تماشای کارتون قرمز شدن در دیجیتون

کارتون قرمز شدن یک فیلم پویانمایی است، از مجموعه خوش آوازه Pixar که داستان دختر نوجوانی به نام می لی یا Meilin را دنبال می کند که متوجه می شود عصبانیت او باعث قرمز شدن او از نظر جسمی می شود. همانطور که می در چالش های دبیرستان و فراز و نشیب های نوجوانی پیش می رود باید یاد بگیرد که در زندگی احساسات خود را کنترل کند و خود واقعی خود را قبل از اینکه تغییر شکلش دائمی شود، پیدا کند. کارتون قرمز شدن یک انیمیشن مناسب دختران نوجوان و در آستانه سن بلوغ است که به نحوی آموزش نکاتی مربوط به بلوغ و تغییرات مربوط به آن در دختران را در بر می‌گیرد.

کارتون قرمز شدن به کارگردانی Domee Shi است که پیش از این فیلم کوتاه Bao  برنده اسکار پیکسار را کارگردانی کرده بود. داستان درباره دختری 13 ساله به نام می لی است که در اواخر دهه 1990 در تورنتو، کانادا زندگی می ‌کند. می لی چالش های معمولی دوران نوجوانی را تجربه می کند، اما راز منحصر به فردی را نیز در خود دارد - هر زمان که بیش از حد هیجان زده می شود، به یک پاندا قرمز غول پیکر تبدیل می شود. کارتون قرمز شدن موضوع بلوغ نوجوانان و تغییر خلقیات آنان را عنوان می‌کند. موضوعی که تا کنون از آن اثری ساخته نشده بود و مانند یک تابو با آن رفتار می‌شد.

کارتون قرمز شدن

کارتون قرمز شدن در سال 2022 به اکران درآمد و مورد توجه مخاطبان و منتقدین قرار گرفت. موسیقی‌های جذاب این انیمیشن در دیده شدن آن موثر بودند.

این فیلم مبارزات می لی با توانایی های تازه کشف شده اش و همچنین تمایل او برای جا افتادن و پذیرفته شدن توسط همسالانش را بررسی می کند. همان طور که او در مدرسه راهنمایی است، باید یاد بگیرد که فردیت خود را بپذیرد و به خودش اعتماد کند، هم در شکل انسان و هم به شکل پاندای قرمز.

دلایل موفقیت و محبوبیت کارتون قرمز شدن

کارتون قرمز شدن توانست به یکی از محبوب‌ترین آثار پیکسار تبدیل شود. در ادامه دلایل محبوبیت کارتون قرمز شدن را بررسی می‌کنیم.

تماشای فرهنگ یک دختر چینی کانادایی در یک انیمیشن ساخت پیکسار قطعا برای کودکان و حتی بزرگسالان جذابیت زیادی دارد اما اصلی‌ترین دلیل دیده شدن کارتون قرمز شدن انتخاب موضوع بلوغ است. می لی به دلیل بودن در سن بلوغ دچار تغییراتی می‌شود که به طور استعاره‌ای در انیمیشن این تغییرات روحی و جسمی را در قالب یک پاندا قرمز می‌بینیم.

این تفاوت انتخاب موضوع دلیل اصلی دیدن شدن کارتون قرمز شدن بود.

بررسی والدین سخت‌گیر در کارتون قرمز شدن

مادر سخت‌گیر می لی شما را به یاد خانواده میرابل در انیمیشن افسون نمی‌اندازد؟ می لی نیز مانند میرابل و بسیاری از نوجوانان دیگر دغدغه آزادی عمل از سمت والدینش دارد. مادر می لی او را درک نمی‌کند و کمتر پیش می‌آید که باهم صحبت کنند. مادر می لی با وضع قوانین سخت‌گیرانه به دغدغه‌های می لی اضافه کرد.

بسیاری از والدین مشابه این رفتار را با کودکان خود دارند و به همین دلیل این موضوع و این صحنه کارتون قرمز شدن برای همه کودکان و نوجوانان آشنا بود. این نوع والدین معمولاً نگران سلامت فرزندشان هستند و ممکن است بیش از حد محافظه‌کننده باشد. آن‌ها اغلب نیت خوبی دارند اما ممکن است با یافتن تعادل بین نظم و درک مشکل داشته باشند.

تماشای کارتون قرمز شدن در دیجیتون

تضادها و چالش‌های بین مادر سخت‌گیر و قهرمان داستان می‌تواند به روایت کلی داستان و توسعه قهرمان داستان کمک کند، زیرا آنها در حال تغییر و تحول و تلاش برای پذیرش خود هستند.

نظر منتقدین درباره کارتون قرمز شدن

رابی کالین، یکی از بهترین منتقدان حوزه انیمیشن، کارتون قرمز شدن را دوست داشت و گفت که تمام عناصر با عشق در کنار یکدیگر قرار گرفته و انیمیشن حس لذت بخشی را به او منتقل کرده است.

بن تراویس اما معتقد بود که اگرچه شروع فیلم قرمز شدن بسیار عالی بود اما انیمیشن از میانه افت کرده و رو به کلیشه می‌رود. اما در نهایت پایان خوبی به مخاطب هدیه می‌دهد.

بسیاری از منتقدان شجاعت و خلاقیت خالق این انیمیشن را تحسین کردند و داستان‌پردازی و نوع روایت کارتون قرمز شدن را دوست داشتند. با این وجود در سال 2022 در جشن اسکار، جایزه بهترین انیمیشن سال را پینوکیو گیرمو دل تورو به دست آورد و کارتون قرمز شدن تنها به عنوان یک نامزد باقی ماند.

کارتون قرمز شدن به سازندگان و نویسندگان این ایده را دید تا از موضوعات کلیشه‌ای دنیای انیمیشن دور شوند و داستان‌های جدیدتر و بهتری برای روایت انتخاب کنند. داستان‌هایی که دغدغه اصلی کودکان و نوجوانان باشد و به دور از روایات تکراری و کلیشه باشد.

دیجیتون با یه عالمه کارتون

اگر می‌خواهید هزاران انیمیشن جذاب ببینید از سایت و اپلیکیشن دیجیتون استفاده کنید. دیجیتون با ارائه کارتون‌هایی با دوبله فارسی و یا موزیکال‌های شاد و پرانرژی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های کودکان، لحظات شادی برای تمام کودکان آرزو می‌کند.