پارک های مشهد در سفر با تور مشهد

آشنایی با شهربازی پارک ملت مشهد | میزبان بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه

برای آنهایی که در سفر به مشهد به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی هستند شهربازی پارک ملت مشهد یکی از بهترین گزینه هاست. این شهربازی در سال 1351 خورشیدی در قلب بزرگترین بوستان شهر مشهد، پارک ملت ساخته شده است و به عنوان اولین شهربازی مشهد نیز شناخته می شود. مجموعه ای که 30 هزار مترمربع وسعت دارد و بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را در خود جای داده است. مجموعه شهربازی و سرگرمی پارک ملت به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور نیز شناخته می شود و از نظر تنوع و کیفیت در میان برترین شهربازی های ایران قرار گرفته است.

این مجموعه هیجانی و تفریحی در تور مشهد   محیط مناسبی برای بازی و تفریح افراد مختلف اعم از کودکان و بزرگسالان فراهم کرده و خانواده و دوستان در کنار هم می توانند از بازی های آن لذت ببرند و اوقات خوشی برای خود رقم بزنند.

 بازی های خانوادگی

در شهربازی ملت مشهد، بازی هایی هم در نظر گرفته شده است تا آنها را با خانواده و به صورت دسته جمعی تجربه کنید:

1) فانفار | بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه

مشهورترین بازی و سرگرمی پارک ملت مشهد چرخ و فلک (فانفار) است که با 80 متر ارتفاع بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه به حساب می آید. این چرخ و فلک 250 تُنی در سال 1384 به مجموعه شهربازی مشهد اضافه شد و در هر دور با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت، 450 نفر را به ارتفاع 80 متری می برد و نمای فوق العاده ای از مشهد در برابر دید بازدیدکنندگان قرار می دهد. هرچند قرار است به زودی بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دوبی افتتاح شود و آن زمان دیگر فانفار بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه نخواهد بود.

ظرفیت دستگاه: 450 نفر

مدت: 10 دقیقه

بوستان کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مکان‌های گردشگری شهر مشهد می‌باشد و به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می‌شود. پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ بعد از پارک ملت در شهر مشهد می‌باشد.

آدرس پارک کوهسنگی: مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی، بوستان کوهسنگی.

بوستان جنگلی وکیل آباد مشهد

بوستان جنگلی وکیل آباد یکی از بوستان‌های وسیع و قدیمی شهر مشهد است و مساحت این بوستان جنگلی بیش از ۷۰ هکتار می‌باشد. بوستان جنگلی وکیل آباد به علت واقع شدن در مجاورت ییلاق خوش آب‌وهوا طرقبه یکی از تفریحگاه‌های شلوغ و پرطرفدار مشهد به شمار می‌رود.

آدرس بوستان جنگلی وکیل آباد: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، بوستان جنگلی وکیل آباد.

پارک دریاچه وکیل آباد

اگر می خواهید از طبیعت زیبای اطراف مشهد لذت ببرید، حتما به بازدید دریاچه وکیل آباد بروید. این پارک نزدیک ترین ییلاق در فاصله 8 کیلو متری شمال غربی مشهد قرار گرفته است.

در این پارک از تماشای دریاچه و درختان بلند و کهن این پارک از شلوغی ها و هیا هوی شهر فرار خواهید کرد. تماشا و گشت و گذار در دریاچه وکیل آباد را هرگز فراموش نکنید چرا که زیبا ترین زیبایی ها و جذابیت های ظبیعی را در آن شاهد خواهید بود.

آدرس دریاچه وکیل آباد : خراسان رضوی - مشهد وکیل آباد

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد که درست در مرکز شهر در کنار یکی از خیابان های قدیمی شهر واقع شده، اولین پارک تفریحی مشهد می باشد که به دلیل قدمت کهن از اهمیت خاصی برخوردار است. جالب است بدانید که در آن زمان به دلیل نزدیک بودن این پارک به ارگ حکومتی و واقع بودن آن در مرکز شهر، این باغ محل اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده است پس از زمان دور این پارک دارای اهمیت ویژه ای بوده ک آن را از دیگر پارک ها متمایز می کرده.

