سوغاتی از پوکت چه بخریم؟

جزیره پوکت در کشور تایلند سالانه گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند و با ساحل بی‌نظیر، درختان نخل باشکوه و دریای زیبای خود، خاطراتی فراموش‌نشدنی رقم می‌زند. اگر تمایل دارید با تور بالی یا تور پوکت به کشور تایلند سفر کنید، خوب است سوغاتی‌های مهم مقصد خود را بشناسید. در ادامه بهترین سوغاتی‌های پوکت را، که تا ابد شما را به یاد سفر فوق‌العاده‌تان می‌اندازند، معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید به پوکت سفر کنیم؟

پوکت جزیره‌ای در جنوب غرب تایلند است و حدود ۸۶۳ کیلومتر از پایتخت این کشور فاصله دارد. اگر به دنبال تعطیلاتی آرامش‌بخش و پر از مناظر زیبا هستید، پوکت مقصدی ایده‌آل برای شماست. این جزیره، که بزرگ‌ترین جزیره تایلند است و در دریای آندامان واقع شده، شهری به همین نام را در خود جای داده که به شما اجازه می‌دهد سوغاتی‌هایی برای آشنایان و دوستان (یا حتی خودتان) بخرید و با فرهنگ مردمان جزیره آشنا شوید.

جالب است بدانید که جزیره پوکت علاوه بر ساحل‌های سفید و درختان نخل و دریای تمیز خود، از کوه پوشیده شده است. در این جزیره ۴۴ ساحل وجود دارد که ترکیبی از خلیج‌های شنی، پرتگاه‌های آهکی و برآمدگی‌های سنگی هستند. از بعضی ساحل‌های محبوب جزیره می‌توان به ساحل کارون، ساحل کامالا و ساحل پاتونگ اشاره کرد. اگر از آفتاب گرفتن در ساحل و کشف ساحل‌های سنگی منحصربه‌فرد خسته شدید، می‌توانید به دل جنگل‌های گرمسیری یا جنگل‌های گسترده نارگیل بروید. همچنین ممکن است شانس موج‌سواری، قایق‌سواری یا بانجی جامپینگ را پیدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب جزیره پوکت، زندگی شبانه آن است. شب‌ها این جزیره به دنیایی متفاوت تبدیل می‌شود و با گروه‌های موسیقی زنده، کلوب‌ها و فستیوال‌های شبانه خود، شما را تا پاسی از شب مشغول نگه می‌دارد.

معروف‌ترین سوغاتی‌های جزیره پوکت

اگر می‌خواهید سفر تور پوکت خود را همیشه با یاد داشته باشید یا هدایایی برای عزیزان خود بخرید، می‌توانید سوغاتی‌های فوق‌العاده پوکت را تهیه کنید. در ادامه به معرفی بعضی از این سوغاتی‌ها می‌پردازیم.

مرواریدهای پوکت و جواهرات

 

از آب‌های گرم حاشیه جزیره، مرواریدهایی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف استخراج می‌شود که همگی خیره‌کننده هستند. شما می‌توانید در سوغاتی‌فروشی‌ها و جواهر فروشی‌های جزیره مروریدهای سفید، کرمی یا سیاه را ببینید که در ساخت جواهرات دست‌ساز ظریف به کار رفته‌اند. بهترین مکان برای خرید این مرواریدها، مزرعه‌های معروف یا شرکت‌های عمده‌فروشی است که توسط سازمان گردشگری تایلند پیشنهاد شوند.

این جزیره جواهر طلا و نقره خود را نیز تولید می‌کند. شما نه‌تنها می‌توانید سنگ‌های قیمتی زیبایی در پوکت بخرید، بلکه می‌توانید پروسه استخراج و ساخت آن‌ها را نیز از نزدیک ببینید. مغازه شرکت Wang Talang در انواع الماس، زمرد، یاقوت و یاقوت کبود تخصص دارد.

فیل و قورباغه

فیل یکی از نمادهای کشور تایلند است و حتی ممکن است در تور بالی یا تور پوکت، شانس فیل‌سواری را نیز داشته باشید. می‌توانید  مجسمه این موجودات باشکوه و بامزه را در اندازه‌های مختلف خریداری کنید و برای تزئین منزل خود به کار ببرید. همچنین این حیوان دوست‌داشتنی هدیه‌ای عالی برای عزیزان شما خواهد بود. جالب است بدانید که طبق سنت مردم بومی، باید مجسمه فیلم را روبه‌روی در قرار دهید.

