نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید رعایت شود

اولین سفر خارجی یک تجربه هیجان‌انگیز است، بنابراین باید سعی کرد تا حد ممکن بهترین مقصد، بهترین پرواز و بهترین هتل انتخاب شود. نکاتی در خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سایر مراحل قبل از سفر وجود دارند که به برنامه‌ریزی و لذت بیشتر در سفر کمک می‌کنند. حتی اگر یک گردشگر باتجربه هستید، بهتر است این نکات را مطالعه کنید و تجربه‌های خود را به‌روزرسانی کنید.

ساعت پرواز و پذیرش هتل

اگر پروازهای شبانه را انتخاب می‌کنید، بهتر است زمانی را برای پرواز انتخاب کنید که هنگام رسیدن به هتل و زمان دریافت اتاق‌تان از همان روز محسوب شود و به‌خاطر چند ساعت زودتر رسیدن هزینه یک روز کامل گذشته نیز از شما دریافت نشود.

در خرید بلیط هواپیما به ساعات پس از نیمه شب دقت کنید، اشتباه شدن تاریخ پس از نیمه شب و قبل از آن می‌تواند باعث سردرگمی و از دست رفتن پرواز شود.

قیمت بلیط

 

قیمت بلیط هواپیما برای بسیاری از افراد مهم است و حتی می‌تواند در انتخاب مقصد سفر تأثیر داشته باشد. برای رزرو بلیط باید در نظر داشت که هر چه واسطه‌های بیشتر در فرایند فروش دخیل باشند، قیمت هم بالاتر می‌رود. با انتخاب یک وب‌سایت مطمئن می‌توان با قیمت‌هایی منصفانه بلیط تهیه کرد.

در هنگام خرید دقت کنید که قیمت مشاهده شده در سایت، قیمت نهایی باشد و مبالغ اضافی مثل کمیسیون‌ها و کارمزدها موجب افزایش بیش از حد نشود. نکات مختلفی برای خرید بلیط ارزان هواپیما وجود دارد که وابسته به روزهای هفته، تعطیلات، مناسبت‌ها و کاهش یا افزایش تقاضا برای مسیرهای خاص متغیر هستند.

هیپوتریپ در زمینه فروش بلیط هواپیما و ارائه سایر خدمات مسافرتی مثل بیمه و تور کشورهای مختلف فعال است و با تجربه و تخصص به دست آمده می‌تواند بهترین راهکارها را چه از نظر هزینه و چه از نظر راحتی در سفر به مشتریانش ارائه کند.

دقت در تاریخ و مشخصات پاسپورت

 

تاریخ پاسپورت در سفرهای خارجی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مد نظر داشت. در وهله اول باید پاسپورت مسافران دارای اعتباری حداقل ۶ ماهه باشد. در بسیاری از کشورها، مدت اعتبار پاسپورت برای مسافران ورودی تعیین شده است و در صورتی که کمتر از حد مشخص شده باشد، کشور مقصد حق دارد که مانع ورود مسافر شود.

دومین مورد که اهمیت زیادی دارد، درج درست مشخصات صحیح پاسپورت در فرم‌های خرید بلیط است. حتی یک اشتباه در هنگام ثبت مشخصات می‌تواند سبب پذیرفته نشدن بلیط شما شود. به حروف مورد استفاده در نام و سایر مشخصات و حتی فاصله‌های تایپ شده دقت کنید. بیشتر این مشکلات در فرودگاه هم حل‌شدنی هستند؛ اما در صورتی که شما زمان کافی برای اصلاح نداشته باشید، هواپیما منتظر شما نخواهد ماند.

کسب اطلاعات از تفاوت در کلاس‌های قابل انتخاب:

 

در بیشتر شرکت‌های هواپیمایی سه گزینه اکونومی، بیزینس و فرست‌کلاس ارائه می‌شود و در مواردی امکان دارد با توجه به خدمات خاص شرکت، چند گزینه دیگر هم وجود داشته باشد. در صورتی که برای مسافران هزینه بلیط مهم نباشد، فرست‌کلاس را انتخاب می‌کنند؛ اما درباره دو گزینه دیگر بهتر است قبل از انتخاب کمی جست‌وجو کنید یا از دیگران بپرسید.

در بعضی از هواپیما‌ها امکان دارد تفاوت این گزینه‌ها در حد فاصله بین صندلی‌ها یا ارائه‌یپتو و بالش مسافرتی باشد؛ اما هزینه‌هایی که برای همین خدمات به بلیط اضافه می‌شود، بیش از انتظار باشد.

