در زمان خرید بلیط پرواز و رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای تجربه‌ی یک سفر خوب لازم است نکات متعددی را رعایت کنیم. توجه به موارد مختلف هنگام خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌تواند، سفر ما را مطمئن‌تر از پیش کند. اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید با نکات متنوعی که برای خرید بلیط و رزرو هتل وجود دارد آشنا شوید، در ادامه‌ی این نوشته با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید بلیط پرواز

مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین کنید.

برای خرید بلیط پرواز پیش از هر کاری باید مقصد و تاریخ سفر را تعیین کنید. انتخاب فرودگاهی که قرار است پرواز شما در آن به زمین بنشیند نیز اهمیت دارد. هرچه زودتر مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین کنید و اقدام به خرید بلیط بکنید، بهتر است زیرا در این صورت شانس بیشتری برای پیدا کردن بلیط‌های ارزان‌تر و بهتر خواهید داشت.

تاریخ سفر خود را انعطاف پذیر نگه دارید.

اگر در مورد تاریخ سفر خود انعطاف پذیری دارید، می‌توانید قیمت‌های ارزان‌تری پیدا کنید. بسیاری از موتورهای جستجوی پرواز به شما این امکان را می‌دهند طیف وسیعی از تاریخ‌ها را جستجو کنید و بهترین قیمت را ببینید.

قیمت‌ها را بررسی کنید.

ایرلاین‌ها، آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های فعال در حوزه‌ی فروش بلیط هواپیما بسیار زیادند و به همین دلیل مقایسه‌ی قیمت‌ها در زمان خرید بلیط پرواز ضروری است. شما از طریق وب‎‌سایت‌هایی که بلیط هواپیما به فروش می‌رسانند و یا امکان مقایسه‌ی قیمت‌ها را به شما می‌دهند می‌توانید گزینه‌ای با بهترین قیمت را انتخاب کنید. هنگامی‌که قیمت بلیط هواپیما را مقایسه می‌کنید، حتماً هزینه‌های اضافی مانند بار اضافی، انتخاب صندلی و هزینه‌های تغییر و کنسلی پرواز را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت کلی سفر شما بی افزاید.

به طور کلی، هر چه زودتر بلیط خود را رزرو کنید، قیمت ارزان‌تری پیدا خواهید کرد. با این حال، گاهی اوقات می‌توانید با صبر کردن تا نزدیک به تاریخ پرواز، بلیط‌های لحظه آخری پیدا کنید.

02

شرایط بلیط را بررسی کنید.

لازم است پیش از پرواز شرایط آن، مانند نوع بلیط، کلاس پروازی، میزان بار مجاز، امکان کنسلی بلیط را به دقت بررسی کنید تا در طول سفر به مشکلی برنخورید.

از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه استفاده کنید.

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی و یا سایت‌های فروش بلیط هواپیما، پیشنهادات و تخفیفات ویژه‌ای را به کاربران و مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای استفاده از بسیاری از این تخفیفات لازم است عضو باشگاه مشتریان یا سایت و خبرنامه‌ی آن‌ها شوید.

خرید بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید.

تأخیر و لغو پرواز چالش بزرگی است که بسیاری از مسافران با آن روبرو می‌شوند. تهیه‌ی بیمه‌ی پرواز از شما در برابر خسارات و زیان‌های مالی چنین اتفاقاتی حفاظت می‌کند.

مدارک لازم را آماده کنید.

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید که برای سفر به کشور موردنظر نیاز به ویزا دارید یا خیر؟ در صورت نیاز حتماً زودتر اقدام به دریافت ویزا کنید. مدارکی همچون پاسپورت و ویزا و سایر مدارک شناسایی از موارد مهمی هستند که در پروازهای خارجی باید همراه خود داشته باشید. در پروازهای داخلی نیز به مدارک شناسایی همچون کارت ملی نیاز دارید.

نکات اضافی در خرید بلیط پرواز:

  • در نظر بگیرید که در چه زمانی از روز سفر می‌کنید. به طور کلی، پروازهای صبح زود و آخر شب ارزان‌تر هستند.
  • شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت را بررسی کنید. عموماً چندین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وجود دارد که پروازهایی با قیمت بسیار پایین ارائه می‌دهند.

