راهنمای سفر به سرزمین کانگوروها

استرالیا یکی از بهترین مقاصد سفر است به‌طوری که سالانه افراد زیادی این کشور را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند. این کشور مهد فرهنگ و هنر است و ملبورن به‌عنوان یکی از شهرهای مهم آن تاریخ طول و درازی دارد.

در این کشور بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که می‌توانید آنها را در لیست جاذبه‌هایی که می‌خواهید در طول سفرتان به استرالیا ببینید، قرار دهید. اما یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کشور حیات وحشش است. استرالیا را سرزمین کوالاها و کانگوروها می‌دانند. این کشور طبیعتی بکر و گونه‌های گیاهی مختلفی را در خود جای داده است.

همه این موارد جذابیت سفر به استرالیا را افزایش داده است. در این مطلب قصد داریم درباره سفر به استرالیا حرف بزنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

استرالیا کجاست؟

استرالیا یک کشور فراقاره‌ای است که از سرزمین اصلی، جزیره تاسمانی و تعدادی جزیره دیگر تشکیل شده است و آن را باید ششمین کشور بزرگ جهان دانست. پایتخت این کشور، کامبرا نام دارد و بزرگ‌ترین شهر آن سیدنی است.

از دیگر شهرهای مهم استرالیا می‌توان به ملبورن، بریزبن و آدلاید اشاره کرد. قدمت این قاره به 65 تا 80 هزار سال پیش از قدمت انسان‌ها باز می‌گردد و از نظر زمین‌شناسی هم باید آن را کهن‌ترین خشکی جهان دانست. کشور استرالیا از نظر تنوع گیاهی و جانوری هم بسیار غنی است و آن را باید زیستگاه بسیاری از گیاهان  جانوران دانست.

بهترین زمان سفر به استرالیا

2

استرالیا را سه اقیانوس بزرگ احاطه کرده است بنابراین آب و هوای این کشور را باید مطلوب دانست. شمال استرالیا تابستان‌های گرم و شرجی دارد. قسمت‌های جنوبی هم دارای زمستان‌های سختی است. بنابراین نمی‌توان یک آب و هوای مشخص را به همه جای استرالیا تعمیم داد و بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا را باید براساس اینکه مقصدتان کجای این کشور است، مشخص کنید. مثلا سیدنی آب و هوای معتدلی دارد، درحالی که ملبورن کاهش دمایش بیشتر از سیدنی است و به خاطر آب و هوای گرم و خشکش تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد.

شاید جالب باشد که بدانید، فصل‌های سال در استرالیا کامل برخلاف ایران است. یعنی زمانی که در ایران زمستان  است، مردم این کشور درحال گذراندن تابستانشان هستند. با همه این تفاسیر بهترین زمان برای اخذ ویزای استرالیا و سفر به این کشور را باید ین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر یعنی شهریور تا آبان  دانست.

جاهای دیدنی استرالیا

در ادامه این مطلب لیستی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا در صورت سفر به این کشور بتوانید از این لیست استفاده کنید.

پناهگاه هیلزویل

اگر به روستای ویکتوریا بروید می‌توانید یک روز را در پناهگاه هیلزویل بگذرانید و به کانگوروها و کوالاها غذا دهید. این پناهگاه که محل زندگی بسیاری از حیوانات دیگر به جز کانگور است، 30 هکتار مساحت  دارد.

برلی گریفین 

جاذبه بعدی که حتما باید در سفر به استرالیا از آن دیدن کنید، برلی گریفین است. این دریاچه را استرالیایی‌ها در سال 1963 ساخته‌اند. در کنار آن یک مسیر زیبا برای پیاده‌روی وجود دارد. همچنین امکانات تفریحی زیادی هم اطراف این دریاچه وجود دارد. شما می‌توانید در این مکان سوار بر بالون از ارتفاعات برلی گریفین را ببینید.

ساحل باندی سیدنی

اگر به سیدنی استرالیا سفر کردید، حتما سری هم به ساحل زیبای باندی بزنید. در مجاورت این ساحل، یک تالار اپرا قرار دارد که می‌توانید در آن حسابی خوش بگذرانید. همچنین می‌توانید در کنار این ساحل برنزه شوید و تنی هم به آب بزنید.

ستاره ملبورن

3

مگر می‌شود که به ملبورن سفر کرد و به سراغ ستاره ملبورن نرفت؟ این چرخ فلک 120 متر ارتفاع دارد و چراغ‌های نورانیش از دور نظرها را به خود جلب می‌کند. در لیست مرتفع‌ترین چرخ و فلک‌های جهان، ستاره ملبورن در جایگاه هفتم قرار دارد. عین دبی با ارتباع بیش از 250 متر در جایگاه اول است که برای دیدن آن باید ویزای دبی بگیرید.

موزه ملی استرالیا

همانطور که گفتیم استرالیا تاریخی طولانی دارد. اگر برایتان آگاهی از این تاریخ جذاب است، می‌توانید از موزه ملی استرالیا دیدن کنید. این موزه در سال 1980 ساخته شده و اطرافش رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوبی قرار دارد. یعنی شما می‌توانید پس از تمام شدن بازدیدتان در یکی از این کافه‌ها و رستوران‌‌ها خستگی در کنید.

کلام آخر

در این مطلب یک راهنمای مختصر و مفید درباره استرالیا ارائه دادیم که در صورتی که قصد سفر به این کشور را داشته باشید می‌تواند برایتان مفید باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پادشاه استرالیا چارلز سوم است. یعنی همانطورکه با اخذ ویزای انگلیس به یکی از کشورهای تحت قلمرو چارلز سوم سفر می‌کنید، با ویزای استرالیا هم همین اتفاق میافتد.

اگر نکته دیگری درباره سفر به استرالیا وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.