علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ چیست؟ معرفی 8 راه حل

ماشین لباسشویی ممکن است به خاطر مشکلات مکانیکی یا الکترونیکی از کار بیفتد و دچار اختلال در آبگیری شود.

علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ

برای حل مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ابتدا لازم است تا دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ را مطالعه کنید. در ادامه 8 علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ چیست؟ معرفی 8 راه حل

1- فشار بسیار کم آب

در بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم که فشار آب کاهش پیدا می‌کند و اگر فشار آب خیلی کاهش پیدا کند، باعث می‌شود تا آب به‌کندی وارد ماشین لباسشویی شود یا اصلا آب به‌درون دستگاه لباسشویی وارد نشود. برای رفع این مشکل، باید شیر آبی که مستقیما به ماشین لباسشویی وصل می‌شود را باز و به دقت بررسی کنید.

برای تست فشار آب می‌توانید شیر آب را کاملا باز کنید و یک سطل حدودا 10 لیتری زیر آن قرار دهید. در صورتی که سطل موردنظر پس از حدود یک دقیقه پر شود، فشار آب استاندارد است و در غیر این صورت، فشار آب منزل در حد پائینی قرار دارد.

پیشنهاد می کنیم اگر تمایل دارید درباره علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ نیز بیشتر بدانید، میتوانید به مطلب مربوط به آن مراجعه کنید.

2- آسیب دیدگی شیر برقی ورودی

یکی دیگر از دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، ممکن است به خاطر اسیب دیدگی شیر برقی ورودی دستگاه باشد. شیر برقی دستگاه یا همان شیر سلونوئید، وظیفه آبگیری از شلنگ ورودی و انتقال آب به دیگ ماشین لباسشویی را پس از صدور دستور از برد فرمان برعهده دارد.

علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ چیست؟ معرفی 8 راه حل

عدم کارکرد صحیح این قطعه ممکن است بر عملکرد آبگیری کلی دستگاه ماشین لباسشویی تاثیر بگذارد. شیر برقی لباسشویی یک قطعه حساس به شمار می‌رود و در برخی موارد به راحتی خراب می‌شود. در صورت خرابی شیر سلونوئید، ممکن است عمل آبگیری انجام نشود و در این صورت چاره‌ای جز تعویض این قطعه ندارید.

لازم به ذکر است که خرابی قطعات دیگری مانند سوئیچ سطح آب، تایمر و یا برد دستگاه بر روی عملکرد شیر برقی تاثیر می‌گذارد و درنتیجه باعث می‌شود تا آب‌گیری ماشین لباسشویی به درستی انجام نشود.

برای بررسی علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ و عملکرد شیر برقی دستگاه می‌توانید از یک مولتی‌متر کمک بیرید. مقاومت شیر برقی ماشین لباسشویی در مولتی‌متر باید 2000 تا 4000 اهم باشد و در صورتی که مولتی‌متر چنین بازه‌ای را نشان ندهد، باید شیر برقی دستگاه ماشین لباسشویی را تعویض کنید.

3- انسداد صافی یا همان فیلتر

علت ابگیری نکردن لباسشویی سامسونگ ممکن است به خاطر انسداد صافی دستگاه یا درواقع انسداد فیلتر ماشین لباسشویی باشد. این قطعه در انتهای شلنگ ورودی آب لباسشویی قرار می‌گیرد و از ورود آشغال و رسوبات و گل و لای به درون ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

اگر فیلتر آب ماشین لباسشویی کثیف باشد و یا توسط جسم خارجی مسدود شده باشد، عمل آبگیری توسط دستگاه ماشین لباسشویی به درستی انجام نمی‌شود. در چنین شرایطی باید صافی یا همان فیلتر آب لباسشویی را تمیز کنید و یا در صورت آسیب‌دیدگی آن را تعویض نمائید.

4- خرابی سوئیچ سطح آب

سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار وظیفه کنترل سطح آب موجود در ماشین لباسشویی را برعهده دارد. در صورتی که آب ورودی به حد مشخص و معینی برسد، سوئیچ فشار از تایمر یا برد دستور قطع آب را دریافت کرده و از ورود آب به داخل لباسشویی جلوگیری می‌کند.

در صورت خرابی سوئیچ سطح آب، ممکن است که دیگر آب به داخل ماشین لباسشویی وارد نشود. به عبارتی، پیش از پر شدن دیگ از آب، از ورود آب جلوگیری می‌کند. برای رفع علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ لازم است تا سوئیچ سطح آب دستگاه ماشین لباسشویی را تعویض نمائید.