یکی دیگر از سوغاتی‌های اصلی پوکت، قورباغه‌ چوبی کوچکی است که اگر یک چوب را روی برجستگی‌های پشت آن بکشید، صدای قورباغه تولید می‌کند. مجسمه‌های قورباغه و فیل از جنس‌هایی مانند چوب، فلز و سنگ ساخته می‌شوند.

پارچه‌های ابریشمی

سوغاتی از پوکت چه بخریم؟

ابریشم تایلندی شهرت زیادی دارد و می‌تواند سوغاتی بی‌نظیری برای خانواده شما باشد. برای ساخت این ابریشم، نخ‌های طولی یک رنگ هستند و نخ‌های عرضی رنگ دیگری دارند. ترکیب منحصربه‌فرد دو رنگ باعث می‌شود تا پارچه جلوی نور به زیبایی بدرخشد. بیشتر گردشگران شال‌ها، لباس‌های رسمی، کراوات، بولیز و سایر لباس‌های شیک ابریشمی را به عنوان سوغاتی می‌خرند. شما می‌توانید برای خرید این ابریشم‌ها به مغازه‌های معتبری مانند جیم تامپسون، کینگ پاور و ... مراجعه کنید.

گل‌های صابونی

جالب است بدانید که یکی از نمادهای تایلند، گل‌های رنگارنگ متنوع آن است (مخصوصا ارکیده) که در سوغاتی‌هایش نیز نمایان می‌شود. گل‌های صابونی از صابون‌های معطر تراشیده شده‌اند و ظاهر واقعی و بوی خوشایند آن‌ها باعث می‌شود احساس کنید در یک باغ واقعی گل ایستاده‌اید. این صابون‌ها به عنوان سوغاتی عالی هستند، زیرا خراب نمی‌شوند و قیمتی مناسب دارند. البته طراحی این صابون‌ها آنقدر زیباست که معمولا کسی حاضر نمی‌شود برای شستن دست از آن‌ها استفاده کند.

نقاشی

سوغاتی از پوکت چه بخریم؟

محله Patong بهترین جا برای پیدا کردن نقاشی‌های منحصربه‌فرد است. با ورود به قسمت شمالی جاده Rat-U-Thit مغازه‌هایی می‌بینید که در آن از ۱ تا ۵۰ نفر به آرامی در حال نقاشی کشیدن هستند. بسیاری از این مغازه‌ها شاهکارهای سنتی یا مدرنی را به فروش گذاشته‌اند و حتی می‌توانند شما و خانواده‌تان را نقاشی کنند. قیمت این نقاشی‌ها نیز انعطاف‌پذیر است و با کمی چانه زدن، می‌توانید یک اثر هنری بی‌نظیر را با تخفیفی مناسب به خانه ببرید.

عتیقه‌های تایلندی

شاید پوکت تنوع عتیقه بانگکوک را نداشته باشد، اما جست‌وجو در این شهر بسیار آرامش‌بخش‌تر از گشتن خیابان‌های شلوغ و پرهمهمه است. در مغازه‌های عتیقه‌فروشی پوکت، اجناسی می‌یابید که هیچ‌ جای دیگر در دنیا نیست. برای پیدا کردن بهترین عتیقه‌ها در شهر پوکت، می‌توانید به روح آسیا در خیابان راتسادا سر بزنید و سفال‌های ۱۰۰۰ ساله چینی را ببینید. عتیقه‌فروشی چان نیز آثار هنری و عتیقه‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند.

سخن پایانی

تور پوکت یا تور بالی سفری فراموش‌نشدنی به کشور تایلند برای شما رقم می‌زند و هیچگاه نمی‌خواهید این سفر تمام شود. اگر می‌خواهید همیشه قسمتی از جزیره پوکت را همراه خود داشته باشید، می‌توانید با گشت‌وگذار در بازارهای این شهر، سوغاتی‌های منحصربه‌فرد برای خود و خانواده‌تان به خانه بیاورید.