هر آنچه باید درباره خرید شارژ ایرانسل بدانید

خرید شارژ ایرانسل از جمله مسائلی است که راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد و می‌توان باتوجه‌به شرایط و امکانات، بهترین روش را انتخاب کرد. شرکت ایرانسل راه‌های مختلفی را برای این کار قرار داده تا بتوانید در هر شرایطی سیم‌کارت خود را شارژ کنید. در این مقاله، به بررسی جامع این روش‌ها می‌پردازیم تا بتوانید به‌آسانی برای سیم‌کارت خود شارژ تهیه کنید. اگر شما نیز اطلاعاتی در رابطه با روش‌های خرید شارژ ایرانسل برای خط دائمی یا اعتباری ندارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چه روش‌هایی برای خرید شارژ ایرانسل وجود دارد؟

اگر به‌تازگی سیم‌کارت ایرانسل خریده‌اید و با روش‌های افزایش شارژ آن آشنا نیستید؛ در ادامه، چند روش مختلف برای شارژ این سیم‌کارت را ارائه می‌دهیم. به‌طورکلی، ۶ روش برای افزایش اعتبار این سیم‌کارت وجود دارد.

  • از طریق کد دستوری #۷*
  • ازطریق کد دستوری #۱*
  • ازطریق خرید کارت شارژ و وارد کردن آن با کد دستوری # کد ۱۲ یا ۱۶ رقمی شارژ*۱۴۰*
  • تلفن گویای ۷۰۷۱
  • ازطریق وب‌سایت‌های مختلف
  • ازطریق اپلیکیشن ایرانسل من
  • ازطریق سوپر اپلیکیشن تاپ

کد واردکردن شارژ همراه اول و ایرانسل چیست؟

برای شارژ سیم‌کارت‌های اپراتور ایرانسل و همراه اول پس از این‌که کارت شارژ را خریداری کردید و یا کد ۱۲ تا ۱۶رقمی را از دستگاه عابربانک یا دستگاه POS دریافت کردید، باید کد دستوری مربوطه را وارد کنید تا شارژ برای شما فعال شود. این کد برای هر اپراتور متفاوت است.

کد دستوری واردکردن شارژ برای همراه اول از چپ به راست شامل:

  • #شماره ۱۵رقمی کارت شارژ#*۱۴۰*
  • و کد دستوری فعال‌کردن شارژ ایرانسل از چپ به راست شامل عبارت زیر است.
  • #شماره ۱۲ تا ۱۶ رقمی کارت شارژ*۱۴۱*

تفاوت شارژ مستقیم و کد شارژ چیست؟

در شارژ مستقیم، شما بدون نیاز به کد شارژ، سیم‌کارت خود را به‌طور مستقیم شارژ می‌کنید. فقط کافی است شماره سیم‌کارت و مبلغ شارژ را وارد کنید. در برخی موارد، شارژ مستقیم تخفیف هم دارد؛ اما در کد شارژ، شما یک کارت یا کد حاوی یک رمز را خریداری می‌کنید و سپس با استفاده از آن، سیم‌کارت خود را شارژ می‌کنید.

برای استفاده از کد شارژ باید آن را خراش دهید تا رمز را ببینید؛ همچنین ممکن است در واردکردن کد شارژ اشتباه کنید. درنهایت، انتخاب بین شارژ مستقیم و کد شارژ به شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال روشی سریع، آسان و امن هستید، شارژ مستقیم را انتخاب کنید؛ اما اگر به‌دنبال روشی سنتی و در دسترس هستید، کد شارژ را انتخاب کنید.

آیا خرید شارژ تلفن همراه شامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود؟

بله، خرید شارژ تلفن همراه شامل پرداخت مالیات برارزش افزوده می‌شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای خرید شارژ تلفن همراه 9 درصد است. این مبلغ در زمان خرید شارژ از اعتبار شما کسر خواهد شد.

از کجا می‌توان شارژ شگفت‌انگیز ایرانسل خرید؟

شما با خرید شارژ شگفت‌انگیز ایرانسل می‌توانید ۲۰٪ اعتبار هدیه دریافت کنید، برای استفاده از این شارژ می‌توانید ازطریق روش‌های زیر اقدام کنید.

  • از طریق کد دستوری #۱۴۴*

شما می‌توانید کد شارژ را دریافت کنید و همانند واردکردن شارژ ایرانسل با کد دستوری # کد شارژ#*۱۴۴* از شارژ شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید.

