بهترین روش های بازاریابی اینترنتی برای دندانپزشکان

امروزه متخصصین و پزشکان بیش از پیش دچار رقابت در حوزه بازاریابی و ارائه خدمات خود شده اند. با وجود محبوبیت روز افزون اینترنت و استفاده مردم از فضای مجازی اهمیت بازاریابی آنلاین برای متخصصین پررنگ تر از قبل شده است. هر روز تعداد بیشتری از پزشکان و متخصصین حوزه بهداشت و سلامت، اهمیت بازاریابی آنلاین را درک کرده و به سمت آن روی می آورند. چرا که اغلب مردم متخصصین مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جستجو و انتخاب میکنند. به همین دلیل عقب ماندن، از این جریان روی آوری به بازاریابی آنلاین میتواند سبب مرگ تدریجی روشهای قدیمی بازاریابی شود.

در این مقاله به صورت کامل به ارائه راهکارهایی می پردازیم، که دندانپزشکان و متخصصین دهان و دندان میتوانند به کمک آنها حضور خود در فضای اینترنت را قوت بخشیده و از بازاریابی اینترنتی به شکل موثرتری در جهت معرفی خود و خدماتشان بهره مند شوند.

چرا بازاریابی اینترنتی برای متخصصین دهان و دندان لازم و ضروری است؟

همانطور که گفتیم، امروز اکثریت مردم تمایل دارند متخصصین پزشکی و دندانپزشکی مورد نیاز خود را از طریق اینترنت، جستجو و انتخاب کنند. چرا که انتخاب از طریق اینترنت به آنها کمک میکنند تا بدون خارج شدن از خانه خود، در میان هزاران متخصص جستجو نموده، نظرات و نمونه کارهای آنها را مشاهده کرده و انتخاب آگاهانه تری داشته باشند. به همین دلیل حضور موثر در فضای آنلاین برای متخصصین، می تواند زمینه ساز افزایش جذب مراجعین و درآمد فعال برای آنها باشد.

حضور موثر در فضای آنلاین به دندانپزشکان کمک میکند تا علاوه بر بهتر دیده شدن، فرآیند های رزرو نوبت و بسیاری دیگر از فرآیندهای دیگری که به صورت دستی انجام میشود را اتوماتیک نموده و با نیروی انسانی کمتر در هزینه ها و وقت خود صرفه جویی نمایند.

بهترین راهکارهای بازاریابی اینترنتی برای دندانپزشکان

برای بهبود روش های بازاریابی و استفاده از توان حداکثری اینترنت برای معرفی متخصصین راهکارهای گوناگونی وجود دارد. برخی از این راهکارها عبارتند از:

فعالیت موثر و مستمر در شبکه های اجتماعی

کم هزینه ترین و کارآمدترین راه برای توسعه بازار و افزایش مراجعین متخصصین دندانپزشکی، استفاده موثر و فعالیت حرفه ای و منظم در شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و … است. با ساخت یک حساب کاربری حرفه ای در این شبکه های اجتماعی و انجام فعالیت به صورت منظم و بر طبق برنامه قبلی میتوان بازخورد خوبی دریافت کرد.

بهترین روش های بازاریابی اینترنتی برای دندانپزشکان

در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی و برای بهبود کارایی آن باید نکات زیر را در نظر داشت:

  • فعالیت باید مستمر، منظم و طبق برنامه قبلی باشد. به عنوان مثال باید برای انتشار پست های جدید، استوری ها و … برنامه زمانی مشخص در بازه های زمانی تعیین شده داشته باشید.
  • الگوریتم های شبکه اجتماعی مورد نظر را در نظر داشته باشید. مدیریت یک صفحه مجازی در این شبکه ها نیاز به تخصص و دانش قبلی دارد. متخصصین با تجربه میتوانند با علم به الگوریتم های شبکه های اجتماعی، بازدهی تبلیغات صفحه شما را افزایش دهند.
  • شبکه های اجتماعی مورد استفاده باید با توجه به حوزه فعالیت و جامعه هدف کسب و کار انتخاب شوند. به عنوان مثال برای متخصصین دندانپزشکی و ایمپلنت، زیبایی دهان و دندان و … اینستاگرام میتواند گزینه مناسبی در نظر گرفته شود.
  • تولید محتوای حرفه ای و کاربردی میتواند در مدت زمان کمی سبب رشد سریع صفحات متخصصین در شبکه های اجتماعی شود.

