می کنند. صادرات و واردات میوه و سبزیجات برای کشاورزان و باغداران بسیار کار دشواری ست زیرا باید هم میوه ها و موادخوراکی سالم به دست مشتری برسند، هم بسته بندی وزن سبکی داشته باشند تا برای مشتریان هزینه زیادی نداشته باشد.

جعبه و بسته بندی های کارتن پلاست برای جا به جایی میوه، سبزیجات بسیار مناسب هستند زیرا علاوه داشتن وزن سبک، در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند که در مسیرهای طولانی و جا به جایی آسیبی به میوه ها وارد نمی شود.پیشنهاد می کنم برای خرید انواع جعبه ها و بسته بندی کارتن پلاست از برند معتبر همانند کارتن پلاست نفیس خریداری کنید تا از کیفیت محصول مطمئن باشید.

·صنعت حمل و نقل

در کارخانه ها و کارگاه های تولیداتی برای جابه جایی کالاهای تعداد بالا و سنگین معمولا از باکس پالت استفاده می کنند که راحت تر بتوانند کالاها را جا به جا کنند.باکس پالت های کارتن پلاست دیواره های ضخیم و محکمی دارند و از ورق های 10-12 میلیمتری ساخته می شوند.

استفاده دیگر کارتن پلاست در صنعت حمل و نقل، می توان به باکس های موتورسیکلت اشاره کرد که به طرح و رنگ های مختلفی در خیابان می بینید.سامانه های حمل و نقل آنلاین مطرح کشور همانند اسنپ، تپسی،الوپیک، میاره تمامی باکس های موتورسیکلت خود را از کارتن پلاست نفیس سفارش می گیرند.لوگو، نام برند، نوشته دلخواه و رنگ باکس های موتور به صورت اختصاصی برای هر شرکتی با چاپ های باکیفیت انجام می شود.

·صنعت بسته بندی

کاربرد ورق های کارتن پلاست در صنعت بسته بندی به صورت خیلی گسترده تر در بازار مورد استقبال قرار می گیرد. بسته بندی محصولات دارویی، انواع مواد غذایی، جعبه های پستی، جعبه های اسباب کشی و بایگانی را می توان مثال زد که بخش کوچکی از تنوع جعبه های کارتن پلاست محسوب می شود.

بسیاری از شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند در مناسبت های مختلفی به کارکنان خود هدیه دهند، جعبه های کارتن پلاست را انتخاب می کنند.زیرا این جعبه ها را هم می توان به دفعات استفاده کرد و هم اینکه به محیط زیست کمترین اسیب را وارد می کند.اگر بخواهید به صورت سفارشی لوگو، شعار و یا نام سازمانی خود را روی جعبه و بسته بندی کارتن پلاست چاپ کنید و یا طرح اختصاصی مدنظرتان داشته باشید، کارتن پلاست نفیس با مدرن ترین و جدیدترین دستگاه چاپ دیجیتال و چاپ سیلک سفارش شما را تحویل می دهد.

روی کارتن پلاست امکان چاپ وجود دارد؟

بله، شما می توانید روی باکس های موتورسیکلت ، انواع جعبه و بسته بندی را به صورت کامل چاپ انجام دهید.به طور مثال اگر باکس موتور شما از ورق کارتن پلاست رنگ سفید باشد می توانید تمامی ابعاد باکس موتور را به رنگ های دیگری درآورید و لوگو خود را روی آن چاپ کنید.

فقط یک نکته ای رو باید درنظر بگیرید که اگر ورق کارتن پلاست یکی از رنگهای قرمز، زرد، آبی یا سبز باشد پیشنهاد می کنیم فقط چاپ مشکی و یا سرمه ای روی آن انجام دهید که در نهایت نتیجه کار با همان کیفیت چاپ شود.

4

نحوه اتصال ورق های کارتن پلاست چگونه است؟

همانطور که گفته شد ورق های کارتن پلاست تقریبا از 2 تا 12 میلیمتر قابل سفارش هستند و برای وصل کردن این ورق ها از روش های ساده و راحتی می توانیم استفاده کنیم. از ابزار های زیر برای اتصال ورق های کارتن پلاست می توان استفاده کرد:

  1. چسب
  2. پیچ
  3. منگنه
  4. جوش

همه این 4 روش قابل استفاده است و هرکدام از ابزارها و تجهیزات در دسترس بود می توانید انتخاب کنید. فقط باید این نکته را درنظر بگیرید که برای منگنه کردن ورق های کارتن پلاست از 2 تا 5 میلیمتر می توانید استفاده کنید و اگر گرماژ ورق ها ضخیم تر باشد روش منگنه توصیه نمی شود.

از روش چسب هم می توانید برای تمامی ورق های کارتن پلاست با هر ضخامتی استفاده کنید و در نهایت کار تمیزتر خواهد بود. چسب های گرم استحکام و مقاومت بسیار خوبی دارند و باعث می شود که ورق های کارتن پلاست به راحتی از هم جدا نشوند.

پیچ های پلاستیکی نیز می تواند استندهای فروشگاهی و دیواری را خیلی خوب بهم وصل کرد.پیچ های پلاستیکی مخصوصی برای اتصال ورقهای کارتن پلاست در گرماژهای متنوع استفاده می شود که می توانید در فروشگاه ها تهیه کنید.

برای خرید کارتن پلاست پیشنهاد می کنم از مراکز فروش معتبری همانند کارتن پلاست نفیس اقدام کنید زیرا انواع محصولات کارتن پلاست را بدون واسطه و با قیمت های مناسبی به مشتریان عرضه می کنند. این شرکت با بیش از 30 سال فعالیت قصد داشته است با طراحی های منحصر به فرد محصولات متنوعی از کارتن پلاست خلق کند و به مشتریان خود ارائه کند.