در انتخاب محل صندلی هم ساعت و اولویت‌های خود را در نظر بگیرید. به طور کلی گفته می‌شود صندلی‌های کنار پنجره، ردیف اول و صندلی‌های کنار راهرو بهتر هستند. در پرواز‌های شبانه اگر می‌خواهید بخوابید، صندلی کنار پنجره بهتر است چون راحت‌تر می‌توانید تکیه دهید و بخوابید، اگر سریع‌تر پیاده شدن و داشتن فضای کافی جلوی پا برای شما مهم‌ است، ردیف جلو را انتخاب کنید و در حالتی که نیاز به رفت‌وآمد‌های مکرر به دستشویی خواهید داشت، صندلی کنار راهرو بهتر است.

خرید بلیط از وب‌سایت مطمئن

 

راهکارهای اینترنتی زیادی برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد که البته همه قابل اعتماد نیستند. قبل از خرید بلیط هواپیما مطمئن شوید که از چه شرکتی قرار است خرید را انجام دهید. برای کسب اطمینان می‌توانید به صفحه «درباره ما» یا «ارتباط با ما» در آن سایت مراجعه کنید، در صورتی که اطلاعات کافی از هویت شرکت در سایت قابل مشاهده نباشد، پس باید در خرید خود تجدید نظر کنید.

توجه به نماد اعتماد الکترونیک، موجود بودن شماره تماس تلفنی، آدرس و مشخص بودن شماره حساب‌ها هم می‌تواند در اعتماد‌پذیری وب‌سایت کمک کند.

هیپوتریپ مفتخر است که توانسته در جلب اعتماد مشتریان خود موفق عمل کند و همه شاخص‌های قابل مشاهده در سایت را که بیان شد، داراست.

انتخاب مقصد و فرودگاه

 

با این که انتخاب مقصد یک مرحله بدیهی در هر سفری است؛ اما در خرید بلیط هواپیما اهمیت آن آشکار می‌شود. برای مثال می‌خواهید به شهری سفر کنید که فرودگاه ندارد یا کشور مقصد شما پرواز مستقیم ندارد، پس ناچار هستید از نزدیک‌ترین شهرهای دارای فرودگاه یکی را انتخاب کنید یا پروازی با توقف در فرودگاه واسطه انتخاب کنید.

توجه کنید که کدام کشور را برای فرودگاه واسطه انتخاب می‌کنید و چند ساعت قرار است در آن توقف داشته باشید. امکان دارد بعضی از کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای از نظر روادید مسافران داشته باشند و همین امر موجب اختلال در سفر شود.

در مورد فرودگاه‌ها هم اگر شهر مقصد دارای دو یا تعداد بیشتری فرودگاه است، به فاصله فرودگاه و ترافیک اطراف آن توجه کنید. برای مثال شهر استانبول دارای دو فرودگاه است وفاصله رسیدن تا هتل می‌تواند زمان زیادی بگیرد.

آماده کردن روادید قبل از خرید بلیط

 

یک اشتباه متداول مسافران این است که بدون کسب اطمینان از اخذ روادید، بلیط را تهیه می‌کنند. کشورهایی که ورود به آنها نیاز به روادید دارد، مراحل متفاوتی هم دارند. اخذ روادید برای بعضی از کشورها اینترنتی است و کسب اطمینان از صدور آن در نهایت یک هفته طول می‌کشد؛ اما برای روادید سایر کشورها، باید به سفارت‌خانه یا کنسول‌گری‌ها مراجعه کرد و پرونده مدارک را تحویل داد و گاهی صدور روادید امکان دارد تا ۳ ماه هم طول بکشد.

با دانستن نکات بالا می‌توانید بهترین بلیط پرواز خارجی را انتخاب کنید و سفری شاد ولذت‌بخش را تجربه کنید. اگر به دنبال روشی آسان و سریع برای خرید بلیط هواپیما هستید و نمی‌خواهید دغدغه‌های انتخاب فرودگاه یا هر مورد دیگری را داشته باشید، بهتر است با مراجعه به سایت هیپوتریپ بلیط خود را تهیه کنید و در صورت نیاز از کمک کارشناسان پاسخگو استفاده کنید.

هیپوتریپ، با ارائه خدمات فروش بلیط چارتر هواپیما، رزرو هتل و فروش تور، تقریباً تمامی موارد ارائه یک سفر بی‌دغدغه را پوشش می‌دهد. می‌توانید بدون نیاز به مراجعه فیزیکی و حضوری، در منزل یا محل کار، پرواز مناسب خود را جست‌وجو کنید و پس از انتخاب و رزرو بلیط مورد‌نظرتان، آن را از طریق سایت هیپوتریپ بخرید و هزینه را نیز آنلاین پرداخت کنید.