اپلیکیشن های جدید موبایل را بشناسید

آنقدری که این روزها تلفن همراه به عنوان یک وسیله ارتباطی در زندگی افراد نقش ایفا میکند، وسایل و راههای دیگر نظیر تلفن ثابت، نامه و ... کمرنگی حضور خود را به وضوح حس میکنند. اگر شما هم یک کاربر تلفن همراه هستید، مسلما همیشه به دنبال نرم افزارهای مناسب برای دستگاه خود بر اساس قدرت سخت افزاری و نرم افزاری بوده اید. خوشبختانه به دلیل تنوع در برنامه ها و همچنین رقابت تیمهای برنامه نویسی میتوانید هر برنامه ای را متناسب با تلفن همراه خود داشته باشید. قطعا برای ایجاد ارتباط از طریق تلفنهای همراه هوشمند برنامه های مناسب این کار که تحت عنوان پیام رسان یا مسنجر شناخته میشوند توسعه داده شده اند. از جمله این پیامرسانها میتوان به جدیدترین نسخه نرم افزار هاتگرام، گوگل الو، تلگرام فارسی ، فیلگرام و ... اشاره نمود. اگر شما هم به دنبال یک مسنجر مناسب برای ارتباط با دوستانتان هستید توصیه میشود این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

پیام رسان

کاملترین آپدیت گوگل الو یک پیامرسان هوشمند است که توسط شرکت بزرگ گوگل ارائه شده است. در این برنامه با استفاده از قابلیت یادیگیری ماشینی که بر روی آن تعبیه شده است برای پاسخ به آخرین پیام مخاطبتان پیشنهادهایی را ارائه میدهد که در واقع همین ویژگی این برنامه را از سایر برنامه های همرده خود متمایز کرده است. علاوه بر این میتوانید احساستان را در پیامتان قرار دهید که این کار با تغییر اندازه متن در پیامها انجام میشود.  ویژگی دیگری که در این نرم افزار وجود دارد دستیار گوگل است که جستجوی صوتی در نرم افزار را برای شما فراهم کرده است.

اگر هم هنوز به تلگرام علاقه مندید اما از فیلتر شدن آن ناراحتید، نسخه های جایگزین آن مانند هاتگرام و تلگرام فارسی را به شما پشینهاد میکنیم. این دو نرم افزار به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی میکنند و امکانات ویژه ای را علاوه بر امکانات اصلی تلگرام در اختیارتان قرار میدهند. مثلا در هاتگرام میتوانید یک پیام را به چند مخاطب یا چند گروه ارسال نمایید و یا به گروهی که ترک کرده اید مجددا بازگردید. حتی میتوانید گفتگوها و پیامهایتان را علامتگذاری نمایید تا در آینده بتوانید به آنها سریعتر دسترسی پیدا کنید.

تلگرام فارسی را هم که مختص فارسی زبانان طراحی کرده اند و در اختیار آنها قرار داده اند. در این برنامه شما میتوانید از یک پخش کننده جدید استفاده کنید و یا موقعیت جغرافیایی خود را به صورت زنده با مخاطبتان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این میتوانید دانلود خودکار تصاویر را متوقف نمایید تا در مصرف حجم اینترنت شما صرفه جویی گردد و تنها در صورت تمایل نسبت به دانلود آنها اقدام نمایید.

نسخه جدید ایمو هم در بین نرم افزارهای اندرویدی که برای پیام رسانی استفاده میشود توانسته است امتیاز 4.3 از 5 را در گوگل پلی از آن خود کند که به دلیل داشتن 9 میلیون کاربر فعال (در زمان نوشتن این مقاله) است. البته این برنامه بیشتر از 500 میلیون بار تاکنون دانلود شده است و برای سیستم عامل های مختلف از جمله IOS ، اندروید و ویندوزفون ارائه شده است. علیرغم قابلیتهای خاصی که در ایمو وجود دارد، نمیتوان از ضعفهای آن چشم پوشی هم کرد و چه بسا برای شما این ضعفها بیشتر اهمیت داشته باشد. بعنوان مثال محیط آن محدود است و رابط کاربری آن ساده بوده و خیلی دل نشین و کاربر پسند نیست. علاوه بر این امکانات چت آن ( حذف و ویرایش پیام و استیکر ، تیک ارسال و خوانده شدن پیام، حالت تایپینگ) نیز دچار ضعفهای قابل مشهود است. همچنین کمبود امکانات در بخش تنظیمات و گزینه‌های شخصی‌سازی کاربر، به شدت آزار دهنده است. اما مهمترین  ضعف آن این است که تنظیمات حریم شخصی ندارد و امنیت آن کاملا مبهم است. ایمو هیچ توضیحی راجع به متد‌های امنیتی خود نداده و در وبسایت آن هیچ چیز دیگری به جز چند دکمه برای دریافت اپلیکیشن وجود ندارد و عملا نمی‌توان فهمید که رمزگذاری پیام‌ها چگونه انجام می‌شود.

به عنوان نکته آخر همواره در انتخاب یک برنامه مناسب برای پیامرسانی کلیه امکانات مورد نیازتان و قدرت دستگاه خود را در نظر داشته باشید تا پس از دانلود و نصب برنامه با مشکل مواجه نگردید.