مقایسه ۲ روش ارسال پیامک انبوه؛ از نظر هزینه، قانونی و بازدهی

ارسال پیامک یکی از روش‌های کاربردی ارزان و پربازده در اجرای انواع استراتژی‌های بازاریابی است. تفاوتی ندارد که یک کسب‌وکار در حوزه عرضه چه محصول یا ارائه چه نوع خدماتی فعالیت دارد؛ در هر صورت استفاده از خدمات سامانه پیامکی یکی از کانال‌های کاربردی برای پیشبرد اهداف بازاریابی است. برخی از بیزینس‌ها سامانه پیامکی را برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی انتخاب می‌کنند. در مقابل سایر کسب وکارها با استفاده از خط شخصی برای تعامل با مشتری و مخاطب استفاده می‌کنند. کدام یکی از این دو روش بهتر است؟ در این مطلب با بررسی هزینه، بازدهی و قوانین مربوط به روش ارسال پیامک انبوه، پاسخ این سوال را بررسی می‌کنیم. مطالعه این مطلب کوتاه برای کنار گذاشتن تردید در انتخاب میان پنل پیامکی و شماره شخصی را از دست ندهید.

۱. ارسال پیامک با سیم‌کارت شخصی؛ روشی پرهزینه با محدودیت‌های قانونی

برخی از کسب‌وکارها با استفاده از سیمکارت شخصی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی اقدام می‌کنند. این روش اگرچه زمان بسیاری را از از فرستنده پیام می گیرد؛ بااین‌حال برای برخی از بیزینس‌ها با تعداد مخاطب بسیار کم قابل اجرا است. در نظر داشته باشید که استفاده از سیمکارت شخصی برای ارسال پیامک انبوه منجر به ایجاد هزینه بالای قبض تلفن نیز برای فرستنده خواهد شد. به همین دلیل این روش ارسال پیامک برای همه کسب‌وکارهای کوچک با حاشیه سود کم تا متوسط مناسب نیست.

استفاده از سیمکارت شخصی فقط زمانی کاربرد خواهد داشت که مخاطبین بسیار کمی در تعامل با کسب‌وکار باشند؛ به‌این‌ترتیب هزینه و زمان بالایی برای ارسال پیامک صرف نخواهد شد. علاوه‌بر این، فرستنده پیام با محدودیت‌های قانونی که در ادامه توضیح می‌دهیم نیز مواجه نمی‌شود.

02

محدودیت‌های ارسال پیام انبوه با سیمکارت شخصی چیست؟

همه اپراتورها برای ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی یک محدودیتی در نظر گرفته‌اند. برای مثال سقف مجاز برای ارسال پیامک از طریق سیم کارت ایرانسل فقط تا ۵۰۰ پیامک در طول روز است. البته ممکن است با وجود رعایت حد مجاز برای ارسال پیامک، سیم کارت شما به دلایل قانونی بعد از چند روز مسدود شود. به‌این‌ترتیب فرستادن پیامک انبوه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی با سیمکارت شخصی توصیه نمی‌شود، مگر اینکه برای یک بیزینس تعداد بسیار کمی مخاطب باشد که تعامل محدودی با کسب‌وکار دارند.

اپلیکیشن‌های مختلفی مثل messages و mightytext برای ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی استفاده می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها محدودیت‌هایی مثل نبود امکان گزارش‌گیری را ایجاد می‌کنند که آثار منفی بر برنامه‌های بازاریابی بیزینس خواهد داشت. همچنین این اپلیکیشن‌ها محدودیت اپراتورها در ارسال پیامک مجاز روزانه را از بین نمی‌برند. در آخر ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی قابل فیلتر کردن نیست. به عبارتی دیگر نمی‌توان دریافت‌کنندگان پیامک را بر‌اساس سن، جنسیت و منطقه جغرافیایی گلچین کرد.

۲. ارسال پیامک با پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغاتی ارزان بدون محدودیت

پنل پیامکی یکی از خدمات اپراتورها و سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ذی‌ربط است. این نوع خدمات برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه و اطلاع‌رسانی به مخاطبان و مشتریان یک کسب‌وکار استفاده می‌شود. برای استفاده از این خدمات فقط کافی است برای ارسال پیامک تبلیغاتی به یکی از اپراتورها یا سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیام کوتاه مثل سایت مدیانا مراجعه کنید.

در ارسال پیامک با پنل پیامکی، دیگر محدودیت‌های فرستادن پیامک انبوه با سیم کارت شخصی را نخواهید داشت. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از سامانه پیامکی برای ارسال SMS انبوه می‌پردازیم.

روش ارسال پیامک انبوه با پنل پیامکی چه مزایایی دارد؟

ارسال پیامک با سامانه پیامکی محدودیتی برای حداکثر تعداد پیام‌ها اعمال نمی‌کند؛ به‌این‌ترتیب با ارسال بی‌وقفه تعداد اس‌ام‌اس بالا در چند روز به مشکلات قانونی و مسدود شدن سیمکارت برنمی‌خورید. این روش ارسال پیامک انبوه هزینه کمتری در مقایسه با استفاده از سیم‌کارت شخصی دارد؛ بنابراین گزینه اقتصادی‌تری برای کسب‌وکارهای کوچکی است که تازگی به شروع کار کرده‌اند.

