درباره مسجد توفیق مشهد  بیشتر بدانید

مساجد از گذشته تاکنون مظهر پاکی و احترام برای مردم مسلمان و سایر ادیان محسوب می‌شدند. مهم‌ترین کاربرد مساجد، برگزاری مراسم عبادت در آنهاست اما علاوه بر این مهم، مواردی مانند جشن‌ و گرفتن تعزیه برای مناسبت‌های مختلف مانند ولادت ائمه اطهار و وفات ایشان نیز در این اماکن مقدس قابل برپایی است.

01

در ادامه قصد داریم به معرفی یکی از بهترین مساجد سطح مشهد یعنی مسجد توفیق مشهد که مناسب برای برگزاری مراسمات مختلف می‌باشد، بپردازیم.

دلیل این‌که مسجد توفیق مشهد را در زمره بهترین مساجد ترحیم در مشهد قرار می‌دهیم، زیبایی، اصالت و مرتب بودن این مسجد است.

مسجد توفیق مشهد یکی از بزرگ‌ترین مساجد در شهر مقدس مشهد است که از امکانات رفاهی و خدماتی بالایی برای راحتی افراد برخوردار می‌باشد.

جالب است بدانید نام دیگر مسجد توفیق مشهد، مسجد طالقانی احمد آباد است.

آدرس مسجد توفیق مشهد

در مطالب فوق به این موضوع اشاره کردیم که نام دیگر مسجد توفیق، مسجد طالقانی احمدآباد است. در واقع دلیل آن اینست که این مسجد در منطقه احمد آباد مشهد واقع است که در خیابان طالقانی یا انتهای امام رضا 9 قرار دارد و یکی از بهترین مساجد این منطقه به حساب می‌آید.

یکی از ویژگی‌های مثبت مسجد توفیق که در انتخاب رزرو مسجد در مشهد برای افراد بسیار اهمیت دارد، دسترسی همه جانبه و راحت از نقاط مختلف به مسجد است.

02

امکانات و تجهیزات مسجد توفیق مشهد

یکی از مسائلی که در رزرو مسجد توفیق مشهد به آن توجه ویژه می‌شود، امکانات و ویژگی‌های مسجد است.

به طور خلاصه مهم‌ترین امکانات مسجد توفیق مشهد عبارتند از :

  • سه طبقه مستقل و مجزا جهت جای‌گیری مهمانان
  • ظرفیت بیش از 1000 نفر
  • اختصاص طبقه همکف مخصوص آقایان و طبقه زیر کف برای بانوان محترم
  • دارای آسانسور
  • مجهز به سیستم صوتی
  • دارای سیستم سرمایش و گرمایش
  • پارکینگ و فضای باز مناسب پارک خودرو
  • کادر مجرب پذیرایی و برگزاری مراسم در صورت لزوم
  • تعداد صندلی قسمت آقایان 180 عدد
  • تعداد صندلی بخش بانوان 110 عدد

آیا امکان برگزاری مراسم مذهبی در مسجد توفیق مشهد وجود دارد؟

همان‌طور که در خلال مطلب به این موضوع اشاره کردیم، از اصلی‌ترین ویژگی‌های مهم ترین مساجد مشهد، برگزاری انواع مراسم مذهبی و اعیاد و همچنین تشریفات ختم می‌باشد. همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف کارکنان و هیئت امنای مسجد توفیق مشهد، برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و مذهبی است.

این مسجد علاوه بر برگزاری مجالس ترحیم، در برگزاری مراسم مذهبی و یا مراسمات ایام ماه رمضان نیز پذیرای مهمانان است و افراد بهتر است چند روز قبل اقدام به رزرو مسجد توفیق مشهد نمایند.

تصاویر مسجد توفیق مشهد

به منظور آشنایی بیشتر با فضای مسجد و تصمیم گیری در زمینه رزرو مسجد توفیق مشهد، در ادامه چند نمونه تصویر از بخش‌های مختلف این مسجد را مشاهده می‌کنید.

03

 

ظرفیت واقعی مسجد توفیق چند نفر است

گفته می شود ظرفیت واقعی مسجد توفیق مشهد چیزی در حدود 800 نفر است در حالی که این طور نیست! ظرفیت واقعی مسجد توفیق همان طور که گفتیم تا 1000 نفر و در مراسم‌های پر رفت و آمد تا 1500 نفر هم می رسد. اگر قصد این را دارید تا در مراسم های خود از این مسجد استفاده کنید، سعی کنید میزبان جمعیت بالایی باشید چون مراسم کوچک مناسب این مسجد نیست. از دلایل اصلی آن هم جمعیت کم میهمانان در فضای بزرگ این مسجد است که جلوه مراسم شما را از بین می برد.

اداره کنندگان مسجد توفیق مشهد چه کسانی هستند

در حال حاضر این مسجد پس از بازسازی های اخیر دارای فضای بزرگتر و جلوه زیباتری شده است که این بازسازی توسط هیات امنا و برخی از خیرین صورت گرفته. مسجد توفیق مشهد توسط همین اعضای هیات امنا اداره می‌شود. البته این هیات امنا نیز توسط مردم و برخی نمازگزاران تعیین شده اند. وظایف آن ها از تصمیم گیری درباره مسائل فرهنگی و مذهبی و برگزاری نظم در مسجد تا برگزاری انواع مراسم ترحیم و مذهبی متفاوت است.

در مجموع و در سال های اخیر مسجد توفیق در کنار مسجد قبا مشهد به یکی از مساجد مهم شهر مشهد و محل برگزاری بسیاری از مراسمات مهم مذهبی تبدیل شده است. فضای مناسب برای میزبانی، لوکیشن مناسب، فضای پارک ماشین، سالن های بزرگ مجرا و بسیاری امکانات دیگر این مسجد را به مکان مورد نظر برای بسیاری از مراسم ها و انس نمازگزاران با خداوند متعال تبدیل کرده است.