مالکان، به این افراد سوئیت اجاره نمی‌دهند!

اجاره و اقامت در سوئیت‌ها نیز مانند بسیاری از محل‌های اقامت دیگر قوانین خاص خود را دارد. شما باید قبل از اجاره سوئیت در تهران یا هر شهر دیگری این قوانین را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. آگاهی از قوانین هم به مهمانان کمک می‌کند تا اقامت بهتر و راحت‌تری داشته باشند و هم برای صاحبان و مدیریت سوئیت‌ها بهتر است. دقت داشته باشید که شما بهتر است مواردی را هم رعایت تا راحت‌تر بتوانید سوئیتی که می‌خواهید را اجاره کنید. بعضی از رفتارها از همان ابتدا مشخص هستند و می‌توانند باعث شوند تا مالکان از اجاره سوئیت به شما دوری کنند. در این مقاله برخی از قوانین و باید‌هایی که شما باید برای اجاره خانه روزانه یا سوئیت‌ها رعایت کنید را بررسی می‌کنیم. اگر برای سفر کاری به تهران یا شهرهای دیگر سفر می‌کنید یا به هر دلیلی نیاز به اجاره سوئیت دارید، حتما این مقاله را بخوانید.

اجاره سوئیت در تهران

تهران و شهرهای بزرگ همواره به دلایل مختلفی ازجمله دلایل کاری، تجاری، رفت‌و‌آمدهای بین‌شهری و موارد دیگر همیشه میزبان مسافران زیادی از شهرهای مختلف هستند. اجاره خانه روزانه و سوئیت‌های مختلف یکی از راه‍‌های مناسب و به‌صرفه است که افراد زیادی آن را امتحان می‌کنند. سایت‌های متنوعی هم برای این موارد خدمات لازم را ارائه می‌دهند تا افراد راحت‌تر باشند. مثلا با جستجوی اجاره سوئیت در تهران در سایت علی بابا شما به انتخاب‌های زیادی برخورد می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. میزبانان و مالکان سوئیت‌ها باید شرایط خاصی را مهیا کنند که مسافران به‌راحتی بتوانند همه اطلاعات درباره سوئیت را کسب کنند و اقامت راحتی در آن‌جا داشته باشند. درمقابل میهمانان هم موظف به رعایت قوانین و شرایط آپارتمان‌ها و سوئیت‌ها هستند. در قسمت‌های بعدی این مقاله درباره شرایط اجاره سوئیت و مواردی که ممکن است مالکان را از اجاره سوئیت به شما پشیمان کنند، توضیح می‌دهیم.

02

سن قانونی میهمانان

فردی که می‌خواهد سوئیت را اجاره کند، باید سن قانونی داشته باشد. افراد زیر سن 18 سال به‌تنهایی نمی‌توانند سوئیت را اجاره کنند. فرد اجاره‌کننده بالای سن بالای 18 سال و وجهیت قانونی داشته باشد. اگر سن شما زیر سن قانونی نی است یا فردی را می‌شناسید که نیاز به اجاره سوئیت در تهران یا شهرهای دیگر دارد و شرایط سنی لازم را ندارد، بهتر است از کمک فرد بزرگ‌تری (فردی که سرپرستی او را به عهده دارد) کمک بگیرد. برخی از سایت‌ها یا سوئیت‌ها ممکن است شرط سنی خاصی را هم برای خود لحاظ کرده باشند و صرفا به سن 18 سال اکتفا نکنند. درباره این موارد حتما قبل از رزرو و تصمیمی به سفر تحقیق کرده باشید. سایت علی بابا جزئیات خوبی را از قوانین رزرو دراختیار افراد و کاربران قرار می‌دهد.

شرایط محرمیت و مجردی

بسیاری از افراد و مالکان ممکن است شرایط خاصی را متناسب با بسیاری از موارد درنظر داشته باشند. اگر همراه یکی از اعضای خانواده یا همسر خود می‌خواهید سوئیتی را اجاره کنید، بهتر است مدارک شناسایی لازم را همراه داشته باشید. برای افرادی که هنوز در شناسنامه آن‌ها چیزی ثبت نشده است، بهتر است مدارک محرمیت را با خود هنگام مراجعه به سوئیت ببرند.

03

افراد شلوغ

یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است مالکان دوست نداشته باشند، افراد شلوغ هستند. معمولا اقامت در سویت‌ها باعث می‌شود تا شما برای مدتی با افراد دیگری همسایه باشید. هیچ مالکی دوست ندارد دائما درگیر نزاع‌های شما با همسایه‌ها باشد یا شکایت‌های آن‌ها را از شما بشنود. به همین دلیل بهتر است سعی کنید هنگام اجاره سوئیت در شهرهای مختلف نشان دهید که فرد بی‌آزاری هستید و قوانین را رعایت می‌کنید. اگر قرار است جشن، مراسم یا مهمانی داشته باشید، حتما این موضوع را به صاحب سوئیت یا مسئول آن اطلاع دهید و از شرایط آگاه شوید. بسیاری از سایت‌ها درباره برخی سوئیت‌ها می‌نویسند که شما اجازه برگزاری مراسم‌های مختلف را در مدت اقامت خود ندارید.

ساعت‌های رفت‌وآمد و برخی از موارد نیز با توافق مالک و میهمانان انجام می‌شود. بهتر است سعی کنید در این موضوع با صاحب‌ملک راه بیاید تا شرایط سختی نداشته باشید.

افرادی که ممکن است به سوئیت آسیب بزنند

ممکن است مالکان درباره کار شما سوال کنند یا شرایط خاصی را برای اقامت شما وضع کنند. اگر وسیله خاصی در سوئیت نگه می‌دارید که ممکن است کار با آن یا جابه‌جایی آن، آسیب‌هایی به ساختمان سوئیت بزند، احتمالا مالکان به شما خوشامدگویی گرمی نخواهند گفت. معمولا اجاره سوئیت برای مدت کوتاهی انجام می‌شود و ممکن است شما برای اقامت طولانی‌تر از سوئیت‌های دیگری استفاده کنید. اگر دوست دارید وسیله‌ای در خانه داشته باشید یا با آن کار کنید بهتر است این موضوع را به بهترین شکل مدیریت کنید.

برخی از موارد دیگر هم بهتر است بررسی شود. مثلا اگر شما حیوان خانگی دارید، همه مالکان به شما اجازه ورود نمی‌دهند. بهتر است قبل از مراجعه حضوری در سایت علی بابا یا دیگر سایت‌های معتبر درباره قوانین و شرایط مطالعه کنید. این مطالعه شرط‌های اولیه را برای شما مشخص می‍‌کند و شانس شما را برای سازگاری با مالک سوئیت افزایش می‌دهد.