بهترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار

در سال‌های اخیر ماشین ظرفشویی جایگاه خودش را در خانه‌های ایرانی پیدا کرده است. داشتن این وسیله باعث می‌شود تا برای کارهای خانه وقت کمتری بگذارید و این زمان را برای انجام کارهای مفیدتر صرف کنید. اما آیا می‌دانید که بهترین برند ماشین ظرفشویی کدام است؟

برای انتخاب بهترین گزینه، در درجه اول باید بدانید که انتظاراتان از یک خرید ماشین ظرفشویی چیست و در درجه دوم باید بودجه خود را مشخص کنید و براساس این دو مورد ماشین‌های ظرفشویی را که می‌توانید بخرید با هم مقایسه کرده و بهترینشان را برای خودتان انتخاب کنید.

اما در این متن قصد داریم دو مورد از بهترین و پرطرفدارترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی با ماشین ظرفشویی بوش

02

بوش یک برند لوازم خانگی آلمانی است که از سالیان سال به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان در سراسر جهان فعالیت دارد. ماشین ظرفشویی آن هم مانند دیگر محصولاتش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از بهترین تکنولوژی‌ها در ساخت آن استفاده شده است. این ماشین ظرفشویی می‌تواند تمام نیازهای شما را تحت پوشش قرار دهد و اگر به دنبال گزینه‌ای با امکانات کامل می‌گردید، خرید ظرفشویی بوش می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ماشین‌های ظرفشویی بوش انواع مختلفی همچون نوع مبله 6 تا 14 نفره، نوع توکار 6 تا 14 نفره، نوع رومیزی برای تعداد کم دارد. ماشین‌های ظرفشویی بوش همچنین دارای سری‌های مختلفی است که در ادامه این سری ها را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ماشین ظرفشـویی بوش سری ۲

در ساخت ماشین ظرفشویی سری 2 از فناوری‌های جدید شستشو استفاده شده است. این سری مصرف آب را به نصف رسانده و فناوری محافظت از شیشه‌های نازک دارد. این ماشین ظرفشویی بسیار بی صداست و مخزن آن هم تا ده سال در برابر زنگ زدگی گارانتی شده است.

مـاشین ظرفشـویی بوش سری ۴

سری 4 را باید پرفروش‌ترین مدل ظرفشویی بوش دانست. در این ماشین برنامه‌های شستشوی متنوعی وجود دارد و قیمت آن هم بسیار مناسب است. این ماشین از چهار پنل تشکیل شده و عمر بسیار بالایی دارد.

ماشین ظرفشـویی بوش سری ۶

ماشین ظرفشویی سری 6 برنامه‌های شستشوی بیشتری نسبت به قبلی‌ها دارد. این سری همچنین یک پنل لمسی به جای پنل مکانیکی استفاده شده است.

ماشین ظرفشـویی بوش سری ۸

ماشین ظرفشویی سری 8 باید جدید ترین مدل ظرفشویی تولید شده توسط برند بوش دانست که پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه شستشو در آن به کار رفته است. در طراحی سری 8، پنل در قسمت داخل و بالای در قرار گرفته و زمانی که در این ماشین بسته می‌شود شما یک طراحی یک دست و بدون دکمه را خواهید دید.

آشنایی با ماشین ظرفشویی دوو

03

دوو یکی دیگر از برندهای تولیدکننده ماشین ظرفشویی خوب است که توانسته در طول سال‌های اخیر طرفداران زیادی را در بازار لوازم خانگی پیدا کند. ماشین‌های ظرفشویی دوو قیمت مقرون به صرفه‌ترین نسبت به بوش دارند و از دارای کسفیت بسیار بالایی نیز هستند. همین دو ویژگی باعث شده تا ایرانیان زیادی برای خرید ظرفشویی دوو اقدام کنند.