امروزه نیز باغ ملی دارای جذابیت ها و دیدنی های زیبا و بسیاریست که هرساله تعداد زیادی گردشگر، مسافر و طبیعت دوست را مجذوب خود می کند، گویا که این پارک راز سخن با دل آدمی را کشف کرده است.

بخش های مختلف این پارک با انواع چنارهای قدیمی و درختان مختلف و گونه های گیاهی و گلکاری و چمن و فضای سبز مزین شده و محل تفرج و تفریح و استراحت شهروندان مشهد می باشد.

آدرس باغ ملی مشهد : خراسان رضوی - مشهد خیابان خسروی، خیابان امام خمینی

ارک طبیعی 7 حوض مشهد

به گزارش سفر باتو ، این پارک که در هفت کیلو متری شهر مشهد قرار دارد، دارای 7 حوضچه طبیعیِ زیبا با منظره بسیار زیباست، همراه با خانواده و یا دوستان می توانید در کنار حوضچه های آب زلال این منطقه یک بازی شاد داشته باشید، از تماشای زیبای این پارک لذت ببرید و یا در طبیعت بکر، دست نخورده و آرام این پارک به صدای آب گوش جان فرا دهید

رفتن به پارک طبیعی 7 حوض به خصوص برای کسانی که می خواهند از هیاهوی شهر فرار کنند و انرژی دوباره کسب کنند به شدت توصیه می شود.

برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید. بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه رو دارید باید بدونید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید، حدود 2 کیلومتر از مسیر رو پیاده طی کنید تا به «هفت حوض » برسید. به دلیل و جود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می شه حتی المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کنید و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و... به همراه داشته باشید.

نشانی  پارک طبیعی 7 حوض :  خراسان رضوی - مشهد ۷ کیلومتری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد اولین پارک مینیاتوری در شرق کشور می‌باشد که هم‌اکنون دارای ۹ ماکت از تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، پل خواجو، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه آهن مشهد، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون و روستا کندوان است و ۵۸ ماکت دیگر آثار باستانی و فرهنگی کشور ایران در دست ساخت می‌باشد.

آدرس پارک مینیاتوری: مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶، پارک مینیاتوری.

بوستان پردیس قائم مشهد

بوستان پردیس قائم یکی دیگر از بوستان‌ های مشهد در تور ارزان مشهد می‌باشد که در شمال شهر مشهد با مساحتی بالغ بر ۱۷ هکتار ساخته شده است. این بوستان علاوه بر دارا بودن گونه‌های گیاهی بسیار دارای ساختمان موزه ایرانی، مکان بازی‌های کامپیوتری، آلاچیق، بوفه و آبنمای موزیکال است.

آدرس بوستان پردیس قائم: مشهد، بلوار توس، تقاطع بزرگراه شهید چراغچی، بوستان پردیس قائم.

بوستان خورشید مشهد

بوستان خورشید که به بام مشهد نیز مشهور می‌باشد با وسعتی در حدود ۴۰۰ هکتار بزرگترین بوستان کوهستانی مشهد محسوب می‌گردد. بوستان خورشید به علت قرار داشتن در ارتفاعات منطقه هاشمیه مشهد، دارای منظره بسیار زیبا از شهر به خصوص در هنگام شب می‌باشد.

آدرس بوستان خورشید: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، هاشمیه ۹۱، بوستان خورشید.

بوستان جنگلی طرق مشهد

بوستان جنگلی طرق یا کمپ مسافرتی غدیر با مساحتی حدود ۱۸۰ هکتار و با ظرفیت چهار هزار چادر و ۲۸۰ کلبه، محیط آرامش بخشی را برای اسکان مسافران مشهد فراهم ساخته است. بخش زیادی از بوستان جنگلی طرق پوشیده از درختان اقاقیا، سپیدار، نارون، افرا و سرو و انواع دیگر می‌باشد.

آدرس بوستان جنگلی طرق: ورودی مشهد از سمت جاده نیشابور، بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل پل الغدیر و شهرک ابوذر، کمپ مسافرتی غدیر