با پیشرفت تکنولوژی و حرکت رو به سمت جلو شاهد ورود محصولات تفریحی - سرگرمی بسیار مهیجی به بازار جهانی هستیم که تنها هدف طراحی و تولید آن ها فراهم کردن اوقات بسیار شاد و مهیج برای اوقات فراغت انسان هاست .البته یقینا در کنار ارضا این نیاز ( جنبه تفریحی ) این وسایل کارایی های بسیار خوب و مناسبی نیز خواهند داشت .

با توجه به گسترده شدن نیاز انسان امروزی راه و روش شاد کردن و گذراندن اوقات فراغت انسان ها نیز بسیار سخت و پیچیده شده است به گونه ای که در گذشته شاید یک دختر و یا پسر بالغ با ساده ترین وسیله تفریحی شاد می شد اما امروزه طراحی و تولید وسیله ای که مورد استقبال عده ی کثیری از افراد واقع شود دشوار است . البته این سخن به هیچ وجه نا امید کننده نیست چرا که با این حال نیز بسیاری از طراحان و کمپانی ها موفق شده اند . دو پدیده ی تفریحی دهه اخیر اسکوتر برقی و کوادکوپتر است که در ادامه به طور مفصل راجع به هر کدام صحبت می کنیم .

در سال های اخیر شاهد طراحی و تولید سیل عظیمی از اسکوتر برقی های هوشمند بوده ایم که پیش از این حتی نمونه مشابهی از آن ها در بازار یافت نمی شد . در کشور عزیزمان ایران حدودا در دهه 90 و در سال 92 بود که ساده ترین نمونه اسکوتر برقی وارد شد و موجب شگفتی بسیاری از از افراد علاقه مند شد . از آن پس بسیاری از افراد به فکر خرید اسکوتر برقی افتادند . این موضوع به خصوص در تابستان ها و نزدیکی سال نو خود را بسیار نشان می داد . فروشگاه ها و مراکز بسیار تخصصی پیرامون فروش این محصول شروع به کار کردند . از آن سال به بعد و تا همینک شاهد تحول بسیار گسترده در زمینه اسکوتر های هوشمند بوده ایم . اساس حرکتی این وسیله بر پایه باتری قابل شارژ است و به کمک دو چرخ ( و یا حتی بیشتر و کمتر ) دستگاه حرکت می کند . استفاده از اسکوتر برقی هیچ محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و یک وسیله کاملا خانوادگی محسوب می شود . لذا خانواده های ایرانی تمایل بسیار زیادی به داشتن چنین محصولی در پیکنیک ها و مسافرت ها دارند چرا که تا ساعت ها می تواند برای افراد خانواده سرگرم کننده باشد . یادگیری آن در کمتر از 15 دقیقه میسر است . خروجی نسبتا بالایی از 45 دقیقه تا 2 ساعت دارد لذا نوبت به همه اعضای خانواده جهت تست ، یادگیری و استفاده می رسد . از آن جایی که اسکوتر برقی ها می توانند تا رنج وزنی بالای 100 کیلوگرم را نیز تحمل کنند لذا افراد چاق نیز می توانند براحتی از آن ها استفاده کنند .

برای خرید یک اسکوتر هوشمند تعادلی هیچ نگرانی و دغدغه ای نداشته باشید چرا که تنوع بسیار بالا در مدل های آن رنج قیمتی بسیار گسترده ای را ایجاد کرده است و هر شخصی با هر بودجه ای می تواند نسبت به خرید یکی از آن ها اقدام کند . از آنجایی که با ورود به سال 97 تقریبا سن وجود این دستگاه در بازار به 5/6 سال می رسد لذا اگر تا به امروز یکی از آن ها نداشته اید بسیار عقب افتاده اید . پیشنهاد می کنیم حتما نسبت به خرید یکی از آن ها اقدام کنید .

در کنار ورود بسیار دلچسب و تحسین برانگیز اسکوتر برقی به بازار ایران محصولات تفریحی – سرگرمی پروازی نیز به سرعت جای خود را در میان مردم باز کردند . البته از سالیان گذشته نمونه هایی از محصولات پروازی از جمله هواپیما و هلیکوپتر هم از نوع سوختی و هم از نوع الکتریکی  وجود داشته است اما به دلیل پرواز بسیار سخت مخاطبان خاص خود را داشته است . در سال های اخیر محصولات پروازی تحت عنوان کوادکوپتر طراحی و تولید شده اند که از یک بچه 4 ساله تا یک پیرمرد 70 ساله قادر به هدایت و کنترل آن است . کواد کوپتر ها پرنده های 4 موتوره عمود پروازی هستند که توسط یک کنترلر از راه دور هدایت و کنترل می شوند . به راحتی و با صرف اندکی زمان به خلبانی بسیار حرفه ای تبدیل شوید و شیرینی تجربه پرواز را بچشید . پس از ورود این محصولات به کشور مراکز و شرکت های بسیار تخصصی پیرامون ارائه ، طراحی ، فروش ، آموزش و خدمات کوادکوپتر ها تاسیس شدند .

امروزه بسیاری از افراد به خصوص علاقه مندان به پرواز ، با کواد کوپتر ها آشنایی دارند و حتی بسیاری از آن ها نسبت به خرید کوادکوپتر اقدام کرده اند . البته لازم به ذکر است پرواز به شدت اعتیاد آور است و شخص استفاده کننده یقینا به دنبال ارتقا دستگاه های خود روی می آورد . محصولات پروازی در طیف بسیار وسیعی از مبتدی تا نیمه حرفه ای و پیشرفته طراحی و تولید می شوند و هر متقاضی با توجه به نیاز و اهدافش و با هر بودجه ای می تواند نسبت به خرید کواد کوپتر اقدام کند . در واقع تقریبا از حداقل بودجه 50000 تومان تا صد ها میلیون تومان میتوان برای این گونه تجهیزات پروازی هزینه کرد . البته فراموش نشود که اینگونه محصولات فقط جنبه پروازی ندارند و بسیاری از آن ها به دوربین نیز مجهزند و می توانند تصویر برداری و عکاسی هوایی را نیز محقق سازند . این رشته امروزه به زمینه ای بسیار پول ساز تبدیل شده است به گونه ای که یک اپراتور حرفه ای با صرف هزینه ای 20 میلیون تومانی و تجهیز کردن کامل خود می تواند صد ها میلیون درآمد زایی کند . به تصویر برداری و عکاسی هوایی و به این حرفه هلی شات می گویند . از این حرفه برای ساخت تیزر ، تبلیغات ، کلیپ های مجالس ، پیشرفت پروژه ، حراست و نگهبانی و ... می توان بهره برد .

حتما پیشنهاد می کنیم نسبت به خرید کوادکوپتر تحقیق کنید و از شرکت ها و مراکز معتبر و تخصصی پیرامون این موضوع اگر علاقه مند هستید اطلاعات کسب کنید . در بدو تولد این محصولات هیچ وقت پیشبینی نمی شد که به این سرعت پیشرفت حاصل شود و امروزه شاهد کوادکوپتر هایی هستیم که به عنوان مثال وظیفه سم پاشی مزارع را بر عهده دارند . به احتمال خیلی زیاد در آینده ای نه چندان دور شاهد ترافیک بسیار سنگینی از پهباد ها در آسمان هستیم چرا که بسیاری از وظایف بر دوش آن ها گذاشته خواهد شد .