آشنایی با هتل 300 ساله اصفهان

اصفهان شهری است که در دل آن اماکن تاریخی زیادی وجود دارد. به جرات می‌توانیم یکی از بهترین هتل‌هایی که در اصفهان وجود دارد را هتل عباسی معرفی کنیم که قدمت آن به ۳۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در صورتی که قصد رزرو این هتل را دارید، توصیه می‌کنیم که ابتدا اطلاعات کاملی را در مورد آن کسب کنید در نهایت با توجه به سلیقه و شرایط خود برای رزرو آن تصمیم نهایی را بگیرید. در ادامه مطلب به نکات جامع و کاربردی در مورد این هتل قدیمی می‌پردازیم.

 معرفی کامل هتل عباسی اصفهان

یکی از بزرگ‌ ترین هتل‌ های ایران، هتل عباسی اصفهان است. شاه سلطان حسین آخرین شاه صفوی در سال ۱۰۷۴ هجری شمسی پس از اینکه ساخت مدرسه چهارباغ به اتمام رسید، تصمیم به ایجاد کاروانسراها، مغازه‌ ها و باغ‌ های مختلف گرفت. کاروانسرای نادرشاه جزو مهم ‌ترین موقوفات شاه بود که از حمله افغان‌ها در امان نماند و دچار ویرانی شد؛ اما باز هم مورد بازسازی قرار گرفت، تا اینکه در سال ۱۳۳۶ به تصمیم بیمه ایران به شکل امروزی تبدیل شد. در نهایت بعد از انقلاب ۱۳۵۷ به هتل عباسی اصفهان تغییر پیدا کرد.

 هتل عباسی در خیابان چهارباغ عباسی شهر واقع شده است که آن را در سال ۱۳۵۱ بازسازی کرده ‌اند. این هتل جزو بزرگ‌ ترین هتل ‌هایی است که ۲۲۵ واحد اقامتی، ۱۴ تالار پذیرایی، رستوران‌ های مختلف و کافه‌ های سنتی دارد که قابلیت پذیرایی ۱۵۰۰ مهمان در این هتل فراهم شده است. یکی از نکات بسیار مهم در مورد این هتل، نمای جذاب و منحصر به فرد آن است. هتل عباسی با امکانات، خدمات رفاهی و تفریحی متنوع خود در هر زمانی آماده پذیرایی از مهمانان است.

7

هتل عباسی اصفهان

 اتاق ‌های هتل عباسی

 هتل عباسی در یک ساختمان سه طبقه با ۲۲۵ واحد اتاق، سوئیت و آپارتمان طراحی شده است. اتاق‌ های این هتل چشم اندازی رو به باغ دارند و طراحی آن‌ها کاملاً ساده صورت گرفته است؛ به گونه‌ ای که یک مکان آرامش بخش را برای مهمانان به ارمغان می ‌آورد. برخلاف قدمت ۳۰۰ ساله‌ ای که هتل عباسی دارد؛ اما مورد بازسازی قرار گرفته است و تمامی اتاق ‌ها و هتل ‌های آن به صورتی طراحی شده‌ اند که فضای مدرن را در دل فضای تاریخی ایجاد می‌ کند. به همین دلیل افرادی که به سبک مدرن و تاریخی علاقه مند هستند، بهترین گزینه برای آن‌ ها انتخاب هتل عباسی است.

 در هتل عباسی اصفهان انواع سوئیت ‌های مختلف عمومی، قاجاری، صفوی و غیره قابل مشاهده هستند که با اقامت در آن ‌ها می‌ توانید به دل تاریخ سفر کنید. اتاق‌ های این هتل به صورت استاندارد یک تخته و دو تخته طراحی شده ‌اند که تمام امکانات رفاهی را فراهم می‌ کنند. همچنین معماری و گچبری حیرت انگیزی را روی در و دیوار آن مشاهده کنید که به معماری سبک قاجاری و صفوی مربوط است.

 جاذبه ‌های اطراف هتل عباسی

 یکی از مزیت ‌های بسیار مهم هتل عباسی این است که در بافت تاریخی شهر قرار دارد؛ به همین دلیل دسترسی آسانی به جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری دارد. از مهمترین جاذبه‌های اطراف این هتل می‌توان به سی و سه پل، مدرسه چهارباغ، کاخ عالی قاپور، کاخ ۸ بهشت و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید با طی مسافت بسیار کم و در اسرع وقت به این جاذبه‌ ها دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل اگر قصد شما از مسافرت به اصفهان مراجعه به مکان‌ های گردشگری است، توصیه می ‌کنیم که حتماً هتل عباسی را رزرو کنید.

