بهترین دانشگاه های آلمان

1. بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند و شما با تحصیل و دریافت مدرک از آن‌ها می‌توانید رزومه‌ای درخشان برای خود بسازید. مهم‌ترین مزایای تحصیلی با اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر آلمان در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند از تحصیل رایگان گرفته تا تحصیل به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاههای آلمان بهره‌مند شوند. در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه های کشور آلمان می‌پردازیم و برآوردی از هزینه زندگی در شهر قرارگیری این دانشگاه‌ها برای دانشجویان تنها ارائه می‌کنیم. فراموش نکنید که این مبالغ تخمینی، هزینه اسکان را دربرنمی‌گیرند و ممکن است بر اسا عادت‌های زیستی شما و گذر زمان تغییر کنند.

ما در بخش اول این مطلب لیست بهترین دانشگاه های آلمان را ارائه می‌دهیم؛ پس با ما باشید و به مطالعه ادامه دهید.

https://eurolife.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

2. دانشگاه های معتبر آلمان در جهان

دانشگاه های معتبر آلمان در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و توانسته‌اند در معتبرترین سایت‌های رتبه‌بندی دنیا، رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص دهند. ما در جدول زیر فهرستی از بهترین دانشگاههای آلمان را به همراه رتبه سایت‌های QS، THE و شانگهای ارائه می‌دهیم:

عنوان دانشگاه

رتبه QS

رتبه THE

رتبه شانگهای

Technical University of Munich

49

30

56

Ludwig-Maximilians-Universität München

59

33

57

Universität Heidelberg

65

43

70

Freie Universitaet Berlin

118

91

101-150

Humboldt-Universität zu Berlin

131

86

-

KIT, Karlsruhe Institute of Technology

141

189

201-300

RWTH Aachen University

147

99

201-300

Technische Universität Berlin (TU Berlin)

158

156

301-400

Eberhard Karls Universität Tübingen

169

86

-

Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg

189

113

101-150

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید که رتبه‌های QS و THE متعلق به سال 2023 و رتبه شانگهای برای سال 2022 است.

ما در ادامه چهار دانشگاه برتر آلمان را از میان بهترین دانشگاه های این کشور معرفی خواهیم کرد.

3. دانشگاه TUM از بهترین دانشگاههای آلمان

TUM: Technical University of Munich یا دانشگاه فنی آلمان شاید یکی از دلایل تبدیل شدن شهر مونیخ به دومین شهر دانشجویی جهان باشد. این دانشگاه که در سال 1868 شروع به فعالیت کرده است، هر ساله میزبان صدها دانشجوی بین‌المللی با ملیت‌هایی از سراسر جهان است و بهترین امکانات تحصیلی و رفاهی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. تحصیل در دانشگاه TUM به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی امکان‌پذیر است و دانشجویان می‌توانند با ارائه مدارک معتبر مانند DSH و IELTS از این دانشگاه پذیرش بگیرند.

دانشگاه فنی مونیخ امروزه در 14 دانشکده و دپارتمان خود که طیف متنوعی از رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌کنند، میزبان نزدیک به 50000 دانشجو در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

از نکته‌های جالب توجه درباره دانشگاه TUM، می‌توان به کتاب‌خانه‌های این دانشگاه اشاره کرد. دانشجویان می‌توانند از منابع مختلف موجود در این کتاب استفاده کرده، از سالن‌ها و حتی اتاق‌های خصوصی مطالعه‌ی آن بهره‌مند شوند. این کتاب‌خانه به اینترنت و کامپیوتر نیز مجهز است.

هنوز دانشگاه‌های زیادی برای معرفی باقی مانده‌اند. همراه ما باشید تا با سه دانشگاه دیگر از بهترین دانشگاه های آلمان آشنا شوید.

https://eurolife.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

4. دانشگاه LMU از بهترین دانشگاه های کشور آلمان

دانشگاه LMU: Ludwig-Maximilians-Universität München در رتبه دوم بهترین دانشگاه های آلمان قرار دارد و در کنار برنامه‌های روتین آموزش خود، همواره فوق‌برنامه‌ها و دوره‌های کارآموزی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه از دانشکده‌های مختلفی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده شیمی و داروسازی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده مطالعات فرهنگی

با توجه به حضور دو دانشگاه برتر آلمان در شهر مونیخ، خوب است بدانید که زندگی در این شهر برای یک دانشجوی تنها حدود 983.9 یورو در ماه هزینه دارد که در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای آلمان، هزینه‌ی نسبتاً بالایی است.

