امن‌ترین مقصدهای خارجی برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

هرچند سفر با گروهی از دوستان یا اعضاء خانواده خاطره‌انگیز و لذت‌بخش است؛ اما سفرهایی که بدون حضور دیگران و به‌صورت انفرادی انجام می‌شوند هم لطف خاص خودشان را دارند. تجربه‌هایی که در طول این سفرها به دست می‌آید جنس متفاوتی دارد. بعلاوه بسیاری از افراد دوست دارند هر زمان که حس و حال سفر داشتند بدون آنکه در انتظار همراهی دیگران باشند راهی سفر شوند. مسلماً در این دسته سفرها میزان امنیت مقصد سفر از اهمیت دوچندان برخوردار است به‌ویژه وقتی مسافر یک خانم تنها باشد. اگر شما هم جزو بانوانی هستید که در تدارک یک سفر خارجی هستند با ما همراه شوید تا در ادامه امن‌ترین مقصدهای خارجی برای زنانی که تنها سفر می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

03

اسپانیا: مقصدی در صدر لیست محبوب‌ترین‌ها

اگر نگوییم کشور اسپانیا محبوب‌ترین مقصد گردشگری در تمام دنیا است دست کم می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در میان گردشگران سرتاسر دنیا است. علاوه بر همه جذابیت‌هایی که این مقصد سفر در خود جای داده است از سواحل مدیترانه‌ای و مناظر سرسبز و کوهستانی گرفته تا معماری باستانی و باشکوه شهری، سطح امنیت آن هم به قدری بالا است که همواره نام آن در میان امن‌ترین مقاصد سفر برای زنان تنها قرار دارد.

ژاپن: سرزمین آفتاب تابان

 کشور ژاپن را اغلب به واسطه پیشرفت‌های عظیمش در فناوری‌های نوین می‌شناسند؛ اما این کشور با وجود جاذبه‌های متنوعی که دارد توانسته است در میان گردشگران جنوب شرق آسیا طرف‌داران زیادی دست و پا کند. در کنار همه اینها ژاپن یکی از امن‌ترین کشورها است و گزینه ایده‌آلی برای مسافران خانمی است که به تنهایی سفر می‌کنند؛ بنابراین اگر به دنبال مقصد امن و در دسترس هستید با خیال راحت اقدام به رزرو بلیط هواپیما برای پروازهای مستقیم از چند شهر ایران به توکیو کنید. جذابیت اصلی این مقصد به ترکیب فوق‌العاده مدرنیته و سنت است. به‌طوری که خیابان‌های پر جنب و جوش و ساختمان‌های مرتفع و لوکس توکیو چهره‌ای از یک کلان‌شهر غربی را به نمایش می‌گذارد؛ اما قرارگیری باغ‌های تماشایی و معابد باشکوه در کنار آن موجب شده است تا تصویری از یک مقصد شرقی و سنتی به نمایش در آید.

پرتقال: مقصد اروپایی مقرون به صرفه و امن

کشور پرتغال در ناحیه غرب اروپا قرار دارد و ازآنجاکه هزینه سفر به آن در مقایسه با بسیاری از مقاصد اروپایی مقرون به‌صرفه‌تر است همواره مورد توجه گردشگران ایرانی که قصد سفر به قاره سبز را دارند قرار می‌گیرد. پرتقال علاوه بر این مزیت‌ها یک ویژگی مثبت دیگر هم دارد و آن هم این است که نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و حتی جرم‌هایی مانند کیف قاپی بسیار به ندرت در آن رخ می‌دهند. به همین دلیل هم هست که جزو گزینه‌های امن برای مسافرت خانم‌های تنها قرار می‌گیرد. گفتنی است سواحل رؤیایی و شهرهای باستانی نظیر پورتو و لیبسون جذاب‌ترین گزینه‌های گردشگری در این مقصد امن و مقرون به صرفه اروپایی بشمار می‌روند.

امارات متحده عربی: مقصد لوکس و پر زرق و برق آسیایی

احتمالاً برای عده زیادی از افراد عجیب و جالب است که بدانند نام امارات متحده عربی در زمره امن‌ترین مقصد‌های خارجی برای زنانی که به تنهایی سفر می‌کنند، قرار دارد. اما برخلاف تصور غلط بسیاری از افراد این کشور جزو آن دسته کشورهایی است که کمترین میزان جرم و جنایت در آن اتفاق می‌افتد؛ بنابراین اگر قصد دارید به تنهایی سفر کنید می‌توانید با خیال راحت شهر دبی را به عنوان لوکس‌ترین مقصد آسیایی انتخاب کنید تا در حین تماشای مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌ها و برج‌های آن از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی دنیای عرب نیز دیدن کنید. ضمن آنکه با وجود امکان خرید بلیط چارتر هواپیما هم نیازی نیست نگران هزینه‌های بالای سفر به این مقصد لوکس باشید.

