رزومه فرهنگی سرتیپ محمد مسعود بهمنی

وی در سال 1340 در یک خانواده مذهبی در شهر بروجرد به دنیا آمد. پدر ایشان حاج جواد بهمنی نویسنده کتاب‌های هنگامه تاریخ در دو جلد و کتاب فاجعه قرن ( به دار آویخته شدن شیخ فضل الله نوری در ملأ عام) و کتاب خوارج هستند. حاج جواد بهمنی در سال 1386 از طرف اداره ارشاد بروجرد به عنوان چهره ماندگار و خادم قرآن مورد تقدیر قرار گرفتند . مادر حاج جواد بهمنی (خانم فاطمه حسینی طباطبایی فرزند سید محمد طباطبایی) از خاندان طباطبایی بروجرد بوده‌اند و از بستگان آیت الله بروجردی (حاج آقا حسین طباطبایی بروجردی) مرجع عالی قدر جهان اسلام و علامه بحر العلوم بوده‌اند. پدر حاج جواد بهمنی از خیرین و یتیم نوازان شهر بروجرد بوده‌اند که در بازگشت از سفر حج در شهر جده فوت شده و در همان شهر به خاک سپرده شده‌اند.

مادر محمدمسعود بهمنی ، خانم سیده بتول حسینی از سادات و ذریه حضرت رسول (ص) می باشد.

محمدمسعود بهمنی قبل از استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران در نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران و بسیج شهرستان بروجرد خدمت کرده است.

ایشان در سال 1359 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمده و دوره‌ی سه ساله‌ی دانشگاه افسری را طی نموده و افتخار خدمت با فرماندهان دانشکده‌ی افسری آن زمان از جمله شهید نامجو، شهید صیاد شیرازی و امیر سرلشگر صالحی را داشته‌اند.

به علت شهامت و رشادت در میادین نبرد با دشمن بعثی و منافقین 70 ماه ارشدیت درجه به ایشان اعطا شده است. در مناطق عملیاتی

ایشان دارای 19 تألیف کتاب در حوزه دین ، اجتماعی ، دفاع مقدس و جنگ نرم می‌باشد که منتشر شده است و مقالات ایشان نیز در روزنامه های کثیرالانتشار به تعدد به چاپ رسیده است، که تعداد 4 مقاله در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران به ثبت رسیده است و در دومین همایش و چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری

اسلامی ایران مورد تقدیرقرار گرفته اند و در شهریور سال 1392 به عنوان نویسنده برتر در حوزه ی دفاع مقدس از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ومورد تقدیر قرار گرفته اند.و کتاب مدیریت دانش در سازمان ها ایشان در یازدهمین جشنواره ی رشد آموزش و پرورش برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفته است و نام برده ازاعضای نویسند گان سرای اهل قلم ایران نیز می باشد. چند بار مجروح گردید و در عملیات کربلای 5 شیمیایی شده است و 30 درصد جانبازی دارد و هنوز ترکش‌های ریز خمپاره در بدن ایشان وجود دارد.

وی همچنین به ورزش علاقه‌مند بوده و در چندین رشته ورزشی از جمله والیبال و جودو و شنا دارای عناوین قهرمانی و مدارک مربیگری و داوری می‌باشند و دارای کمربند مشکی دان 2 از فدراسیون جودوی ایران هستند.

ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ومدرک دکترای معادل در امور نظامی می باشند و در حال حاضر عضو هیئت علمی مراکز آموزشی و یگانی ارتش جمهوری اسلامی و مدرس دانشگاه علمی کاربردی بوده و استاد سناریو نویسی در بحران شرکت ملی نفت و پتروشیمی و گاز ایران می باشد و به تحقیق و پژوهش مشغول هستند.