5. دانشگاه هایدلبرگ از بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه هایدلبرگ که در سال 1386 تأسیس شده است، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان به شمار می‌رود  و بخشی از اعتبار خود را با پیشرفت و تأکیدی که در حوزه پژوهش دارد، به دست آورده است. دانشگاه هایدلبرگ که در شهری به همین نام و در ایالت Baden-Württemberg قرار دارد، از قانون تحصیل رایگان در آلمان پیروی نمی‌کند و برای دانشجویان بین‌المللی خود شهریه‌ای 1500 یورویی در پی دارد. البته بورسیه‌های تحصیلی همواره در اختیار دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ و تسهیل پرداخت شهریه وجود دارد. اگر بخواهیم برآوردی از هزینه زندگی در شهر هایدلبرگ نیز داشته باشیم، باید بگوییم هر دانشجو برای تأمین نیازهای خود به 903.3 یورو نیاز دارد.

تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ در 5 حوزه اصلی انجام می‌شود:

  • علوم انسانی
  • حقوق
  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی
  • پزشکی

فراموش نکنید که تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ عموماً به زبان آلمانی انجام می‌شود و دانشجویان بین‌المللی باید مدارک این زبان را ضمیمه مدارک اخذ پذیرش خود نمایند.

6. دانشگاه فریه از معتبرترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه فریه برلین (Freie Universität Berlin) یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه پژوهش در آلمان است. بیش از 17 درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و بیش از 170 برنامه‌ی تحصیلی نیز در آن ارائه می‌شود. دانشجویان دانشگاه فریه می‌توانند دانشکده و دپارتمان مورد نظر خود را از میان 16 بخش این دانشگاه انتخاب کنند و از بورسیه‌هایی مانند Erasmus و DAAD بهره ببرند. خوب است همینجا به هزینه زندگی در برلین نیز اشاره کنیم:

  • دانشجویان باید مبلغ 952.2 یورو در ماه به عنوان هزینه زندگی در برلین بپردازند.

تنوع رشته و ارائه آن‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی از عواملی است که دانشگاه Freie را تبدیل به یکی از بهترین دانشگاههای آلمان می‌کند. شما همچنین می‌توانید به زبان انگلیسی در این دانشگاه درس بخوانید. از جمله رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه شده در دانشگاه فریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیوشیمی
  • جامعه‌شناسی
  • زبان، ادبیات و فرهنگ انگلیسی
  • علم داده
  • فیزیک

اما چگونه از معتبرترین دانشگاه های آلمان پذیرش بگیریم؟ ما در آخرین بخش از مطلب در این باره صحبت خواهیم کرد. همراه ما بمانید.

https://eurolife.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

7. اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های آلمان

برای دریافت پذیرش تحصیلی ابتدا باید از میان دانشگاه های معتبر آلمان یکی را انتخاب کنید و سپس به مطالعه وب‌سایت دانشگاه انتخابی خود بپردازید. وب‌سایت هر دانشگاه جامع‌ترین منبع اطلاعاتی درباره آن دانشگاه است و شما برای آگاهی از شرایط تحصیل و همچین مهلت ثبت درخواست پذیرش، به مطالعه وب‌سایت نیاز دارید.

پس از آگاهی از شرایط تحصیل و مدارک لازم برای اپلای در بهترین دانشگاه های آلمان، باید به گردآوری این مدارک بپردازید تا در تاریخ تعیین‌شده توسط دانشگاه، آن‌ها را به صورت آنلاین ارسال کرده، درخواست پذیرش خود را ثبت کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف آلمان، فرق دارد اما برخی موارد نیز در میان آن‌ها مشترک است. از جمله مدارک لازم برای اپلای بهترین دانشگاه های آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی
  • پاسپورت
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک زبان
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه

فراموش نکنید که نتیجه‌ی این درخواست توسط ایمیل به شما اعلام می‌شود. اگر موفق به اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های کشور آلمان شدید، باید به سراغ مراحل ثبت نام و همچنین اخذ ویزای تحصیلی آلمان بروید شما می توانید در تمامی این مراحل از مشاوره های موسسه بین المللی سفیر سروش فردا بهره مند شوید.

8. مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان

شما با تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان از مزایای متعددی برخوردار می‌شوید که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • دریافت مدارکی معتبر در سطح جهان
  • امکان تحصیل رایگان و دریافت بورسیه تحصیلی
  • امکان بهره‌مندی از تجهیزات به‌روز و شیوه‌های آموزشی نوین
  • ساختن ارتباطات گسترده بین‌المللی
  • تحصیل و زندگی در محیطی چندفرهنگی و مهاجرپذیر
  • امکان کاریابی پس از فارغ‌التحصیلی در آلمان و سایر کشورها