بهترین روش های اصلاح طرح لبخند

بسیاری از افراد ممکن است در سال های کودکی و نوجوانی خود خوش شانس باشند و نیازی به اصلاح طرح لبخند خود ندیده باشند. با ورود به دوران بزرگسالی، ظاهر دندان ها به دغدغه بسیار مهمی برای اغلب افراد تبدیل می شود زیرا در بسیاری از مشاغل، ظاهر فرد باید موجه باشد؛ به همین دلیل اصلاح هر گونه مشکل ظاهری از جمله طرح لبخند اولویت بزرگی محسوب می شود.

 همچنین ظاهر دندان های افراد مسن تر نیز ممکن است به مرور زمان تغییر کرده و آنطور که قبلا به نظر می رسیده اند، نباشند. در این قسمت دندانپزشکی ترمیم و زیبایی  به کمک افراد می آید. البته بیمار باید همواره به دنبال بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند باشد؛ زیرا اصلاح طرح لبخند اقدام مهمی است که نیازمند ادغام هنر و مهارت متخصص ترمیم و زیبایی دندان می باشد.

لیفت لثه

همچنین لیفت لثه می تواند خط لثه را صاف و یکدست کند. به عنون مثال اگر بافت لثه چند دندان را بیش از سایرین پوشش داده باشند، به نظر می رسد که دندان ها اندازه های متفاوتی دارند و یکسان نیستند. از آنجایی که در اصلاح لبخند لثه ای با لیزر مقداری از بافت لثه برداشته می شود، متخصص ترمیم و زیبایی دندان باید آن قسمت از لثه را بی حس کند. به همین دلیل ممکن است پس از لیفت لثه، بافت های لثه دردناک یا حساس شوند که معمولا طی چند روز بهبود پیدا خواهد کرد. مانند ونیر های دندان، لیفت لثه نیز اقدام سریعی برای تغییر طرح لبخند محسوب می شود.

دندان

سفید کردن دندان

همانطور که می دانید، داشتن دندان های سفید می تواند تاثیر به سزایی در لبخند فرد داشته باشد. متاسفانه امروزه به علت تغییرات روش زندگی و عادات غذایی، دندان ها ممکن است به زودی تغییر رنگ دهند و سیاه یا زرد شوند. این تغییر رنگ، دندان ها را کثیف  و کدر تر از قبل نشان می دهد. سفید کردن دندان ها با لیزر یا بلیچینگ می تواند به زیبایی دندان ها و اصلاح طرح لبخند کمک کند.

لمینت

لمینت (ونیر سرامیکی)

این کار برای افرادی مناسب است که می خواهند به طور قابل توجهی لبخند خود را تغییر دهند. همچنین لمینت دندان می تواند به بیماران کمک کند تا عیوب دندان ها، لثه ها و دیگر بخش های دهان را مخفی کنند. متخصص ترمیم و زیبایی دندان، قالب دندان های هر بیمار را گرفته و به کمک آزمایشگاه برای هر دندان ونیر سرامیکی مخصوصی ساخته می شود. هم رنگ بودن دندان و لمینت ساخته شده برای آن بسیار اهمیت دارد.

لمینت ها پس از تراش دادن دندان ها، با چسب های مخصوصی روی آنها چسبانده می شوند و هنگام خندیدن فرد، نمای بسیار زیبایی به لبخند وی می بخشند.

کامپوزیت1

باندینگ یا ونیر کامپوزیت

باندینگ یا ونیر کامپوزیت دندان های آسیب دیده، تغییر رنگ داده یا پوسیده را به کمک مواد رنگ دندان اصلاح می کند و طرح لبخند بیمار را تغییر می دهد. دندانپزشک ابتدا قسمت پوسیده یا تغییر رنگ داده ی دندان را می تراشد و سپس مواد کامپوزیت را روی سطح دندان مالیده و آن را مانند شکل صحیح دندان صیقل می دهد. سپس برای محکم کردن این مواد، نوعی اشعه به دندان ها می تاباند.