کاتالوگ Catalog فایلی جمع آوری شده از محصولات ، کالاها و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا سازمان است .در واقع طراحی کاتالوگ اطلاعات جامع و مورد نیاز  را برای ارائه دهنده کالا و خدمات فراهم می کند. طراحی کاتالوگ به عنوان رابطه تولید کننده کالا و بازار هدف ، طراحی و چاپ می شود . طراحی کاتالوگ ابزار مهمی جهت کمک به ارائه دهنده محصول برای معرفی و فروش کالا می باشد و نوعی از تبلیغات خدمات محسوب می شود که انتقال دهنده مستقیم مفهموم و ویژگی های محصولات است .

طراحی کاتالوگ شیوه جدیدی از طراحی گرافیکی است برای ایجاد انگیزه و معرفی محصولات در بازار شرکت ها تا مخاطبین بتوانند در فرصت مناسب با تولیدات و خدمات ارائه شده توسط شرکت ها آشنا شوند. طراحی کاتالوگ ابزار مناسب است تا بتوان مخاطبین را در زمان کوتاهتری برای خواندن و دیندن تصاویر محصولات جهت شناخت و کسب اطلاعات بیشتر راغب کرد و بازار موجود را از دست دیگر رقبا خارج نمود.

با توجه به رقابت شدید در کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات هدفمند، طراحی کاتالوگ یکی از موثرترین راهها برای موفقیت و کسب درآمد است . طراحی حرفه ای و خلاقانه کاتالوگ باعث ارتباط سریع مخاطب با محصولات، خدمات و اطلاعات شرکت در یک قالب هماهنگ می‌شود تا مخاطبان با مطالعه در کوتاه ترین زمان به پیام مورد نظر برسند . از کاتالوگ به عنوان یک ابزار همیشه در دسترس یاد می شود ، با امکان دیده شدن در تعداد دفعات بالا . و به طور قطع از دیگر مزایای آن بازگشت هزینه کاتالوگ در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر ابزارها تبلیغاتی نام برد . بطور معمول پیام‌ها و عناصر مهم در طراحی کاتالوگ شامل : معرفی شرکت، شعار تبلیغاتی، نمایش محصولات یا خدمات، تصاویر، اطلاعات محصولات ، تازه‌ها، چشم‌اندازها، افتخارات، گواهینامه‌ها، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی در قالب یکپارچه به مشتریان می‌باشند .

طراحی کاتالوگ توسط افراگرافیک

01

طراحی کاتالوگ حرفه ای

تولید محصول ارزشمند و با کیفیت و در کنار آن معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات ، محصولات و اطلاعات بیشتر در مورد خدمات دست به دست هم می دهند تا تجارت شما گسترش یابد و فروش خدمات انجام پذیرد . نحوه طراحی کاتالوگ و چیدمان اطلاعات و تصاویر محصولات در کاتالوگ که در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت بدون شک در چرخه فروش شما تاثیر مستقیم و مهمی خواهد داشت .

طراحی کاتالوگ و صفحات داخلی و چگونگی اجرایی ایده و روند صحیح تولید و ساخت یک کاتالوگ حرفه ای در کیفیت نهایی و اثر بخش یا نبودن آن موثر می باشد. کاتالوگ ها اغب جهت نمایش و فروش محصولات ، و در موارد دیگر همانند دفترچه راهنما با ذکر جزیات عمل می کنند. از تفاوت های فیزیکی کاتالوگ با بروشور ها اصولا می توان اغلب دارا بودن صحافی منگنه، سیمی یا چسب، روکشدار و حجیم بودن صفحات، گراماژ کاغذ، با سایز بندی های استاندارد قابل پست و ... می باشد.

 طراحی کاتالوگ مستلزم متخصصین حرفه ای و با تجربه در طراحی کاتالوگ و خلق طرح های خلاقانه و استفاده از دستگاه های بروز و مواد مصرفی مرغوب برای چاپ کاتالوگ می باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای کانون تبلیغاتی افراگرافیک علم این را دارد تا کاتالوگ شما را به صورت کاملا حرفه ای ، مختصر و زیبا و با بهترین کیفیت طراحی کند و به چاپ برساند.

صفحه آرایی

علاوه بر طراحی کاتالوگ یکی دیگر از خدمات ارزشمند و با کیفیت افراگرافیک صفحه آرایی است و از اهداف مهم و بزرگ تیم افراگرافیک ، کاهش هزینه های سرسام آور صفحه آرایی و افزایش سرعت انجام این خدمات می باشد.

صفحه آرایی هنری است که توانایی جلب توجه مخاطب را دارد و با ترکیبی از علم شناخت مخاطب او را به خواندن و دنبال کردن آن وادار می کند . می توان گفت صفحه ارایی شاخه ای از شاخه های هنرهای گرافیک است که وظیفه آن ایجاد روابط مناسب و موزون بصری در عناصر نوشتاری ، تصویری در فضای موجود می باشد .

صفحه آرایی کتاب باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی صفحه ، خواننده بتواند به راحتی مطالب را مطالعه کند. انتخاب نوع قطع صفحه آرایی خود هنری است که کتاب یا مجله شما را با ارزش تر و مقبول تر برای جذب در بازار و البته خوانندگان می نماید و با تاثیری که بر قیمت کتاب شما می گذارد می تواند در موفقیت فروش کتاب شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

در واقع صفحه آرایی کتاب یا مجله باید به ‌گونه‌ای باشد که بدون کمک به تبلیغات به فروش برسند. هنگامی‌که بیننده در کتاب یا مجله را در میان هزاران اثر دیگر نگاه می کند ،  ظاهر فیزیکی است که نگاه بیننده را جذب خواهد کرد که باید چشم گیر و متمایز باشد .

خدمات صفحه آرایی صفحه بندی

در صفحه آرایی حرفه ای طراح باید از خلاقیت و توانایی خود بهره بگیرد و تلاش کند تا با افزایش سواد بصری و توانایی استفاده از نرم افزار بروز طراحی مناسبی ارائه دهد. طراح باید طبق شناختی که از مخاطب خود دارد نسبت به سن ، میزان تحصیلات و محل زندگی و ... نوع صفحه آرایی کتاب یا مجله خود را انتخاب کند.

02

صفحه آرایی توسط افراگرافیک

کانون تبلیغاتی افراگرافیک همگام با رشد روزافزون تکنولوژی  همچنان خدمات صفحه ارایی کتاب ها و مجلات را پر رونق تر و به روز از تر از همیشه ارائه می دهد. وجود تجربه و تخصص در صفحه آرایی موجب ارائه نتیجه نهایی با کیفیت بالا و  صفحه آرایی توسط تیم افراگرافیک می شود .

درکانون تبلیغاتی افراگرافیک با به کارگیری خلاقیت هنرمندان و تیم متخصص و نرم افزارهای بروز طراحی قادر به ارائه زیباترین و جذابترین طراحی کاتالوگ و صفحه آرایی برای کتاب ، مجله و ... هستیم .

ارائه خدمات با کیفیت در طراحی کاتالوگ و صفحه آرایی یکی از مواردی ست که کانون تبلیغاتی افراگرافیک را از دیگر شرکت های ارائه دهنده این خدمات متمایز می کند تا شما را در مسیر دستیابی به اهدافتان یاری نماید.