کتاب‌های راندا برن را به چه ترتیبی بخوانیم

اگر از طرف‌داران کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودیاری هستید، به احتمال زیاد نام راندا برن و کتاب مشهورش، راز را شنیده‌اید. راز و سری کتاب‌هایی که پس از آن منتشر شد، مجموعه آثاری بود که درباره‌ی قدرت جذب و معجزه‌ی شکرگزاری صحبت می‌کرد و به مخاطبانش اطمینان می‌داد که می‌توانند از طریق قدرت جذب، به تمام آنچه که در زندگی می‌خواهند، دست پیدا کنند. راندا برن در تلاش بود تا با کمک این آثار راه رسیدن به آرامش و دستیابی به اهداف و خواسته‌ها را به مردم هدیه کند.

این یادداشت قرار است ما را با پنج‌ اثر از بهترین کتاب‌های راندا برن آشنا کند. قبل از مرور و معرفی کتاب‌ها کمی با راندا برن، زندگی و فعالیت‌های او و نیز آنچه که تحت عنوان قدرت جذب معرفی می‌کند آشنا می‌شویم.

1

راندا برن کیست

راندا برن، نویسنده و تهیه کننده‌ی اهل استرالیا است. او 12 آگوست 1951 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. تا پیش از نوشتن کتاب راز و ساختن مستند راز به‌عنوان مجری رادیو فعالیت می‌کرد. مسیر زندگی او، سختی‌های مختلفی پیش پایش قرار داد و از دست دادن پدرش، مانند تیر آخری بود که او را به سمت افسردگی کشاند. تلاشی که راندا برن برای رهاشدن از افسردگی کرد، اولین قدمی بود که در راه رسیدن به ثروت و موفقیت برداشت.

راندا برن با خواندن کتاب‌های مختلفی درباره‌ی جذب ثروت، خوشبختی و موفقیت متوجه نکته‌ای شد. اینکه تمام افرادی که در طول تاریخ به‌عنوان انسان‌های موفق شناخته می‌شوند، از قوانین خاصی پیروی کرده‌اند. او مطالعه درباره‌ی این موضوع را ادامه داد تا اینکه خودش به یک متخصص در این زمینه تبدیل شد. حالا اعتمادبه‌نفس، دانش و مهارت کافی برای نوشتن کتاب را به دست آورده بود. کتابی که به مخاطبان کمک می‌کرد به آنچه که در زندگی می‌خواهند، برسند.

آنچه که راندا برن در کتاب راز از آن صحبت کرده بود، باور داشتن به قانون جذب بود. اما قانون جذب چیست؟ پاسخ مفصل به یان سوال را با خواندن آثار راندا برن به دست خواهید آورد.

قانون جذب

قانون جذب یکی از موضوعات بحث‌برانگیز دنیای امروز است و طرفداران و مخالفانی در سراسر دنیا دارد. ازهمین‌رو است که بسیاری قانون جذب را در دسته‌بندی شبه‌علم قرار می‌دهند.

این تفکر از دل جنبش اندیشه‌ی نو بیرون آمده است و تأکید بسیارزیادی روی تأثیر و قدرت افکار ما انسان‌ها دارد. طرف‌داران قانون جذب باور دارند که با کمک افکار مثبت می‌توان سلامتی را حفظ کرد، بیماری‌ها را درمان کرد، به موفقیت مالی رسید و حتی روابطمان با افراد دیگر را بهبود بخشید. اما اصل مهم، داشتن باور عمیق قلبی به تأثیرگذاری قانون جذب است.

نکته‌ی جالب دیگری که درباره‌ی قانون جذب وجود دارد این است که هرچند اولین بار باورمندان به اندیشه‌ی نو در قرن نوزدهم از آن سخن گفتند، اما بنابر مطالب نوشته‌شده در کتاب‌ها، قدمت و پیشینه‌ی قانون جذب به آئین‌های باستانی می‌رسد.

در ادامه چند کتاب مشهور راندا برن را معرفی می‌کنیم و توصیه می‌کنیم آ»ن‌ها را با ترتیب معرفی‌شده بخوانید.

کتاب راز

کتاب راز که در سال 2006 منتشر شد، اولین کتاب راندا برن بود. کتابی که انتشارش، نویسنده را به محبوبیتی جهانی رساند. القابی مانند تأثیرگذارترین فرد سال را به او داد و حضوش در برنامه‌های مشهور تلویزیونی مانند برنامه‌ی اپرا وینفری را تضمین کرد. کتابی که با فروش بالا، رکوردی جهانی به دست آورد و به زبان‌های مختلفی هم ترجمه شد.

کتاب راز قرار است به مخاطبانش کمک کند تا قدرت درونی را که در وجودشان نهفته است، پیدا کنند. قدرتی که به آن‌ها توانایی مقابله با هرکس و هر چیزی را می‌دهد. قدرتی که جایی در وجود آدم‌ها پنهان شده است و کمک می‌کند تا به آنچه که می‌خواهند برسند. درواقع راندا برن در کتاب راز به مخاطبش کمک می‌کند تا این قدرت درونی را بشناسد، حضورش را به رسمیت بپذیرد و سپس از این منبع بیکران انرژی کمک بگیرد.