5- خرابی برد الکترونیکی

در گذشته، ماشین‌های لباسشویی از تایمر برای هدایت جریان برق در قسمت‌های مختلف استفاده می‌کردند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بردها جایگزین این قطعات شدند. در صورت خرابی برد الکتریکی دستگاه، تقریبا تمامی قسمت‌های اصلی ماشین لباسشویی دچار اختلال می‌شوند که یکی از این اختلال‌ها، عدم آبگیری دستگاه است. برای حل این مشکل لازم است تا تعمیرکار متخصص برد دستگاه را از ماشین لباسشویی جدا کرده و برای بررسی‌های بیشتر اقدام کند. برد الکتریکی در صورتی که خراب شود، امکان تعمیر وجود دارد و لی در بسیاری از موارد باید برای تعویض آن اقدام نمائید.

6- انسداد لوله دلیلی رایج برای عدم آبگیری

یکی دیگر از دلایل احتمالی آبگیری نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، انسداد قطعات ماشین لباسشویی توسط رسوبات آب، سنگ و شن ریزه در لوله‌های ورودی دستگاه است. در برخی موارد گرفتگی شلنگ آب نیز ممکن است علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ باشد.

برای رفع این مشکل لازم است تا ابتدا ماشین لباسشویی را به سمت جلو بکشید و وضعیت شلنگ و لوله‌های دستگاه را بررسی کنید. در برخی موارد به دلیل شرایط آب و هوایی، لوله‌های ماشین لباسشویی دچار ترک‌خوردگی و یا یخ‌زدگی می‌شوند. در مواقعی هم ممکن است شلنگ پیچ‌خورده باشد و برای رفع آن حتما باید شلنگ را آزاد و موانع را برطرف کنید. در صورتی هم که شلنگ آب پاره شده یا ترک‌خورده باشد، حتما باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمائید.

7- شاید جاپودری کثیف باشد!

یکی دیگر از دلایل نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی سامسونگ، ممکن است به خاطر گرفتگی محفظه جاپودری باشد. ماشین لباسشویی آب را به صورت بارانی به درون محفظه جاپودری وارد می کند و آب از شیارهایی که داخل محفظه قرار دارد، وارد دیگ لباسشویی می‌شود. اگر این محفظه جاپودری دچار رسوبات پودری شده باشد، ممکن است از وارد شدن آب به ماشین لباسشویی جلوگیری کند. برای رفع این مشکل لازم است تا ابتدا محفظه جاپودری را از ماشین لباسشویی جدا کنید و آن را با یک فرچه تمیز کرده و سپس داخل محفظه کشویی در جای خود قرار دهید.

8- مشکلات در برق ورودی به دستگاه

علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ ممکن است به خاطر مشکلات در برق ورودی به دستگاه ماشین لباسشویی باشد. این مشکلات می‌تواند به خاطر قطعی برق، نوسانات ولتاژ یا خرابی در قسمت‌های الکتریکی دستگاه رخ دهد. هر کدام از موارد ذکر شده باعث اختلال در ارتباط برقی دستگاه و منبع تغذیه می‌شوند. نتیجه این موارد باعث می‌شود تا شیر برقی برای آبگیری به درستی کار نکند و دستگاه از آب پر نگردد. برای اینکه از این مشکلات جلوگیری کنید، لازم است تا به صورت جدی بر ولتاژ و وضعیت برق ورودی نظارت داشته باشید و یک خط برق مناسب و پایدار برای ماشین لباسشویی استفاده نمائید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی 8 علت اصلی آبگیری نکردن دستگاه ماشین لباسشویی پرداختیم. پیش از شروع به بررسی علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ حتما دستگاه را از برق جدا کنید و تمامی جوانب ایمنی را بررسی نمائید.

در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر ماشین لباسشویی میتوانید به اینجا https://salamrepair.com/washing-machine-repair-in-tehran مراجعه کنید.

علت نیامدن اب داخل لباسشویی سامسونگ چیست؟ معرفی 8 راه حل

 موارد و دلایلی که در این مطلب ذکر شده تنها به منظور برطرف کردن مشکلات ساده در آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است و برای مشکلات پیچیده‌تر لازم است تا با یک تکنسین متخصص ارتباط برقرار کنید. یادآور می‌شویم در صورتی که مهارت و اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید، به هیچ عنوان برای رفع علت پر نشدن اب در لباسشویی آستین بالا نزنید.