کاربرد استفاده از ترموود در آشپزخانه

چگالی بالای ترموود باعث می‌شود که احتمال نفوذ باکتری‌ها به بافت ترموود به حداقل برسد. همچنین ترموود به دلیل پردازش حرارتی بالا، سد محکمی در برابر حشرات و آفت‌های چوب است. استفاده از ترموود در آشپزخانه، این محیط را از شر باکتری‌ها، آلودگی، رطوبت، حشرات و آفت‌های چوب به‌دور نگه می‌دارد.

افزایش زیبایی آشپزخانه با چوب ترموود

استفاده از متریال مرغوب در آشپزخانه و دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد. ساکنان خانه، روزانه بخش قابل توجهی از زمان خود را در آشپزخانه می‌گذرانند؛ به همین علت آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود. این محیط اغلب در معرض رطوبت، حرارت قرار دارد و برای دوام بیشتر کابینت‌ها، دیوارها، سقف، کف‌پوش و... در آشپزخانه باید از متریال‌های مرغوب استفاده کرد. ترموود یکی از باکیفیت‌ترین متریال‌ها برای آشپزخانه است. در این مطلب ویژگی‌های این متریال و دلایل استفاده از ترموود در آشپزخانه و کاربردهای آن را بررسی می‌کنیم.

Title: افزایش زیبایی آشپزخانه با چوب ترموود

ترموود چیست؟

یکی از پرطرف‌دارترین متریال‌ها در ساخت نمای خانه ، دکوراسیون داخلی، اثاثیه و... چوب است و این محبوبیت به خاطر زیبایی و طبیعی بودن آن می‌باشد. در سال‌های اخیر برای استفاده بهتر از چوب، فرایند ترمودیناکی را روی آن اجرا کرده‌اند تا چوب در برابر رطوبت، حرارت، پوسیدگی و... مقاوم باشد. در این فرایند به چوب حرارت داده می‌شود تا به مرز سوختن برسد؛ این روند باعث خشک شدن چوب می‌شود و مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش می‌یابد. مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت و حرارت باعث شده است که این چوب، یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت دکوراسیون داخلی، مخصوصاً در آشپزخانه به شمار بیاید.

دلایل استفاده از ترموود در آشپزخانه

ترموود نسبت به متریال‌های مشابه چگالی بالاتری دارد. مقاومت بالای این چوب باعث شده است که افراد بسیاری برای طراحی آشپزخانه خود، به سراغ ترموود بروند. دلیل مقاومت بالای ترموود در برابر حرارت و رطوبت در ساختار شیمیایی و پلیمری ترموود است. همه می‌دانیم که مقاوم بودن دیوار، سقف، کف‌پوش، کابینت‌ها و سایر قسمت‌های آشپزخانه در برابر حرارت و رطوبت چه‌قدر مهم است؛ پس ما به شما ترموود را پیشنهاد کنیم که در این مسئله بهترین عملکرد را دارد. در ادامه ویژگی‌های این متریال را بررسی می‌کنیم.

مقاومت ترموود در برابر حرارت

ترموود در برابر حرارت باعث شده است که این چوب در اثر گرمای شدید تغییر شکل ندهد. ساختار پلیمری این متریال باعث ایجاد پیوندهای مولکولی متراکم و قدرتمند در زنجیره پلیمری می‌شود که  مقاومت بالا در برابر حرارت به همین دلیل است. همچنین از ترموود می‌توان به عنوان یک عایق حرارتی مناسب استفاده کرد تا از انتقال گرما جلوگیری شود و گرما در محیط مدنظر حفظ شود.

مقاومت ترموود در برابر رطوبت

ترموود در برابر رطوبت نیز مقاوم است و این ویژگی آن را به عنوان یک متریال مناسب برای استفاده در آشپزخانه تبدیل کرده است. مقاومت بالای ترموود در برابر فرسودگی ناشی از رطوبت و آب، به‌خاطر چگالی بالای آن است. در محیط‌هایی با رطوبت بالا، چوب‌های معمولی پس از زمان کوتاهی پوسیده می‎شوند و ترک می‌خورند؛ اما احتمال ترک‌خوردگی برای ترموود بسیار اندک است. در اثبات مقاومت ترموود در برابر رطوبت باید ذکر کنیم که از این چوب در ساخت سونا و دکینگ استخر نیز استفاده می‎شود. مقاومت در برابر رطوبت در آیتم‌‌های ترموودی باعث شده است که شست‌وشوی وسایلی که با ترموود ساخته شده‌اند باعث فرسودگی آن‌ها نشود.

 بهداشتی بودن ترموود؛ یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از ترموود در آشپزخانه

به دلیل طبخ غذا در آشپزخانه، رعایت بهداشت در آن اهمیت بالایی دارد. همان‌طور که گفته شد چگالی بالای ترموود، از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری می‌کند. چگالی بالای ترموود باعث می‌شود که احتمال نفوذ باکتری‌ها به بافت ترموود به حداقل برسد. همچنین ترموود به دلیل پردازش حرارتی بالا، سد محکمی در برابر حشرات و آفت‌های چوب است. استفاده از ترموود در آشپزخانه، این محیط را از شر باکتری‌ها، آلودگی، رطوبت، حشرات و آفت‌های چوب به‌دور نگه می‌دارد.