کتاب قدرت

کتاب قدرت در سال 2010 به چاپ رسید، درواقع دنباله‌ای بر کتاب راز است. راندا برن در کتاب قدرت مخاطبانش را با قدرت عشق آشنا می‌کند. قدرت اصلی که جهان را به وجود آورده است و البته هنوز توانایی خلق و آفرینش را دارد.

قدرتی که در درون هر یک از ما وجود دارد، بسیار عظیم است؛ ازهمین‌رو نمی‌توان مانعی را پیدا کرد که در برابر این قوه‌ی درونی تاب مقاومت داشته باشد. در واقع اگر بیاموزیم که چطور از این قدرت استفاده کنیم و مسیر درست به جریان انداختنش را بیاموزیم، هیچ چیزی باقی نمی‌ماند که زندگی را برایمان دشوار کند.

کتاب معجزه

کتاب معجزه یا معجزه شکرگزاری در سال 2012 انتشار یافت. این اثر راز جدیدی را با مخاطبان درمیان می‌گذارد و از نیروی جدیدی پرده برمی‌دارد که رسیدن به آرزوها و اهداف را ممکن می‌سازد. معجزه‌ی شکرگزاری کردن و سپاسگزار بودن.

گاهی مسائل و مشکلات زندگی آنچنان ذهن را به خود درگیر می‌کنند که فرصت دیدن زیبایی‌های زندگی از دست می‌رود. گاهی فشار چالش‌ها آنقدر زیاد می‌شود که حتی ثانیه‌ای برای دیدن و لذت بردن از زندگی وجود ندارد. هرچند ممکن است تمام روزها خوب نباشند، اما در هر روزی چیز خوبی پیدا می‌شود. پیدا کردن آن حس و اتفاق خوب و سپاسگزار بودن برایش، حرف اصلی این کتاب است.

کتاب معجزه تمریناتی برای انجام شکرگزاری‌های روزانه دارد. تمریناتی که سبب وضوح ذهن می‌شود و البته در مسیر ساختن زندگی، روابط و... موثر است. اگر درباره این اثر کنجکاوید پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی معجزه شکرگزاری را بشنوید.

کتاب قهرمان

دانستن اینکه قانون جذب، به کار بردن راز، باور داشتن به قدرت درونی و سپاسگزاری چطور می‌تواند بر زندگی آدم‌هایی در سراسر دنیا تاثیر بگذارد، جالب است. خواندن داستان‌ها و سرگذشت آدم‌هایی که موفق شده‌اند با بهره گرفتن از راز، مسیر زندگی خود را تغییر دهند و آرزوها و اهدافشان را دنبال کنند، می‌تواند شک، تردید و دودلی را پاک کند و اطمینان را جایگزین آن کند.

راندا برن در کتاب قهرمان (Hero) که در سال 2013 منتشر شد، داستان‌های الهامبخشی را نوشته که تاثیر قانون و قدرت جذب را روی زندگی نشان می‌دهد. درواقع قهرمان این کتاب همان افرادی هستند که راز را دریافتند و آن را در زندگی‌شان به کار بستند و پس از گذشت مدتی، توانستند به آنچه که می‌خواستند، موفقیت، ثروت و خوشبختی دست پیدا کنند.

کتاب چگونه راز زندگی مرا متحول کرد

همانطور که خواندن داستان‌ها درباره‌ی افراد موفق و رسیدنشان به موفقیت جذاب و دلنشین است، خواندن زندگینامه‌ی راندا برن و تاثیر کتاب‌های راز روی او هم همینطور است. راندا برن در سال 2016 با نوشتن کتاب چگونه راز زندگی مرا متحول کرد؟  هم از تاثیر کتاب راز بر زندگی خود گفته و هم با افرادی صحبت کرده که راز زندگی‌شان را تغییر داده است.

افرادی که در کتاب چگونه راز زندگی مرا متحول کرد، صحبت کرده‌اند، از تاثیر به‌کاربستن قانون جذب و شکرگزاری در ابعاد مختلف زندگی صحبت کرده‌اند. هرکدام از داستان‌ها یک درس برایمان دارد و هر درس به یک جنبه‌ی زندگی مربوط است: ثروت، سلامتی، روابط، عشق، خانواده و کار.

مستند راز

برای بسیاری شنیدن راز ممکن است یادآور مستندی باشد که در سال 2006 ساخته و اکران شد. این مستند با حضور افراد مشهوری مانند استر هیکس و جری هیکس، جک کانفیلد، جوزف ویتالی و جان گری و صحبت آن‌ها درباره‌ی باور و اعتقادشان به قانون جذب پخش شد. اگر کتاب‌های راندا برن را نخوانده‌اید، الان فرصت مناسبی برای خواندن این آثار و نیز تماشای این برنامه‌ی مستند است.