معمولا این کسب‌وکارها در ابتدای مسیر برای جذب مشتری و رسیدن به سهمی از بازار نیازمند اطلاع‌رسانی انبوه هستند. این کار به‌راحتی، با‌سرعت و با قیمتی مقرون‌صرفه از طریق سامانه ارسال پیام کوتاه انبوه انجام خواهد شد.

خدمات سامانه پیامکی؛ ارسال اس‌ام‌اس انبوه به چه روش‌هایی انجام می شود؟

چرا فیلتر کردن مخاطبان در اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی اهمیت دارد؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبین کسب‌وکار در استفاده از راهکارهای پیامکی مختلف می‌پرسند. پاسخ این سوال بستگی به نوع استراتژی‌های بازاریابی هر بیزینس دارد. بدیهی است که باتوجه‌به ماهیت کسب‌وکار، همیشه گروه‌های خاصی از مشتریان با احتمال بیشتری برای خرید مراجعه می‌کنند؛ بنابراین با تمرکز بر این گروه از مخاطبین، احتمال موفقیت کمپین تبلیغاتی را افزایش خواهید داد. در ادامه به معرفی انواع راهکارهای سامانه پیامکی برای اجرای بهتر تبلیغات پیام کوتاه می‌پردازیم.

  • ارسال پیامک bts: در این روش تبلیغاتی مخاطبان بر‌اساس منطقه از هم تفکیک می‌شوند. برای مثال در کمپین تبلیغاتی یک هتل در مشهد فقط به ساکنین شهر تهران پیام کوتاه ارسال خواهد شد.
  • ارسال پیامک lbs: پیام‌های LBS به اس‌ام‌اس‌هایی گفته می‌شود که بر‌اساس موقعیت مکانی زنده مخاطب ارسال خواهند شد. این خدمات با ارسال پیام Bts متفاوت است و یک روش بسیار ایده‌آل برای فراخوان مشتریان بالقوه نزدیک به کسب‌وکار به شمار می‌رود.
  • ارسال پیامک بر‌اساس کد پستی: این نوع خدمات در روش ارسال پیامک انبوه برای مخاطبان واقع در محله‌های خاص انجام می‌شود.
  • ارسال پیامک از روی نقشه گوگل: با این شیوه ارسال منطقه‌ای به مخاطبان نزدیک به کسب‌وکارتان با ارسال پیامک، دسترسی خواهید داشت. با تارگت کردن مخاطبان هدفتان به سرعت فروش خود را افزایش دهید.

ارسال sms از طریق روش سامانه پیام کوتاه بر‌اساس زمان‌بندی دلخواه کسب‌وکار انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب هر بیزینس با تجزیه و تحلیل پرسونای مخاطبین خود، یک زمان مشخص با حداکثر راندمان را انتخاب خواهد کرد. این ویژگی پنل‌های ارسال پیامک باعث افزایش نرخ بازدید از تبلیغ و افزایش موفقیت کمپین تبلیغاتی خواهد شد.

01

معرفی بهترین پنل پیامکی در ایران؛ از خدمات مدیانا برای توسعه کسب‌وکار استفاده کنید

ارسال پیامک انبوه با هر دو روش استفاده از سیمکارت شخصی و پنل‌های پیامکی امکان‌پذیر است؛ بااین‌حال روش ارسال sms از طریق سیم‌کارت شخصی محدودیت‌های جدی را برای کسب‌وکار به همراه خواهد داشت. صرف زمان و هزینه بالاتر نسبت به سامانه‌های پیام کوتاه، یکی از معایب ارسال پیامک با سیمکارت شخصی به شمار می‌رود. استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه مثل mightytext کمکی به رفع محدودیت‌های ارسال پیام انبوه از طریق سیمکارت شخصی نمی‌شود. استفاده از خدمات سامانه پیامکی، راهکار جایگزین برای ارسال پیام کوتاه انبوه است.

سامانه‌های پیامکی امکان فیلتر کردن پیام را بر‌اساس جنسیت، سن و منطقه جغرافیایی مخاطب برقرار می‌سازند. این ویژگی‌ها برای اجرای برخی از استراتژی‌های بازاریابی مثل نیش مارکتینگ کاربرد دارد. همچنین فیلتر کردن مخاطبان هدف در استراتژی ارسال پیام کوتاه برای مدیریت بهتر بودجه بازاریابی کسب‌وکار نیز موثر خواهد بود. برای انتخاب بهترین پلن ارسال پیامک تبلیغاتی به سایت مدیانا مراجعه کنید.

مدیانا بهترین پنل پیامکی برای ارسال SMS مکان‌محور، منطقه‌ای، lbs و انبوه است. فیلتر کردن مخاطبان مورد‌هدف در ارسال پیامک انبوه از خدمات ارائه شده توسط تیم مدیانا است تا بازده این استراتژی تبلیغاتی افزایش یابد. با مشاوران این تیم برای دریافت مشاوره و انتخاب بهترین روش ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. سایت مدیانا با ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته از طریق تیکت، سریع‌ترین خدمات ارسال پیامک را ارائه می‌دهد. فقط کافی است به سایت مدیانا برای آشنایی با راه‌های ارتباطی مراجعه کنید.