 

ثبت نام در سایت های دایرکتوری متخصصین دندانپزشکی

امروزه تعداد زیادی از وب سایت های دایرکتوری پزشکان در ایران راه اندازی شده اند که توانایی خوبی در نمایش و انجام تبلیغات برای این متخصصین دارند. دندانپزشکان با ثبت نام کردن در این وب سایت ها و ایجاد حساب کاربری میتوانند خدمات قابل ارائه خود را معرفی نموده و توسط مراجعینی که به این خدمات نیاز دارند دیده شوند. این وب سایت ها و دایرکتوری ها با توجه به رتبه خوبی که در موتورهای جستجوگر دارند میتوانند در دیده شدن دندانپزشکان در فضای آنلاین نقش بسزایی ایفا کنند.

راه اندازی وب سایت اختصاصی و حرفه ای

وب سایت ها، غرفه های هر کسب و کاری در فضای نامحدود اینترنت به شمار می آیند. هیچ روشی نمی تواند بهتر و موثرتر از راه اندازی یک وب سایت اختصاصی و حرفه ای، کسب و کار دندانپزشکان را معرفی کرده و به نمایش بگذارد. با داشتن یک وب سایت اختصاصی، دندانپزشکان می توانند به خوبی خود را به مراجعین بالقوه خود معرفی نموده و از نهایت ظرفیت فضای اینترنت به سود خود استفاده نمایند.

بهترین روش های بازاریابی اینترنتی برای دندانپزشکان

یک وب سایت اختصاصی میتواند:

۱- به فعالیت دندانپزشک رسمیت بخشیده و آن را در دید دیگران رسمی تر و حرفه ای تر جلوه دهد.

۲- باعث بیشتر و بهتر دیده شدن خدمات و تخصص های دندانپزشک شده و او را به مراجعینی که نیاز به خدماتش دارند معرفی نماید.

۳- با ایجاد سهولت در بعضی فرآیندهایی که به صورت دستی انجام می شوند، مثل نوبت دهی و … باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها بشود.

پس از طراحی سایت دندانپزشکی میتوان به کمک بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر (SEO) ترافیک ورودی سایت را افزایش داد. با افزایش ترافیک بازدید روزانه از صفحات وب سایت افزایش یافته و به تدریج سبب برندسازی بهتر و معرفی خدمات متخصص به افراد بیشتری خواهد شد.

یک سوال مهم این است که یک سایت با کیفیت برای دندانپزشکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • اول از همه وب سایت باید دارای طراحی زیبا و شکیل در عین سادگی و کاربرد پذیری باشد، به گونه ای که هر کاربری با هر نوع وسیله الکترونیک مانند گوشی های موبایل، تبلت، لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی بتواند به سادگی از آن استفاده نموده و نیاز خود را برطرف نماید.
  • باید سبک و کم حجم باشد تا در شرایط سرعت اینترنت ضعیف به خوبی برای همه کاربران دسترس پذیر و قابل مشاهده باشد.
  • باید اطلاعات لازم و محتوای کافی را در خود گنجانده باشد و باعث گیج شدن بازدید کننده نشود. اطلاعاتی مانند خدمات ارائه شده توسط مطب دندانپزشکی، اسامی پزشکان کلینیک، نمونه کارهای انجام شده و … از جمله این محتواهای ضروری هستند.
  • باید بتواند رتبه مناسبی در موتورهای جستجوگر بدست آورد. چرا که اکثریت بازدیدکنندگان وب سایت ها از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت شما میشوند و بدون آنها بازاریابی بسیار سخت و ناممکن می شود.

اجرای تبلیغات آنلاین و ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه

با راه اندازی یک وب سایت اختصاصی دندانپزشکی، دندانپزشکان می توانند از روش های نوین تبلیغات آنلاین استفاده نمایند و خود را بیشتر از پیش در معرض دیده شدن قرار دهند. تبلیغات اینترنتی دارای انواع مختلفی هستند که از مشهورترین آنها میتوان به تبلیغات کلیکی (CPC)، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل، تبلیغات ویدئویی و … نام برد. لازمه اجرای کمپین های تبلیغاتی حرفه ای داشتن یک وب سایت حرفه ای و قدرتمند است تا بتوان کاربران را بعد از کلیک بر روی تبلیغات به آنجا هدایت نمود.

بازاریابی اینترنتی برای دندان‌پزشکان ابزاری قدرتمند برای جذب بیماران و ایجاد حضور موثر در دنیای دیجیتال است. با اجرای استراتژی‌های مناسب، دندان‌پزشکان می‌توانند به بهبود روابط با بیماران، افزایش شهرت حرفه‌ای و افزایش تعداد بیماران خود دست یابند.