بلاکچین، یک زیرساخت جهانی اعتماد ایجاد کرده است

همایون قمری، رئیس هیئت‌مدیره بینوست در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز در رویداد ۹ ژانویه، چنین رویدادهایی را برای حضور گسترده فعالان اکوسیستم رمزارز و بلاک‌چین ضروری دانست. به گفته قمری، به‌واسطه رویدادهایی مانند نهم ژانویه، افرادی که در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند یک‌جا جمع می‌شوند و درباره دغدغه‌هایشان با یکدیگر صحبت می‌کنند و همین مسئله سبب همدلی بیشتر آن‌ها می‌شود چون می‌فهمند که در مسیر خود تنها نیستند.

رئیس هیئت‌مدیره بینوست در صحبت‌هایش به رشد ارتباطات انسان معاصر اشاره کرد و گفت: «در گذشته، افراد برای معامله با یک فرد به سابقه او رجوع می‌کردند تا بدانند که آیا آن فرد خوشنام هست یا نه؛ اما در حال حاضر با توسعه اکوسیستم بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند و رشد پلتفرم‌های اقتصاد اشتراکی، اعتمادسازی شکل می‌گیرد.»

او بر این باور است که زیرساخت‌های قراردادهای هوشمند کمک می‌کنند تا مبادلات رمزارز، مدیریت دارایی‌ها، بیمه و دیگر حوزه‌ها با اعتماد انجام شوند. قمری، در صحبت‌های خود به سرمایه‌گذاران حوزه دارایی‌های دیجیتال توصیه کرد نگاهی به آینده و تغییرات فناوری داشته باشند و به این موضوع فکر کنند که تقاضا برای کدام فناوری‌ها در آینده افزایش خواهد یافت. همایون قمری، در پاسخ به این سوال که قیمت بیت‌کوین معتقد است بازار جای پیش‌بینی کردن نیست و یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای باید مدیریت ریسک انجام دهد.

منبع