هتل مشیرالممالک یزد؛ یک هتل باغ مدرن

فلای تودی این بار شما را در سفری خاطره انگیز به شهر زیبای یزد و اقامت در هتل مشیر الممالک یزد دعوت می‌کند. یزد شهری است که داشتن یک سفر سیاحتی و تفریحی به آن باید در بین اولویت ‌های ایران دوستان اهل سفر قرار بگیرد. حفظ بخش گسترده ‌ای از شهر با بافت سنتی و تاریخی، اقلیم گرم و کویری و سازه‌ های معماری منحصر به فرد از مهم ترین جاذبه‌ هایی هستند که این شهر را فوق العاده خاص و دیدنی کرده‌ اند.

یک انتخاب خوب برای اقامت

شاید بهترین مکان برای اقامت در طول مدت سفر به یزد، جایی باشد که حتی در زمان استراحت هم شما را از حال و هوا و بافت زیبای این شهر دور نکند. یک هتل اقامتی با داشتن شاخصه‌ ها و ویژگی ‌های متناسب با این شهر، همان جایی است که بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. هتل مشیر الممالک یزد یک هتل باغ فوق العاده برای گردشگران و مسافران است که مانند آن را در هیج جای دیگری از کشور نمی ‌توانید پیدا کنید.

درباره هتل مشیرالممالک یزد

هتل مشیرالممالک یزد که در واقع یک باغ هتل به حساب می آید، بنایی تاریخی بوده و اکنون تبدیل به یک هتل خاص و زیبای چهار ستاره شده است. این هتل که تمامی شاخص های نوین و استاندارد را برای تبدیل شدن به یک هتل تراز بالا فراهم کرده است، خیلی زود توانست نام خود را در بین معدود باغ هتل ‌های پر رفت و آمد نه تنها در یزد، بلکه در سراسر کشور ثبت کند. دلیل این امر را می‌توان در وجود زمینه تاریخی، بافت خارق العاده و استعدادهای بالقوه این مکان جستجو کرد؛ چرا که چنین شاخصه‌های برجسته‌ ای، یک زمینه مطلوب برای بازدید کنندگان شهر یزد به وجود آورده است‌.

هتل مشیرالممالک با داشتن مساحت زیر بنایی حدود ۱۳۰۰۰ متری در منطقه‌ای در حاشیه مرکز شهر یزد واقع شده است. این بنا در بخشی از شهر که مربوط به بافت معماری و شهرسازی سنتی است، قرار گرفته است‌؛ بنابراین قرار گیری این هتل در قلب بافت اصیل و سنتی شهر یزد، آن را در مجاورت جاذبه ‌ها و تمامی سازه‌ های دیدنی این شهر قرار داده است. همچنین باعث شده تا حدودی از بافت نوین شهری یا به عبارتی مرکز تجاری و اداری شهر فاصله داشته باشد.

باید گفت که موقعیت این هتل به گونه ‌ای است که به چند خیابان اصلی و شاهراه منتهی به مرکز شهر متصل می ‌شود و امکان ارتباط مسافران و میهمانان خود را به سایر نقاط شهر به خوبی فراهم کرده است تا جای هیچ تردیدی برای شما باقی نگذارد و بتواند همچنان به عنوان یک گزینه عالی برای پذیرایی اقامت به شمار برود. اماکن دیدنی دیگر شهر یزد از جمله میدان امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان و باغ دولت در نزدیکی این هتل واقع هستند.

هتل مشیرالممالک یزد؛ یک هتل باغ مدرن

معماری و محیط بنای مشیرالممالک

تمامی عناصر موجود در محیط داخلی هتل برگرفته از طرح‌ ها و نقش‌ های معماری ایرانی و اسلامی اصیل هستند و جلوه‌‌ های بصری فوق ‌العاده‌ ای را به وجود می‌ آورند. همچنین علاوه بر مولفه‌ های معماری، وجود آب انبار، حوض بزرگ و مدور با فواره، جوی آب و باغی سرسبز و سرزنده، به زیبایی این هتل افزوده است. این هتل علی رغم ظاهر سنتی و انتظاری که عموم افراد دارند، با امکانات خدماتی و رفاهی مدرن و کاملی مجهز شده است.

شما می ‌توانید در فضای داخل این هتل از رستوران و سالن ناهارخوری بزرگ هتل با ظرفیت پذیرایی هم زمان حداقل ۱۵۰ نفر و همچنین لابی هتل با ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر استفاده کنید. همچنین این هتل مجهز به کافی شاپ و دیگر امکانات سرویس دهی مطلوب است که در ترکیب با بافت ساختمانی و نماهای سنتی، یک فضای ایده‌ آل و دوست داشتنی برای میهمانان ایجاد می ‌کند.

پیشینه هتل مشیرالممالک یزد

بنای مشیرالممالک مربوط به دوره قاجاریه است. ساخت این بنای زیبا به اواسط این دوره از تاریخ معاصر ایران مربوط می‌شود. ساخت این سازه به فردی به نام میرزا فتح الله خان مشیرالممالک نسبت داده شده است که در اواسط دوره سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به عنوان یک دیوانی شایسته به مقام مستوفی و مشیری نائل شد. بعدها که این مکان تبدیل به یک جاذبه و قطب گردشگری در شهر کویری و جذاب یزد شد، هر ساله با استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است و یکی از جذاب ترین هتل های یزد است.

پنانسیل ‌هایی که این سازه تاریخی فرهنگی در خودش داشت، باعث شد تا مسئولین شهری یزد به فکر بهره برداری بهتر از این بنا بیفتند.به همین منظور این باغ در سال ۱۳۷۹ دچار یک سری بازسازی ‌ها شد و از سال ۱۳۸۲ تغییر کاربری آن به عنوان اولین باغ هتل در دستور کار قرار گرفت. از آن پس این مکان با نام هتل مشیرالممالک یزد شناخته می‌ شود و هر سال، خصوصا در فصول گرم پر گردشگر، میزبان تعداد چشمگیری از مسافران و توریست‌ هاست.

هتل مشیرالممالک یزد؛ یک هتل باغ مدرن

یک سفر به یادماندنی با فلای تودی

فلای تودی با پیشنهادی عالی به شما، هتل مشیرالممالک را معرفی می ‌کند و این قول را به شما می‌ دهد تا همانطور که انتطار دارید، سفری به یادماندنی را در شهر زیبای یزد برایتان به ارمغان آورد.

فلای تودی یک شرکت آژانس مسافرتی معتبر است. این شرکت با ارائه خدمات آنلاین و اینترنتی به لحظه و سیستم رزرواسیون هوشمند، این امکان را به شما می ‌دهد تا بلیط‌ های هواپیمای خود را به مقصدهای داخلی مورد نظر خود و با ارزان‌ ترین قیمت تهیه کنید. همچنین این آژانس امکان خرید و تهیه بلیط شرکت ‌های مختلف و معتبر هواپیمایی کشور را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.