قدم زدن در شهر ممنوعه

برای آنهایی که می خواهند تاریخ چین را تجربه کنند، بازدید از شهر ممنوعه در پکن ضروری است. این مکان یکی از بهترین مجموعه های ساختمانی قرون وسطی در جهان است و متعلق به میراث جهانی یونسکو می باشد. در معرفی تور چین سری می زنیم به این شهر شگفت انگیز تا با راز و رمزهای آن بیشتر آشنا شویم.با سایت تور لحظه آخری لست تورز همراه شوید

 

چین

تاریخچه

 

در سال 1406میلادی، ساخت شهر ممنوعه آغاز گردید. این مجموعه توسط امپراتور مینگ سوم، یانگل و با معماری چن گوی ساخته شد. با توجه به روایت گفته شده، در هر زمان، بیش از 100،000کارگر و مجموعا یک میلیون کارگر در ساخت و ساز آن شرکت داشتند. تعداد زیاد کارگران موجب گردید تا ساخت مجموعه در 14سال به پایان برسد. شهر ممنوعه در طول 491سال، از 1420تا 1911، محل زندگی ۲۴ امپراتور بوده است. پس از کناره گیری آخرین امپراتور در سال 1911، او و خانواده اش در سال 1924در "کاخ مهد"در داخل مجموعه زندگی می کردند. و پس از آن مجبور به ترک شهر ممنوعه شدند و این شهر برای بازدید عموم باز شد.

 

چین 1

 

ابعاد

 

مساحت کل شهر ممنوعه 720،000متر مربع است. تمام ۸۹۰ ساختمان در کنار هم مساحتی در حدود 150،000متر مربع با دیوارهای محیطی به طول 3428متر را اشغال کرده اند. با توجه به افسانه گفته شده، قصرها متشکل از  9999.5اتاق هستند و امپراتور مجاز به داشتن حداکثر همین تعداد اتاق روی زمین بوده و فقط در "کاخ در آسمان"، جایی مثل بهشت می توانسته  10،000اتاق داشته باشد. اما مطالعات انجام شده توسط متخصصان بناهای تاریخی نشان می دهد که در کل کاخ ها، سالن ها و پاویلیون ها تنها 8707اتاق وجود دارد. حتی این تعداد اتاق هم در سراسر جهان برای "اقامتگاه خصوصی"امپراتور بسیار زیاد است.

 

برای ساخت کاخ ها از مقدار زیادی چوب استفاده شده است که به طور عمده از استان های جیانگ، جیانگشی، هونان و هوبئی در جنوب چین تامین شده و از طریق آبراه ها به پکن منتقل می شدند. کاشی های روی بام ها به صورت سفارشی ساخته شده اند، این کاشی های طلایی بسیار محکم هستند و با روغن تانگ جلا داده شده اند. کاشی ها در شهر سوژو ساخته شده و آنها نیز از طریق آبراه به شهر ممنوعه آورده شده اند. حتی امروزه، بام کاخ ها و پاویلیون ها با این کاشی ها پوشیده می شوند. آنها هنوز هم با یک فرمول سنتی ساخته می شوند، زیرا باید در برابر تغییرات دما و زمستان های طولانی مدت مقاومت داشته باشند.

حقایق جالب

  • 13،844تصویر اژدها در شهر ممنوعه وجود دارد.
  • تمام درها دارای 81میخ هستند که در  9ردیف قرار گرفته اند به جز دروازه Donghuaکه تنها 8ردیف دارد و از طریق این دروازه تابوت ها حمل می شدند.
  • شهر ممنوعه سالانه 9میلیون بازدید کننده دارد
  • در طول سلسله چینگ، کشیدن تنباکو و تریاک رواج یافت. یک کیسه ابریشمی با یک لوله کوچک و تنباکو هدیه معمولی برای هشتمین سالگرد تولد یک کودک بود.
  • در پکن هوا می تواند بسیار سرد باشد. پس چگونه آنها یخ نمی زدند؟ در زمستان، شهر ممنوعه می توانست به طور موثر گرم شود. از میان دیوارهای توخالی لوله هایی به اجاق های بیرون از اتاق منتهی می شدند و گرما را به داخل انتقال می دادند. حتی تخت ها به این شیوه گرم می شدند. برای پیاده روی های کوتاه در شهر، بانوان دربار مجهز به یک گرمکن جیبی بودند. این جعبه های کوچک از جنس برنز بود و با زغال پر می شد.
  • امپراتور می توانست برای صبحانه از میان چهل غذای مختلف انتخاب کند. برای حفظ جان امپراتور، همه غذاها ابتدا توسط خدمه مورد آزمایش قرار می گرفتند. در هر ظرف نیز یک قاشق نقره ای قرار می گرفت که می توانست با تغییر رنگ سمی بودن غذا را مشخص کند.
  • وجود خمره های برنزی در شهر ممنوعه فقط برای تزئین نبود، آنها پر از آب می شدند تا در صورت بروز آتش سوزی برای خاموش کردن آن استفاده شوند. در فصل زمستان، حتی زیر آنها را گرم نگه می داشتند تا آب داخل آن یخ نزند.
  • اجرای اپرا در شهر ممنوعه بسیار پر طرفدار بود. اما زندگی اجرا کنندگان همیشه در معرض خطر قرار داشت. از آنجا که بیشتر قسمت های اپرا، داستانی درباره امپراتور بود، هر کلمه باید با دقت انتخاب می شد. برخی از امپراتورها در تفسیر قسمت هایی که خنده دار بود سختگیرانه برخورد می کردند. بنابراین عواقب آن برای آهنگسازان و هنرمندان می توانست بسیار وحشتناک باشد.
  • شیرهای طلایی مقابل کاخ امپراتوری هر دو دارای سیزده پیچش مو بر روی سرشان بودند. این بالاترین شماره بود که تنها برای امپراتور استفاده می شد. سایر سیاستمداران و مقامات بلندپایه با تعداد پیچش مویی که روی سرهای شیرهای مقابل خانه هایشان قرار می گرفت، مشخص می شدند.

اگر در این روزها قصد سفر به خارج از کشور را دارید، ما به شما سفر شگفت انگیز چین را پیشنهاد می کنیم. چین کشوری است که در هر فصل زیبایی ها و جاذبه های خود را دارد. پاییز در چین فصلی رویایی است. درختان با برگ های سرخ و زرد در کنار خانه های سنتی تصویری استثنایی را خلق می کنند.تور چین در این فصل اقتصادی و مقرون به صرفه است. با انتخاب و خرید تور لحظه آخری سفری فراموش نشدنی را به این سرزمین باستانی تجربه کنید.