بررسی و خرید انواع شیرینگ پک و اهمیت آنها در صنایع مختلف

مقدمه ای در مورد بررسی و خرید انواع شیرینگ پک

در این مقاله به بررسی و خرید انواع شیرینگ پک خواهیم پرداخت. در ابتدا در مورد ساختار و نحوه عملکرد این دستگاه ها به شما توضیح می دهیم و سپس در مورد اهمیت و کاربرد شیرینگ پک در صنایع مختلف با شما صحبت خواهیم کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک، دستگاهی برای بسته بندی انواع بطری ها، قوطی ها، کارتون ها و... است. کیفیت فرآیند بسته بندی توسط دستگاه های شیرینگ پک و سرعت عمل آنها بسیار بالا است و همین عامل سبب می شود تا بسیاری از کارخانه ها تمایل به استفاده از این نوع دستگاه ها داشته باشند. در بازار، نمونه های مختلفی از دستگاه های شیرینگ پک وجود دارند و هر کدام از آنها جهت انجام فرآیندی خاص طراحی شده اند.

در این مقاله قبل از اینکه به بررسی و خرید انواع شیرینگ پک بپردازیم، بهتر است تا با نمونه های مختلف این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

علت نامگذاری دستگاه شیرینگ پک به این نام

علت نام گذاری این دستگاه به نام شیرینگ پک، استفاده از نایلونی در این دستگاه به همین نام است. نایلون شیرینگ این قابلیت را دارد تا به سادگی دور وسایل مختلف قرار بگیرد و با مقداری حرارت جمع شود. آنچه دستگاه شیرینگ پک انجام می دهد، ایجاد حرارت لازم برای جمع شدن نایلون شیرینگ به دور وسایل مختلف است. تمامی انواع  دستگاه های شیرینگ پک با ایجاد حرارت کار می کنند و اساس کارشان بدین گونه است. تفاوت این دستگاه ها در میزان مصرف انرژی، فرآیند ایجاد حرارت و نحوه عملکرد می باشد.

1

 

دستگاه شیرینگ پک با دو تیغه دوخت

انواع دستگاه های شیرینگ پک

اگر شما بخواهید دستگاه شیرینگ پک را برای بسته بندی در کارخانه یا شرکت خود خریداری نمایید، ابتدا باید انواع این دستگاه را شناخته و مزایا و معایب هر نوع را بدانید. بعضی از این دستگاه ها با برق کار می کنند و بعضی دیگر با گاز و هر کدام جهت نوعی خاص از بسته بندی مواد استفاده قرار می گیرند. در مجموع، انواع دستگاه های شیرینگ پک عبارتند از:

1. دستگاه شیرینگ پک: مدل المنتی

در بررسی و خرید انواع شیرینگ پک، یکی از نمونه های کاربردی، شیرینگ پک المنتی است. این دستگاه تنها با برق کار می کند و از سرعت نسبتا خوبی نیز برخوردار می باشد. شیرینگ پک المنتی در کارگاه هایی استفاده می شود که مجهز به سیستم برق پیشرفته ای هستند. از جمله معایب این دستگاه نیز می توان به اختلال در کار هنگام قطعی برق اشاره کرد.

2. دستگاه شیرینگ پک: مدل گازی

در بررسی و خرید انواع شیرینگ پک، یکی از نمونه های حرفه ای، شیرینگ پک گازی است. سرعت عملکرد این دستگاه نسبت به شیرینگ پک المنتی بیشتر می باشد. این شیرینگ پک با گاز کار می کند و همین عامل سبب شده است که قیمت خرید دستگاه نسبت به نمونه های مشابه کمتر باشد. در شرکت ها و کارگاه هایی که با مشکل برق روبرو هستند، بهترین انتخاب همین مورد است.

 2

دستگاه های شیرینگ پک از نظر کارایی به به چهار گروه؛ غیر اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و کاملا اتوماتیک، تقسیم می شوند.

3 . دستگاه شیرینگ پک: مدل دوگانه المنتی و گازی

یکی از مدل های کاربردیِ دستگاه شیرینگ مدل دوگانه است. این مدل هم دارای المنت است و هم با گاز کار می کند. این مدل دستگاه های شیرینگ پک در کارگاه هایی که هم مشکل برق و هم مشکل گاز دارند بسیار کاربردی می باشد. از جمله نکات منفی استفاده از این نوع دستگاه نیز هزینه بالای خریداری آن است. شیرینگ پک دوگانه به دلیل داشتن المنت و سیستم گازی قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه دارد.

تقسیم بندی دستگاه های شیرینگ پک بر اساس نحوه عملکرد

دستگاه های شیرینگ پک بسته به نوع استفاده ای که از آنها می شود، نمونه های مختلفی دارند. شما در هنگام بررسی و خرید انواع شیرینگ پک باید به این نکات توجه ویژه ای نمایید. در این بخش به نحوه عملکرد این دستگاه ها خواهیم پرداخت:

.1دستگاه شیرینگ پک: مدل غیر اتوماتیک

ساده ترین نوع دستگاه شیرینگ پک، مدل غیر اتوماتیک است. در این نوع دستگاه تمامی مراحل توسط کاربر انجام می شود و سرعت بسته بندی در این نوع بسیار پایین است. دستگاه شیرینگ پک غیر اتوماتیک، استفاده کارگاهی ندارد و تنها در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای بسته بندی لوازم خود در خانه از این نوع دستگاه استفاده نمایید. دقت کنید که این نوع دستگاه از نوع المنتی بوده اما مصرف برق آن بالا نیست.