02

هلند: کشور آسیاب‌های بادی

زیبایی حیرت‌انگیز طبیعت کشور هلند موجب شده است تا این کشور به یکی از مقاصد اروپایی مطرح در جهان تبدیل شود. تنوع چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز طبیعی و معماری شرقی تماشایی تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های سفر به این مقصد اروپایی است. ویژگی دیگری که کشور هلند را جذاب می‌کند سطح بالای امنیت آن و فرهنگ غنی آن در برخورد با بانوان است. برای آن دسته از مسافر زنی که می‌خواهند به تنهایی راهی اروپا شوند هلند یک گزینه فوق‌العاده امن و البته جذاب است. به‌طوری که در تمام طول سفرتان می‎‌توانید همانند زنان هلندی با دوچرخه‌سواری در تمام طول روز در نقاط مختلف شهر تردد کنید و در طبیعت خیره‌کننده آن غرق شوید.

گرجستان: مقصدی با طبیعت رنگارنگ

کشور گرجستان در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است که جاذبه‌های گردشگری آن عمدتاً ترکیبی است از طبیعتی توصیف‌ناپذیر و رنگارنگ به همراه طیف متنوعی از اماکن تاریخی. مردمان این کشور توریستی رفتار گرم و صمیمانه‌ای با گردشگران دارند و اغلب مسافران خانمی که به تنهای راهی این کشور می‌شوند نیز در طول سفر تجربه خوبی داشته‌اند و این تجربه را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند؛ بنابراین می‌توان گرجستان را هم در ردیف کشورهای امن برای سفر خانم‌های تنها دانست. گفتنی است شهر تفلیس گرجستان که همواره از پربازدیدترین مقاصد سفر در این کشور به شمار می‌رود نیز علی‌رغم فضای پر ازدحامی که دارد آرام و پر از امنیت است.

فرانسه: مهد هنر و فرهنگ در جهان

کشور فرانسه همیشه در ردیف پرطرف‌دارترین و پربازدیدترین مقاصد سفر در جهان قرار دارد و آوازه هنر و فرهنگ آن در سرتاسر جهان پیچیده است. خوشبختانه این کشور پر گردشگر را هم می‌توان در زمره مقاصد امن سفرهای انفرادی قرار داد. اگر جرائم نه چندان جدی مانند کیف قاپی در مکان‌های خلوت را نادیده بگیریم به طور کلی آمار جرم و جنایت در شهرهای این کشور نیز پایین است. در شهر پاریس که مهم‌ترین و زیباترین سازه نمادین آن یعنی برج ایفل را همه می‌شناسند به دلیل ازدحام زیاد گردشگران تنها برخی جرایم جزعی رخ می‌دهند و در مجموع برای سفرهای انفرادی خانم‌ها امن شناخته شده است.

01

کلام آخر

امروزه بر خلاف گذشته سفر دیگر تنها به مسافرت‌های گروهی محدود نمی‌شود و هر روز به تعداد مسافرانی که به تنهایی و بدون حضور افراد دیگری راهی سفر می‌شوند در حال افزایش است. بی‌شک وقتی قرار است یک خانم به تنهایی به یک مقصد خارجی سفر کند به ویژه برای دفعه اول لازم است تا سطح امنیت مقصد سفر را در نظر داشته باشد. ما هم در این مطلب تلاش کردیم تا امن‌ترین مقاصد خارجی برای خانم‌هایی که به تنهایی سفر می‌کنند را معرفی کنیم. این مقاصد بر اساس فاکتورهایی نظیر میزان کلی جرم و جنایت، نظرات کاربران خانمی که تجربه سفر انفرادی به این مقاصد را داشته‌اند و همچنین دیدگاه جنسیتی مردم آن کشور انتخاب شده‌اند. با این وجود لازم است توجه داشته باشید که اگر نام کشوری در این فهرست ذکر نشده است به معنای آن نیست که سفر به آن برای خانم‌های تنها ناامن است بلکه نیاز است در سفرهای انفرادی به مقاصد دیگر تمامی جوانب امنیتی در نظر گرفته شود و از قبل اطلاعات کافی نسبت به آن دسته مقاصد به دست آورد.