به دنبال پیشنهادات و تخفیف ها باشید. بسیاری از شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی در طول سال پیشنهادات و تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند.

نکات مهم هنگام رزرو هتل

هزینه اقامت در هتل را بررسی کنید.

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب هتل، هزینه‌ی اقامت در آن است. هزینه‌ی رزرو هتل یکی از مواردی است که بخش مهمی از بودجه‌ی سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد. در نتیجه مهم است که در زمان رزرو هتل حتماً به این نکته توجه کنید. البته توجه داشته باشید که لزوماً ارزان‌ترین هتل، کم‌هزینه‌ترین گزینه برای شما نخواهد بود. یک هتل ارزان‌قیمت بدون هیچ‌گونه امکانات و دور از نقاط مهم شهر می‌تواند هزینه‌های جانبی بسیاری را به شما تحمیل کند! بسیار مهم است که هنگام رزرو هتل به این نکات توجه کنید.

موقعیت جغرافیایی و مکانی هتل را در نظر بگیرید.

یکی از موارد مهمی که هم در هزینه‌های سفر شما و هم در کیفیت سفرتان اهمیت بسیاری دارد، موقعیت جغرافیایی هتل است. با انتخاب هتلی که در نزدیکی نقاط مهم شهر و یا وسایل حمل و نقل عمومی مختلف قرار گرفته است می‌توانید در طول سفر خود به راحتی به نقاط مختلف شهر بروید و حتی در مدت زمان کوتاهی از مهم‌ترین اماکن مدنظر خود بازدید کنید.

امکانات را در نظر بگیرید.

01

برخی از هتل‌ها امکانات رفاهی مانند استخر، مرکز تناسب اندام، رستوران و... را ارائه می‌دهند. در نظر بگیرید که چه امکاناتی برای شما مهم است و هتلی را انتخاب کنید که آنها را ارائه می‌دهد یا خیر. برای مثال هتل‌‌هایی که منویی از غذاهای متنوع و سالم را به مسافران خود ارائه می‌دهند، زحمت مسافران برای جست‌وجوی رستوران را بسیار کمتر می‌کنند و دسترسی آن‌ها به غذای سالم را نیز بهبود می‌بخشند.

خدمات و نظافت نیز از دیگر امکانات هتل‌هاست که اهمیت بسیاری در کیفیت سفر دارد. بسیاری از هتل‌ها خدماتی همچون روم سرویس، لباس شویی، آرایشگاه، خشک‌شویی و... را به مسافران خود ارائه می‌دهند.

در بعضی هتل‌ها تفریحاتی همچون مجموعه‌های آبی کامل، زمین بازی ‌تنیس، اسپا و ماساژ و سایر امکانات تفریحی و سرگرمی مخصوص کودکان و بزرگسالان به مسافران ارائه می‌شود که هنگام رزرو هتل می‌توانید به این موارد نیز توجه کنید.

نظرات را بخوانید.

قبل از رزرو هتل، نظرات مسافران دیگر را بخوانید. این مسئله می‌تواند به شما در درک بهتر شرایط واقعی هتل و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر کمک کند. سایت‌های رزرو آنلاین معمولاً این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا نظرات مختلف را بخوانید و بررسی کنید.

به مقررات کنسلی اقامت توجه کنید.

در زمان رزرو هتل قوانین لغو اقامت در هتل را بررسی کنید. در صورت نیاز به لغو رزرو، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه باشید. کسر مقداری از هزینه‌ی رزرو مسئله‌ای طبیعی است اما بهتر است از میزان دقیق این مبلغ مطلع شوید تا در صورت نیاز به کنسل کردن رزرو خود با مشکل جدی روبرو نشوید.

کلام آخر

رعایت نکات لازم هنگام خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی کیفیت و هزینه‌ی سفر ما داشته باشد. با رعایت این نکات مطمئن خواهیم بود که سفری امن، به‌صرفه و ایده‌آل برای خودمان در پیش خواهیم داشت. به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن یک سفر خوب و مطمئن به تمامی این نکات توجه کنید.