2. دستگاه شیرینگ پک: مدل نیمه اتوماتیک

این نوع دستگاه معمولا در کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. در دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک اکثر مراحل توسط کاربر انجام می شود و تنها سیستم چرخشی دستگاه به صورت اتوماتیک فعالیت می کند. این نمونه نیز مانند شیرینگ پک غیر اتوماتیک تنها با المنت کار می کند اما مصرف برق بالایی دارد. دستگاه های شیرینگ پک نیمه اتوماتیک سرعت عملکرد بالایی نداشته و برای استفاده در شرکت های بزرگ مناسب نمی باشند.

.3دستگاه شیرینگ پک: مدل اتوماتیک

در این نوع دستگاه اکثر مراحل اتوماتیک انجام می گردد و نقش کاربر در قرار دادن کالا ها در دستگاه و برداشتن آنها پس از بسته بندی است. دستگاه های شیرینگ پک اتوماتیک سرعت عمل بالایی دارند اما این سرعت عمل تا حدی به کاربر دستگاه نیز مربوط می شود. این دستگاه در هر دو نمونه گازی و المنتی در بازار موجود است و برخی از نمونه های دوگانه آن نیز به صورت محدود یافت می شود. دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک معمولا در شرکت هایی با حجم کاری متوسط و متوسط رو به بالا مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله معایب این دستگاه نیز می توان به نداشتن جک برای حرکت دادن و صاف کردن کالاها اشاره کرد.

4. دستگاه شیرینگ پک: مدل کاملا اتوماتیک

در بررسی و خرید انواع شیرینگ پک، مدل کاملا اتوماتیک مخصوص شرکت های بزرگ با حجم کاری بالا می باشد. سرعت عملکرد این نوع دستگاه ها بسیار بالا بوده و کاربر هیچ نقشی در فرایند بسته بندی ندارد. در این مدل از دستگاه ها از جک های خاصی برای حرکت دادن و صاف کردن کالا استفاده می شود و بدین ترتیب کالا ها جهت بسته خود وارد دستگاه شده و خود نیز خارج می شوند. این مدل دستگاه ها به صورت المنتی، گازی و دوگانه در بازار موجود می باشند و با قیمت های نسبتا بالایی به خریداران عرضه می شوند.

انواع دستگاه شیرینگ پک بر اساس ساختار

علاوه بر تقسیم بندی های فوق، در هنگام بررسی و خرید انواع شیرینگ پک می توان آنها را بر اساس ساختار نیز به دو گروه تقسیم کرد؛ مدل کابینی و تونلی

1. دستگاه شیرینگ پک: مدل کابینی

این دستگاه همانگونه که از نامش مشخص است، دارای یک کابین در ساختار خود می باشد. مدل کابینی در نمونه های غیر اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل ابتدا باید کاربر پلاستیک را به دور کالا بپیچد و سپس آن را در داخل دستگاه قرار دهد. در داخل دستگاه با استفاده از حرارت، پلاستیک به کالا خواهد چسبید.

.2دستگاه شیرینگ پک: مدل تونلی

این مدل از دستگاه در شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه شیرینگ پک تونلی نمونه ای محبوب و البته گران است. مدل تونلی در دستگاه های اتوماتیک و کاملا اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه شیرینگ پکِ تونلی همانگونه که از نامش نیز مشخص است، در ساختار خود دارای یک تونل می باشد. در این مدل ابتدا قسمتی از دستگاه، پلاستیک را به دور کالا میپیچید و سپس کالا وارد تونل می شود. در طول تونل حرارت به پلاستیک وارد خواهد شد و بدین ترتیب کالا پس از خروج از تونل بسته بندی می شود و پلاستیک به آن خواهد چسبید.

خرید دستگاه شیرینگ پک

در ایران شرکت های زیادی با توجه به نیاز فزاینده کارخانه های مختلف به دستگاه های شیرینگ پک، در این زمینه تاسیس شدند. وجود بازاری وسیع برای خرید این نوع دستگاه ها نکته ای مثبت به حساب می آید. چالشی که بسیاری از افراد در هنگام خرید دستگاه شیرینگ پک با آن مواجه می شوند، پیدا کردن شرکتی مناسب برای خرید این دستگاه با قیمت مناسب و کیفیت بالا است.

3

در مبحث بررسی و خرید انواع شیرینگ پک، یکی از محدود شرکت هایی که این دستگاه ها را با قیمتی بسیار مناسب به بازار عرضه می کند، ایرانو صنعت نام دارد. دستگاه های این مجموعه با وجود تنوع و کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسبی دارند.

اگر شما در فکر خرید یک دستگاه شیرینگ پک برای خانه و یا دستگاهی کاملا اتوماتیک برای کارخانه خود هستید، شرکت ایرانو صنعت، این دستگاه ها را با بهترین قیمت و کیفیت به شما ارائه خواهد داد.