پایداری ترموود

در واقع پایداری ترموود به دلیل مقاومت این متریال در برابر حرارت، رطوبت، حشرات و... است؛ زیرا که این موارد باعث خراب شدن و تغییر شکل دادن چوب‌ها می‌شوند؛ بنابراین می‌توان از ترموود به‌عنوان یکی از بادوام‌ترین متریال‌های طراحی داخلی خانه و نمای ساختمان نام برد. به دلیل دوام بالای ترموود، از این چوب در ساخت مبلمان و سایر اثاثیه نیز استفاده می‎شود.

Title: پایداری ترموود

زیبایی ترموود؛ دلیل اصلی محبوبیت استفاده از ترموود در آشپزخانه

ترموود با تغییر ساختاری چوب به دوام بالا رسیده است؛ اما پس از این فرایند‎ها ظاهر و خواص طبیعی خود را از دست نداده است؛ بنابراین مطابق با مد روز در صنعت دکوراسیون داخلی، می‌دانیم که استفاده از رنگ جلای چوب، بسیار پرطرف‌دار می‌باشد. ظاهر دلنشینی که ترموود به آشپزخانه می‌بخشد به علت درخشندگی و الیاف صاف و نرم آن است که باعث شده هر روز ایده‌ای نو برای استفاده از ترموود ارائه شود. تقریباً ترموود می‌تواند برای ساخت همه چیز جایگزین مناسبی برای مواد فلزی، پلاستیکی و... باشد.

استفاده از ترموود در ساخت کابینت

در ظاهر آشپزخانه، کابینت‌ها بیشتر از هر چیز دیگری توجه را جلب می‌کنند و زیبایی آن‌ها در زیبایی کل فضای آشپزخانه تأثیرگذار است. علاوه بر زیبایی، علت استفاده از کابینت‌ها نظم‌دهی به وسایل آشپزخانه است که برای بهینه‌سازی فضای موجود در کابینت‌ها، بهتر است که به متخصصان حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید. استفاده از ترموود در آشپزخانه مخصوصاً در ساخت کابینت‌ها، از این جهت انتخاب مناسبی است که شما در انتخاب مدل و طرح کابینت‌ها محدودیت کمتری خواهید داشت.

کابینت ترموودی طول عمر بالایی دارد و اگر از رنگ مخصوص ترموود استفاده شود میانگین طول عمر کابینت‌ها حتی به بیش از 30 سال افزایش پیدا می‌کند. کابینت‌ها محل نگهداری انواع ظروف و انواع مواد خوراکی در فضای بسته هستند. کابینت‌هایی که با متریال‌های چوبی دیگر ساخته شده‌اند پس از مدتی مقاومت خود را در برابر رطوبت و نفوذ حشرات از دست می‌دهند. همچنین حشراتی مانند سوسک و موریانه نمی‌توانند آسیبی به ترموود برسانند. همچنین ترموود از سایر چوب‌های خام سبک‌تر است و بر روی آن امکان نصب انواع روکش وجود دارد. کابینت‌های ترموودی در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند و در هر رنگ و طرحی اجرا می‌شوند.

کاربردهای دیگر ترموود در آشپزخانه

مقاومت و عمر بالای ترموود باعث شده است که استفاده از ترموود در آشپزخانه، فقط به سقف، کفپوش و کابینت‌ها محدود نباشد. امروزه حتی از ترموود در ساخت دیوارپوش آشپزخانه، انواع میزها و صندلی‌ها و... نیز استفاده می‌شود.

در ادامه از برخی دیگر از موارد استفاده از ترموود در آشپزخانه نام می‌بریم:

  • تخته برای برش
  • میزناهارخوری
  • قاشق‌ها و چنگال‌ها
  • صفحه گریل
  • دستگیره‌های در کابینت
  • قفسه‌های کابینت
  • سبد میوه و سبزیجات
  • اپن آشپزخانه

Title: کاربردهای دیگر ترموود در آشپزخانه

استفاده از ترموود در آشپزخانه با خدمات پارس آرای کوهستان

آشپزخانه یکی از پررفت‌وآمدترین مکان‌های خانه است و زیبایی آن تأثیر بالایی در زیبایی کل خانه دارد. یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها در آشپزخانه، ترموود است. محبوبیت این چوب خاص به دلیل مقاومت بالای آن در برابر حرارت، رطوبت، نفوذ حشرات و آلودگی است. اگر به دنبال زیبا و مقاوم کردن آشپزخانه خود هستید، ما در مجموعه پارس آرای کوهستان مقاوم‌ترین ترموودها را به فروش می‌‌رسانیم و با اجرای آن‌ها در انواع طرح‌ها آماده خدمت‌رسانی به شما هستیم.

سؤالات متداول

چه چیزهایی باعث می‌شوند که ترموود مقاومت خود را از دست بدهد؟

ترموود در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است، اما تا حد قابل توجهی نیز آب را جذب می‌کند. ترموود در صورت برخورد با مواد اسیدی مانند سرکه ممکن است واکنش نشان دهد.

برای شست‌وشوی ترموود باید از چه شوینده‌هایی استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن ترموود هرگز از مواد شوینده قوی استفاده نکنید و بهتر است از آب و صابون معمولی استفاده کنید.