  • از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن ایرانسل من وارد بخش شارژ و سپس شارژ شگفت‌انگیز شوید.

  • از طریق اپلیکیشن تاپ

با استفاده از اپلیکیشن تاپ، می‌توانید به‌راحتی و در چند قدم ساده، شارژ شگفت‌انگیز ایرانسل را برای خود یا دیگران خریداری کنید. فقط کافی است اپلیکیشن تاپ را باز کنید، به بخش شارژ بروید و شماره موردنظر را وارد کنید. سپس نوع شارژ (عادی یا شگفت‌انگیز) و مبلغ را انتخاب کرده و مراحل پرداخت را طی کنید.

2

خرید شارژ برای سیم‌کارت‌های ترابرد شده به‌ چه صورت است؟

شارژ سیم‌کارت ترابرد شده هیچ تفاوتی با شارژ سیم‌کارت‌های معمولی ندارد و به همان روش‌های مختلف می‌توانید آن را انجام دهید. درواقع پس از ترابرد، سیم‌کارت شما متعلق به اپراتور جدیدتان می‌شود و فرآیند شارژ و استفاده از خدمات آن اپراتور را دنبال می‌کند. شارژ سیم‌کارت ترابردشده را می‌توانید از روش‌های مختلف شارژ که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، انجام دهید.

درصورت خرید شارژ و کسر هزینه، اگر پیامک افزایش شارژ دریافت نکردیم چه کنیم؟

اگر شارژ خریداری کرده‌اید و پول از حساب‌تان کسر شد، اما پیامک افزایش شارژ دریافت نکردید، چند اقدام می‌توانید انجام دهید. ابتدا ساده‌ترین کار این است که موجودی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا شارژ به حساب‌تان واریز شده‌است یا خیر؛ همچنین گاهی‌اوقات ممکن است با تاخیر جزیی در ارسال پیامک افزایش شارژ مواجه شوید. چند دقیقه صبر کرده و دوباره موجودی خود را بررسی کنید. اگر پس از چند دقیقه همچنان پیامک افزایش شارژ را دریافت نکردید و موجودی شما نیز افزایش نیافت، با اپراتور مربوطه تماس بگیرید.

خرید شارژ ایرانسل برای سیم‌کارت‌‌های دائمی به چه صورت است؟

اگر سیم‌کارت دائمی ایرانسل دارید و می‌خواهید، ازطریق خرید شارژ نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنید، می‌توانید به اندازه مبلغ قبض پرداختی، کارت شارژ ایرانسل را خریداری کرده و با شماره‌گیری کد دستوری #کد ۱۲ تا ۱۶رقمی رمز شارژ*۱۳۰* قبض خود را پرداخت کنید.

استعلام مانده‌حساب شارژ به چه صورت است؟

برای استعلام مانده‌حساب شارژ ایرانسل می‌توانید از ۳ طریق اقدام کنید.

  • ابتدا می‌توانید با استفاده از کد دستوری #۱*۱۴۱* از مانده‌حساب خود مطلع شوید.
  • روش دوم ازطریق شماره‌گیری و تماس با ۷۰۰ است.
  • روش سوم نیز ازطریق «اپلیکیشن ایرانسل من» است که می‌توانید مانده‌حساب خود را مشاهده کنید.

آیا سوابق خرید شارژ در بخش تراکنش ‌ها ذخیره می‌ شود؟

بله، سوابق خرید شارژ در بخش تراکنش‌ها ذخیره می‌شود. می‌توانید با مراجعه به بخش تراکنش‌ها در اپلیکیشن یا وب‌سایت اپراتور موبایل‌تان، لیست شارژهای خریداری‌شده را مشاهده کنید. در این بخش، می‌توانید جزییات هر تراکنش مانند تاریخ، مبلغ و اپراتور را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که نحوه دسترسی به بخش تراکنش‌ها و مشاهده سوابق خرید شارژ در اپراتورهای مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد.

انتخاب با شماست

در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف شارژ ایرانسل پرداختیم. ایرانسل، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن‌همراه در ایران، روش‌های متنوعی برای شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی خود ارائه می‌دهد. از روش‌های سنتی مانند کارت شارژ گرفته تا روش‌های نوین و دیجیتال، هر کاربری می‌تواند باتوجه‌به نیاز و سلیقه خود، بهترین روش را برای شارژ سیم‌کارت ایرانسل خود انتخاب کند.