اگر بخواهیم از میان تمام شیوه‌های تبلیغاتی تنها یک شیوه موثر و هدفمند را برای افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت، نصب فعال اپلیکیشن و... انتخاب کنیم، قطعاً تبلیغات در گوگل ادوردز گزینه صحیح است.

قرار گرفتن در صدر نتایج جست‌ وجوی گوگل مانند یک جنگ تمام عیار، سخت و گاهی طاقت فرساست. اگر در حوزه‌ای کار می‌کنید که رقبای زیادی دارید حتماً می‌دانید که حضور در صفحه اول نتایج گوگل به مراتب سخت‌تر است.

سالهاست که شرکت‌های طراحی سایت و یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارهای اینترنتی و دارندگان سایت‌ها کمک می‌کنند تا از طریق بهینه سازی برای موتورهای جستجو- سئو (SEO) رتبه سایت را در نمایش نتایج جست‌وجو ارتقاء دهند.

بدون قضاوت درباره درستی یا نادرستی برخی شیوه‌های سئو سایت، این پروسه غالباً زمان‌بر و نیاز به استفاده از سایر شیوه‌های تبلیغاتی برای افزایش بازدید یا فروش دارد. احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که کلمه‌ای را در گوگل جست‌و‌جو کرده‌اید و نتایج ابتدایی صفحه متفاوت‌تر از سایر نتایج بوده و کلمه تبلیغ یا ad در کنار آن وجود داشته است.

تبلیغات گوگلی یا گوگل ادوردز نوعی از تبلیغات کلیکی یا CPC است که تنها به ازای کلیک بر تبلیغ، هزینه محاسبه می‌شود. این شیوه توسط شرکت گوگل و از طریق پنل گوگل ادوردز قابل انجام است.

برخلاف نتایج نه چندان مناسب سیستم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی، کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز نتایج درخشانی را برای صاحبان کسب‌وکار به همراه دارد. نکته بسیار مهم در استفاده از سیستم گوگل ادوردز، دراختیار داشتن دانش فنی بالا، تسلط بر اصول تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، انتخاب شعارهای مناسب و حساب بانکی معتبر جهت راه‌اندازی و مدیریت کمپین گوگلی است.

اگر به دنبال استفاده از این شیوه تبلیغاتی رفته باشید، قطعاً می‌دانید که اتصال به یک حساب ارزی معتبر و دانش کافی برای استفاده از این سرویس چندان آسان نیست. متاسفانه بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی برای ارائه این خدمات با عنوان تنها "پارتنر رسمی گوگل در ایران" تلاش می‌کنند تا خود را بزرگ و مهم جلوه دهند.

پارتنر رسمی گوگل در ایران، از واقعیت تا ژست

آنچه که همه‌ی ما می‌دانیم این است که گوگل با هیچ شرکت ایرانی طرف ارتباط نیست و آن عبارت تنها یک ژست برای اعتباربخشی به خدمات و دانش فنی است. بنابراین بهتر است آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دقیقاً ارتباط خود را با گوگل اعلام کنند.

به‌عنوان مثال وی‌دیجی مارکتینگ  یکی از شرکت‌های فعال در راه‌اندازی ومدیریت کمپین‌های گوگل ادوردز در معرفی خود نوشته است : " وی دیجی مارکتینگ تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران به علت عدم امکان ثبت در ایران، در کشور نیوزیلند ثبت شده‌است.  این شرکت با هدف مشاوره در زمینه‌ تبلیغات در اینستاگرام ، سئو و تبلیغات در گوگل ادوردز به تجارت‌های الکترونیک و سنتی بوجود آمده است."

متخصصین مورد تایید گوگل در ایران

شاید استفاده از سرویس گوگل ادوردز در ظاهر ساده به‌نظر بیاید اما اصلاً اینطور نیست. استفاده بهینه و دقیق از گوگل ادوردز نیاز به تخصص کافی دارد. بسیاری از افراد از طریق آزمون و خطا توانسته‌اند با بخشی از قابلیت‌های گوگل ادوردز، کمپین‌های کلیکی را مدیریت کنند. اما به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق بخشی از نیازهای مشتریان خود را برآورده نمی‌کنند و تبلیغات به‌ نتیجه‌ای خوبی نمی‌رسد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چنانچه می‌خواهید تبلیغات کلیکی خود را به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارید. از آنها بخواهید تا لینک مدارک مورد تایید گوگل فردی که مسئولیت حساب شما را در اختیار دارد، به شما بدهند.

" وی ‌دیجی مارکتینگ به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل"

عدم وجود واسطه و شفافیت در هزینه

از آنجایی که بازگشایی یک حساب ارزی معتبر در خارج از کشور برای ایرانیان با مشکلات زیادی همراه است. بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از طریق شرکت‌ها و موسسات واسطه برای اتصال گوگل ادوردز به حساب بانکی یا کارت اعتباری اقدام می‌کنند. این امر سبب می‌شود که موسسات واسطه کارمزد قابل توجهی دریافت نموده و در نهایت کمپین گوگلی شما با هزینه زیادی راه‌اندازی شود.

از طرفی دیگر مشتریان قادر به اتصال و مشاهده مستقیم پنل اصلی مدیریت گوگل ادوردز نیستند. گرچه که برخی از آژانس‌ها با تهیه سرویسی داخلی فضای پنل گوگل ادوردز را برای اتصال مشتری شبیه‌سازی می‌کنند اما اجازه اتصال مشتری به پنل اصلی را فراهم نمی‌آورند. همین امر موجب می‌شود تا شفافیت در هزینه و مدیریت کمپین از بین برود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم ضمن بررسی دقیق پنل‌های قیمتی و محاسبه قیمت ارز و جمع‌کل هر کمپین از آژانس‌ها بخواهید که دسترسی کامل پنل گوگل ادوردز به شما بدهند.

وی‌دیجی مارکتینگ به عنوان پارتنر رسمی گوگل با ارائه دسترسی مستقیم پنل گوگل ادوردز و بدون استفاده از موسسات واسط، هزینه‌های مربوط به گوگل ادوردز یا تبلیغات اسپانسر اینستاگرام  از طریق فیس بوک را پرداخت می‌کند و هیچ سودی از بابت قیمت دلار از مشتریان خود دریافت نمی‌کند.

برای مشاهده تعرفه قیمت و شرایط گوگل ادوردز وی‌دیجی مارکتینگ کلیک کنید.

Google partner in New Zealand