گروه صنعتی سرکان جذاب‌ترین نماینده ایران در روسیه

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قطعات یدکی، قطعات خودرو، تجهیزات و کالاهای تعمیر و نگهداری خودرو روسیه MIMS Automobility Moscow در سالن بین المللی اتومبیل مسکو با حضور با حضور بالای 600 برند از 18 کشور در مجموع 30 هزار متر مربع در حال برگزاری است. این ایونت بزرگترین نمایشگاه تجاری در زمینه قطعات و تجهیزات نگهداری خودرو با هدف جلب بازدیدکنندگان تجاری از روسیه و کشورهای همسایه محسوب می شود. این رویداد جایگاهی برای ارائه محصولات جدید شما به بازار روسیه است و رویداد کلیدی برای متخصصان صنعت که از سراسر روسیه در آن شرکت می کنند، به شمار می آید. نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه محل ملاقات منحصر به فردی برای متخصصان و خریداران است. این رویداد به طور سنتی طیف وسیعی از محصولات تولیدی شرکت های برجسته روس و کشورهای همسایه روسیه را به نمایش می‌گذارد و در این بین گروه صنعتی سرکان، گروه صنعتی ایرانخودرو، شرکت خودروسازی سایپا و چند شرکت دیگر از نمایندگان ایران در این نمایشگاه هستند. نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو محصولاتی در حوزه های قطعات خودرو، لوازم جانبی، کارواش، تعمیرگاه و تجهیزات پمپ بنزین، انواع فیلتر خودرو و سیالات خودرو و محصولات و خدمات فناوری اطلاعات، لوازم جانبی و تیونینگ را پوشش می دهد.

حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه تاثیر مثبتی بر صادرات خودرو و قطعات خودرو کشور خواهد داشت و انگیزه ای برای همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی برای تولید مشترک خواهد بود. در این بین بسیاری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه از مقامات و وزرای کشورهای روسیه، چین، ایران و... بوده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که حضور شرکت های  ایرانی در نمایشگاه بین المللی مسکو بی سابقه است . غرفه ایران بزرگ ترین غرفه نمایشگاه است و بیش از 900 متر مربع در سالنی به مساحت 1700 متر مربع متر از فضای نمایشگاه، را به خود اختصاص داده است که در طول تاریخ نمایشگاه‌های برون مرزی کم نظیر است .

نام شرکت های ایرانی که در سایتitemf  روسی ذکر شده است عبارت است از گروه صنعتی سرکان (طراح و تولیدکندده انواع فیلتر و سیالات خودرو)، صنایع تولیدی کروز، گروه صنعتی ایرانخودرو،  شرکت سایپا، گروه صنعتی شفق دانا، شرکت سامفر، صنایع چدن اصفهان(تولید کننده مجموعه و قطعات خودرو های سنگین)، گروه صنعتی قایم، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت متالورژی پودر مشهد، شرکت نمیه هادی عماد ،شرکت نیرومند پلیمر پارس، گروه صنعتی اندیشه.

02

با اینکه دو روز از این نمایشگاه باقی مانده است، تا کنون استقبال بسیار زیادی از طرف متخصصین خودرو و قطعات خودرو از کشورهای مختلف صورت گرفته است و بسیاری از حاضرین، گروه صنعتی سرکان را به عنوان شاخص‌ترین غرفه و شرکت ایرانی در این نمایشگاه می‌دانند و تنوع بالای تولیدات این مجموعه برای شرکت کنندگان از نکات حائز اهمیت بود. تا کنون در بین غرفه‌های قطعات خودرو ایرانی حاضر در نمایشگاه، سرکان بیشتر بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.

گروه صنعتی سرکان متشکل از شرکت‌های پیشتاز در زمینه تولید قطعات و خدمات خودرو است که درسال ۱۳۹۹ با اتکا به بخش خصوصی و با هدف ایجاد و ارتقا فرهنگی نوین در حوزه قطعات جانبی خودرو تاسیس شده است.

03

برنامه های جانبی نمایشگاه شامل : افزایش حجم فروش ، گستردگی جغرافیای فروش محصولات، ملاقات با شبکه های خرید ، برگزاری جلسات عمده فروشی با شرکت های B2B  ارتباط با واردکنندگان پیش رو در صنعت حمل و نقل ، اطلاع و آگاهی از برند های حاضر در نمایشگاه ، تبادل نظر با کارشناسان معتبر بازار است که برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم‌نامه انجمن‌های قطعه‌سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جنبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.