 اگر قصد خرید از اصفهان را دارید، اقامت در هتل عباسی اصفهان بسیار مناسب است؛ زیرا با ۱۵ دقیقه رانندگی یا ۲۲ دقیقه پیاده‌ روی می‌توانید به راحتی به بازار اصفهان دسترسی داشته باشید. یکی از مراکز بسیار مهم؛ یعنی مرکز خرید جلفا در فاصله ۴ کیلومتری هتل واقع شده است. همچنین سیتی سنتر هم در نزدیکی این هتل قرار دارد و شما در مدت زمان بسیار کمی می‌ توانید به این مراکز خرید دسترسی داشته باشید.

8

رزرو مهم هتل عباسی اصفهان

 رستوران‌ ها و کافی شاپ هتل عباسی اصفهان

 برای مهمانانی که هتل عباسی را رزرو کرده ‌اند، انواع رستوران‌ ها و کافی شاپ ‌های متنوع در نظر گرفته شده است که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پذیرایی هستند. برخی از مهمترین کافی شاپ‌ها و رستوران ‌های موجود در این هتل عبارت است از:

  • سالن صبحانه خوری هتل دارای معماری جذاب و دکوراسیون خاصی است و فضای مناسب را برای صرف صبحانه آماده می‌کند. به همین دلیل شما با صرف صبحانه در این سالن می‌ توانید روزی هیجان انگیز و زیبا را آغاز کنید.
  • رستوران چهل ستون نیز مانند سالن صبحانه خوری به صورت کاملاً جذاب طراحی شده است. این سالن علاوه بر اینکه یک رستوران محسوب می ‌شود، موزه‌ ای از هنر و تاریخ اصفهان را نیز نشان می ‌دهد. روی دیوارهای این رستوران شما می‌توانید نقش‌هایی به سبک قاجار و صفوی را مشاهده کنید؛ به همین دلیل دکوراسیون آن سرشار از انواع هنرهای معماری ایرانی است.
  • رستوران چشم انداز دارای نمایی ۳۶۰ درجه است که ظرفیت آن تقریباً ۲۵۰ نفر در نظر گرفته می‌ شود و یک محیط دوستانه و صمیمی برای افرادی است که قصد دارند وعده‌های غذایی را به صورت خانوادگی صرف کنند.
  • چایخانه سنتی با طراحی زیبا و کاشی کاری ‌های جذاب محیطی بسیار مناسب را برای صرف انواع چای و دمنوش را برای مهمانان فراهم کرده است.
  • کافه تریا نقش جهان یک محیط بسیار مناسب برای صرف انواع بستنی، کیک، قهوه و غیره است که شما می‌توانید برای گذران وقت اضافه خود در این کافه تریا انواع دسر و نوشیدنی‌ های مختلف را صرف کنید.

9

رستوران‌ ها و کافی شاپ هتل عباسی اصفهان

فلای تودی|مرجع رزرو هتل عباسی اصفهان

برای افرادی که به سبک صفوی و قاجار علاقه مند هستند، هتل عباسی اصفهان بهترین انتخاب است. با انتخاب این هتل، در یک هتل تاریخی و قدیمی اصفهان اقامت خواهید داشت. شما عزیزان می‌ توانید رزرو این هتل را با فلای تودی انجام دهید. در این صورت می‌ توانید اقامتی آسان و مقرون به صرفه را تجربه کنید و بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی قبل از آغاز سفر خود رزرو هتل و اتاق مورد نظر را در اصفهان انجام دهید. فلای تودی 1.5 میلیون هتل را در سراسر جهان و 900 خط هوایی در جهان را ارائه می‌ کند و امکان رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را در نقاط مختلف جهان برای کاربران خود فراهم کرده است. اما فلای تودی تنها این خدمات را ارائه نمی‌کند، شما می ‌توانید اقدامات دیگر مانند خرید بلیط قطار، دریافت ویزا، خرید تورهای داخلی و خارجی را نیز با فلای تودی انجام دهید.