بازار های محلی آنتالیا در تور آنتالیا

امروز ما هم می خواهیم باری دیگر به آنتالیا در تور آنتالیا سفر کنیم اما کمی از مراکز خرید لوکسش دور شویم و در کوچه و خیابان ها بگردیم. شاید همه علاقه به خرید از فروشگاه های مدرن نداشته باشند و ترجیح دهند از بازارهای محلی و در میان مردمان میهمان نواز آنتالیا خریدهایشان را انجام دهند. به همین منظور تنها به بازارهای محلی در آنتالیا می رویم و با مهم ترین بازارهای این شهر آشنا می شویم.

بازار فرش لیدیا سوزانی | Lidya Suzani Carpet Gallery

کشورهای آسیایی بخصوص سرزمین هایی که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارند، از دیرباز از فرش در خانه هایشان استفاده می کردند به همین دلیل هنوز هم رد پای هنر فرش بافی و فرش های نفیس در این مناطق دیده می شود.

در سراسر دنیا همیشه ایران با نام فرش های مرغوبش عجین شده اما کشورهایی مثل امارات متحده عربی و ترکیه هم برای خرید فرش مکان های خوبی هستند. در آنتالیا بازاری به نام لیدیا سوزانی وجود دارد که سراسر مملو از انواع فرش و زیرانداز است، متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره ی حدود قیمت کالاها و تعداد فروشندگانی که در این مرکز فعالیت می کنند در دست نیست اما اگر قصد خرید فرش از آنتالیا را داشتید می توانید به آدرس مندرج مراجعه نمایید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، هیساپچی، بارباروس ماه.

شنبه بازار آنتالیا | Cumartesi Pazarı

لارا یکی از مهم ترین مناطق آنتالیاست که بیشتر امکانات آن برای رفاه توریست ها آماده سازی شده؛ صدها هتل، فروشگاه و مراکز تفریحی در لارا وجود دارد، اما در این ناحیه و در روز شنبه روزبازاری برپا می شود که از آن می توان لوازم خوبی تهیه نمود. اشیایی مثل عینک های زیبا، وسایل تزئینی و لباس برای همه سنین در این بازار برپا می شود. دیده شده که این بازار یکشنبه نیز برپا شود و تا پایان یکشنبه ادامه داشته باشد.

برای بازدید و خرید از این شنبه بازار کافی است به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، جاده قدیم لارا.

آنتالیا بازار

از قدیمی ترین بازارها، آنتالیا بازاردر تور ارزان آنتالیا  معروف است. در این بازار قدیمی انواع لباس ها و پارچه ها به فروش میرسند. پارچه های این بازار مرغوب بوده و قیمت بسیار مناسبی دارند. در کنار لباس و پارچه ها، ظرف و ظروف های به سبک ترکی نیز در این بازار هستند

بازار قدیمی آنتالیا , ترکیه

بازار قدیمی آنتالیا

در کنار مراکز خرید شیک و مدرن و هتل های 5ستاره پرزرق و برق در آنتالیا، جایی برای بازار سنتی و محلی خالی است. در این شهر درکنار تمامی مراکز خرید، بازار قدیمی Old Bazaar با قدرت هرچه تمامتر و محبوبیتی که میان مردم محلی و گردشگران دارد، به فعالیت خود ادامه می دهد.

دقیقا بعد از شهر قدیمی آنتالیا Antalya’s Old Town ، به فضایی سرپوشیده و گنبدی شکل به نام بازار قدیمی آنتالیا Old Bazaar Antalya خواهید رسید. در بازار قدیمی آنتالیا Old Bazaar Antalya  طیف وسیعی از کالاها و خدمات را خواهید دید. انواع طلا و جواهر، پوشاک آقایان، خانم ها و کودکان، وسایل چرمی اعم از کیف و کفش و مواد غذایی مختلف مثل انواع چای های ترکیه ای، ادویه جات مخصوص این شهر و ... را خواهید دید. اگر عاشق حلوا، باقلوا و عسل ترکیه ای هستید، به شما توصیه میکنیم حتما سری به بازار قدیمی آنتالیا Old Bazaar Antalya بزنید. همچنین در داخل بازار، کافه های قدیمی نیز وجود دارند که نوشیدن یک چای و خوردن شیرینی های داغ ترکیه ای در فضایی آرام و نوستالژیک در اینجا را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخش دیگری از بازار قدیمی آنتالیا Old Bazaar Antalya ، حجره آهنگران و مسگران را خواهید دید که در آنجا انواع ظروف مسی و نقره ای با قلم زنی های خاص ترکیه ای را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش سفر باتو ،قسمت دیگر بازار قدیمی آنتالیا Old Bazaar Antalya به منسوجات ارزان قیمت اما با کیفیت خوب اختصاص یافته است. انواع سوغاتی های شهر آنتالیا و کشور ترکیه را می‌توانید با قیمتی ارزان در بازار قدیمی آنتالیا Old Bazaar Antalya خرید نمایید. چانه زنی در بازار قدیمی آنتالیا را فراموش نکنید.

چگونه به بازار قدیمی آنتالیا برویم؟

باید به راننده تاکسی اعلام کنید که قصد رفتن به بازار و شهر قدیمی را دارید.

بازار های محلی کالجی آنتالیا

بازارهای محلی کاجی، در محله قدیمی و سنتی از آنتالیا قرار داشته و بسیار دوست داشتنی هستند. این بازارهای قدیمی و محلی مکان بساط دست فروشانی است که بیشتر اوقات صنایع دستی، فرش و گلیم، پوشاک و ... می فروشند. در این بازار میبینید که زن مرد در کنار هم کار کرده و حتی بعضی ها از دیوار خانه شان اجناس و محصولات خود را آویزان کرده و می فروشند. قابل توجه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا این بازار قیمت های بسیار پایین و مناسبی دارد.

در بازار های هفتگی آنتالیا می توانید بیشتر با عادات غذایی مردم ترکیه آشنا شوید.این بازار ها معمولا در روزهای مختلف هفته در مکان های متفاوتی از شهر آنتالیا برپا می شود . که اجناس در ان گاهی تخفیف های خوبی دارد.

۱- پنج شنبه بازار خیابان روبروی هتل فالز بنام Tarik akiltopu خیابان حامدیه hamidiye

۲- چهارشنبه بازار تقاطع خیابان شارامپول sarampol و Sukullu که یک پارکینگ بزرگ دو طبقه متعلق به شهرداری است که گاه گاهی بازار هفتگی در آن برپا میشود . چهارشنبه بازار تقاطع خیابان شارامپول sarampol و Sukullu

۳- شنبه بازار خیابان Tekelioglu در حوالی کوچه های  ۱۹۳۹ و ۱۹۴۱

۴- سه شنبه بازار خیابان لارا مابین خیابانهای metin  و lara در حوالی کوچه