به‌طورکلی انواع ماشین‌های ظرفشویی این برند کره‌ای به دو دسته رومیزی و ایستاده (مبلی) تقسیم می‌شود. ماشین ظرفشویی رومیزی دوو در انداز‌های چهار نفره، پنج نفره، شش نفره و هشت نفره در تعداد محدود تولید و روانه بازار می‌شود. خانواده‌های کم جمعیت با تعداد ظرف کثیف پایین، از این ماشین‌ها استفاده می‌کنند. معمولا این ماشین‌ها را روی کابینت در کنار سینک ظرفشویی قرار می‌دهند.

ماشین‌های ظرفشویی ایستاده یا مبله‌ هم که بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت در ظرفیت‌های دوازده تا شانزده نفره ساخته می‌شوند، معمولا زیر سینک یا بین کابینت قرار می‌گیرد. این نوع ماشین‌ها به دلیل بزرگ بودن مخزن و فضای داخلی‌شان  آب و برق بیشتری هم مصرف می‌کنند اما در عین حال ظروف و قابلمه‌های یزرگ‌تر را هم می‌توان در آنها شست.

پس اگر تعداد اعضای خانواده‌تان کم است و معمولا ظرف زیادی در طول روز کثیف نمی‌کنید، ماشین ظرفشویی رو میزی و در صورتی که خانواده‌ پر جمعیتی دارید ماشین ظرفشویی ایستاده دوو را تهیه کنید. ماشین‌های ظرفشویی دوو امکانات زیادی دارد که در ادامه برخی از این امکانات را بررسی خواهیم کرد.

ماشین‌های ظرفشویی دوو معمولا در دو طبقه مجزا طراحی می‌شوند که در طبقه بالا می‌توان لیوان‌ها و استکان‌ها را قرار دارد و از سبد پایینی هم برای شستشوی بشقاب‌ها و ظروف بزرگ‌تر استفاده می‌شود. این ماشین‌ها یک قسمت مخصوص هم برای شستشوی قاشق و چنگال‌ها دارند.

معمولا تولیدات برند دوو از برچسب مصرف انرژی با گرید A++ برخوردار هستند و از فناوری نیم‌شورشان نیز می‌توان برای تعداد کم ظروف استفاده کرد. ماشین‌های ظرفشویی دوو، هفت برنامه شستشو دارند که می‌توانید در حالت‌های مختلف از این برنامه‌ها استفاده کنید.

مثلا هنگامی که ظروف بیش از حد پرب هستند، با کمک یکی از این برنامه‌ها به نام intensive می‌توانید آنها را قدرت بیشتری بشویید. برای شستشوی معمولی می‌توانید از برنامه Normal استفاده کنید. اگر می‌خواهید شستشو برایتان از نظر مضرف آب و برق و انرژی به صرفه باشد از حالت Eco استفاده کنید و برای شستن ظرف‌های ظریف و شیشه‌ای هم به سراغ برنامه Glass بروید. برای مواقعی که عجله دارید هم می‌توانید از قابلیت Rapid استفاده کنید.

از دیگر امکانات ماشین ظرفشویی دوو می‌توان به سیستم به تاخیر انداختن زمان شستشو از یک تا بیست‌و‌چهار ساعت، صدا و لرزش کم، تنوع محصول و قیمت مناسب اشاره کرد.

توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی دوو را باید به آب سرد متصل نمایید چراکه آب گرم ظرف نمک و اتصالات درونی دستگاه را خراب می‌کند. شما باید آب سرد را به دستگاه متصل نمایید تا المنت‌های موجود در ماشین آن را گرم کنند.  در صورتی که آب گرم نمی‌شود ممکن است المنت، ترمیستور یا سوییچ به مشکل خورده باشد.

کلام آخر

در این مطلب دو مورد از بهترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. برند آلمانی بوش اگرچه قیمت بیشتری نسبت به برند دوو دارد اما یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی است و محصولات تولیدش کیفیت بسیار بالایی دارد. برند کره‌ای دوو هم از قیمت مقرون به صرفه و کیفیت استاندارد برخوردار است.

بنابراین همانطورکه در ابتدای متن گفته شد، شما باید براساس نیازها و بودجه خود یکی از این دو مورد یا هر برند دیگری را انتخاب و از فروشگاه لوازم خانگی تهیه کنید. اگر نکته دیگری درباره بهترین برند ماشین ظرفشویی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.