در برج های پتروناس چه خبر است؟

 

یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا برج های دو قلو پتروناس هستند.این برج ها نماد کشور مالزی و در کوالالامپور پایتخت آن قرار دارند.

این سازه ی منحصر به فرد ارتفاعی حدود ۴۵۲ متر دارد . تعداد طبقات هر برج ۸۸  طبقه و در کل ۷۸ آسانسور فعال در دو برج ساخته شده است  چیزی که باعث ویژه بودن این آسمان خراش شده شگفتی و پیچیدگی در ساختار آن است , همچنین  پلی که  طبقات ۴۱ و ۴۲ دو برج  را به هم وصل می کند طولی حدود ۵۶ متر و ارتفاعی حدود ۱۷۵ متر از سطح زمین دارد . قسمت پایین این دو سازه با یک مرکز خرید به نام سوریا به هم مرتبط و متصل می شوند.

همان قدر که این برج ظاهری زیبا و ساختار خاص و پیچیده دارد  , می توان حدس زد که  فضای داخلی آن هم تحسین برانگیز باشد. برای طراحی این برج از فرهنگ و سنت مالزی الهام گرفته شده است.

11111

 

تمام قسمت ها از جمله اتاق های کنفرانس , سالن های ورزشی و دیگر بخش ها   به دقت و با توجه به فضای آن بخش طراحی و ساخته شده است.

پارک KLCC

در زمان ورود به برج های پتروناس پارک KLCC نظر شما را به خود جلب می کند.هدف از ساخت این پارک در کنار برج پتروناس این بوده است که در کنار این آسمان خراش توجهی هم به طبیعت شود.گونه های زیادی از حیوانات و گیاهان در این پارک وجود دارد.یک دریاچه بزرگ با آب نماهای متحیر کننده هم در پارک وجود دارد. زمین بازی کودکان با یک استخر عمومی در سمت غرب  پارک واقع شده است.پیست دوچرخه سواری و پیاده روی هم برای ورزش و شادابی در این پارک وجود دارد.

 

2222

اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید حتما در برنامه ی سفر خود  یک روز کامل را برای بازدید از برج های پتروناس در نظر بگیرید و از  تمام قسمت های آن  دیدن کنید . برج همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به جز روزهای دوشنبه برای بازدیدکنندگان باز است. اما این نکته را هم یادآور شویم که در هر روز تعداد محدودی بلیط برای بازدید از برج  فروخته می شود.پس عجله کنید.

 

 

3333

آکواریوم کوالالامپور

آکواریوم کوالالامپور یکی از جاذبه های معروف این شهر می باشد.برای رسیدن به محل آکواریوم باید از مسیر زیرگذر مخصوص عابرین که مرکز خرید Suria KLCC را به این محل ارتباط داده، استفاده نمایید .آکواریوم دارای هزینه ورودی می باشد و در آن انواع گوناگونی از جانوران دریایی زیبا و عجیب وجود دارد.

آژانس هواپیمایی قصر شیرین مفتخر است که شما را در این سفر همراهی نماید