مکان‌هایی که هنگام سفر به مشهد نباید از دیدن آن‌ها غافل شد!

بدون تردید زیارت و بازدید از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اولین و مهم‌ترین دلیل گردشگران هنگام سفر به مشهد می‌باشد، اما باید دانست که در حین سفر به مشهد شما با مکان‌هایی روبرو خواهید شد که دیدن آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز بوده و خاطرات زیبایی را در این سفر برایتان رقم خواهد زد.

مسافرانی که خیال سفر به مشهد را دارند اغلب در چک‌لیست سفر خود نام مکان‌هایی از قبیل بارگاه امام رضا (ع)، بازار رضا، ییلاقات طرقبه و شاندیز و احتمالاً مجموعه پارک‌های آبی مشهد را یادداشت می‌کنند. ولی هدف ما در این نوشتار این است که شما را با مکان‌هایی آشنا کنیم که نام آن‌ها کمتر به گوشتان رسیده است و قطعاً هیجان سفر و انتخاب تور مشهد را برایتان دوچندان می‌کند...

پارک ملت مشهد

برای رسیدن به این پارک باید به ضلع غربی میدان آزادی مشهد بروید.پارک ملت مشهد با 72 هکتار مساحت بزرگترین شهر بازی ایران بوده و بارزترین نکته ا ی که آن را از سایر پارک های ایران متمایز می کند میزبانی از بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه به ارتفاع 85 متر است که بنا بر ادعای وب سایت پارک ملت این چرخ و فلک در هر دور خود توانایی حمل 336 نفر را دارا است.

پارک طبیعی هفت حوض

اگر اهل گشت و گذار در طبیعت همراه با کمی کوه نوردی باشید، سفر به مشهد انتخابی ایده ال برای شماست چرا که پارک طبیعی هفت حوض در دل کوه های خلج انتظار شما را می کشد. این پارک طبیعی از هفت حوضچه تشکیل شده است که طی هزاران سال فرسایش توسط باران های اسیدی به و جود آمده اند و همیشه آب در آن ها جریان دارد. مهمترین ویژگی این پارک بکر و دست نخورده بودن آن است که همین موضوع به همراه صدای دلنشین آب آرامش را به شما هدیه می دهد. برای رسیدن به پارک هفت حوض لازم است که 7 کیلومتر به سمت شهرک سیدی رانندگی کنید و حدود 2 کیلومتر پیاده روی را هم به جان بخرید.

پارک علمی پرفوسور بازیما

منطقه گردشگری سپاد مشهد در انتهای خیابان خیام شمالی قرار گرفته. به طور کلی این منطقه میزبان پارک ها و ساختمان های مهیجی است. یکی از این پارک ها، پارک علمی پرفسور بازیما در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال با حدود 2400 متر مربع مساحت است. تجربه آشنایی با خلقت از ابتدای آن، تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب با زیر دریایی پرفسور بازیما، دیدن پیچیدگی ها خلقت انسان با سفری اسرار آمیز به داخل بدن انسان، تجربه خلبانی بر فراز شهر مشهد و هزاران بازی هیجان انگیز دیگر همه و همه در پرفسور بازیما منتظر شما هستند. نکته بارزی که در خصوص این پارک و جود دارد این است که سفر به بدن انسان در ایران تجربه ای منحصر به فرد است که مشابه آن فقط در هلند و سنگاپور ممکن است. اگر اهل مشهد نیستید ولی برنامه ای برای سفر به مشهد دارید می توانید با مراجعه به وب سایت پارک و خرید اینترنتی بلیت خیال خود از بابت دیدن این پارک راحت نمایید.

سیرک بین المللی کاردینالی مشهد

هنرمندانی از اروپا، آفریقا و ایران آماده اجرای نمایش های آکروباتیک و جذابی برای شما هستند. برای دیدن این سیرک کافی است خود را به ابتدای جاده شاندیز برسانید و یا پس از صرف وعده نهار در ییلاقات شاندیز بعد از ظهر و در هنگام بازگشت به مشهد از این سیرک دیدن نمایید و یا حتی پس از آب تنی در مجموعه آبی موج های خروشان که رو بروی آن قرار دارد به دیدن سیرک بروید.

تونل باد صبا

امکان سقوط آزاد از هواپیما برای هر کسی مهیا نیست، اما در مجموعه تونل باد صبای مشهد می توانید با سرعت 230 کیلومتر بر ساعت به شکل عمودی این امکان برای شما فراهم شده است. لازم به ذکر است غیر از مشهد تجربه این سقوط برایتان میسر نیست مگر اینکه به دوبی یا روسیه سفر کنید. تونل باد صبا هم  از مراکز دیدنی و تفریحی دیگری است که در منطقه گردشگری سپاد واقع در انتهای خیابان خیام شمالی قرار گرفته است.

خانه تاریخی حاج ملک

به غیر از مسجد گوهر شاد، باغ موزه نادری، آرامگاه فردوسی و امثال این ها هنوز هم با سفر به مشهد می توانید مکان های تاریخی زیادی را در این شهر پیدا کنید. یکی از این مکان ها خانه تاریخی حاج ملک است که در خیابان امام خمینی (ره)  بین سه راه دارایی و میدان ده دی با معماری زیبایی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول قرار دارد. این بنا هم اکنون مرکز هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی است.

موزه آب مشهد

اگر سفری به مشهد داشتید و اتفاقا گذرتان به بلوار سازمان آب افتاد، بهترین انتخاب کج کردن راهتان به سمت اداره آب منطقه ای خراسان است. در این موزه گنجینه ای از ادوات و وسایل قدیمی و جدید مرتبط با آب وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست.

مجموعه رستوران های پسران کریم

هنگام سفر به مشهد جدای از زیارت و تفریح شما به وعده های غذایی نیز احتیاح دارید. پیشنهاد ما والبته بسیاری از گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند مجموعه رستوران های پسران کریم است. غذای محبوب این رستوران ها چلو ماهیچه است که شهرت بسیار زیادی بین مردم و گردشگران  دارد. مجموعه رستوران های پسران کریم دارای سه شعبه در مشهد هستند که شعبه ی یک آن در بلوار سجاد، خیابان فرهاد، انتهای کوچه ی فرهاد 22، شعبه دو آن در انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع مروارید و شعبه سوم آن هم در خیابان دانشگاه و برج تجاری آلتون قرار دارد.

در کل تعداد مکان های دیدنی و تفرج گاه های مشهد بیش از 50 مورد است که شما هنگام سفر با تور مشهد می توانید از تمام یا بخشی از آن ها دیدن کنید. ولی در این نوشتار هدف ما آشنایی بیشتر شما با مکان هایی بود که شاید کمتر نامی از آن ها شنیده بودید . اکنون شما می توانید برنامه ای برای سفر به مشهد به لیست برنامه های خود اضافه نمایید. و یا اینکه در وب سایت لست تورز آخرین و جدیدترین تور لحظه آخری مشهد را از آژانسهای کارگزار و مجری تور مشهد انتخاب و رزرو نمایید