هزینه اقامت در هتل‌های تاریخی یزد چقدر است؟

سفر به یک شهر تاریخی زمانی لذت بیشتری دارد که بتوانید در حین آن، زندگی، بافت و معماری آن شهر و همین طور غذاهای محلی‌اش را تجربه کنید و اقامت در خانه‌های قدیمی و سنتی که حالا کاربری هتل را پیدا کرده‌اند، می‌تواند این امکان را برایتان فراهم کند و هتل‌های سنتی یزد این امکان را برایتان فراهم می‌کند. در این شهر، هتل‌های تاریخی زیادی هست که تجربه اقامت در آنها ما را به گذشته می‌برد.

هتل لاله

هتل لاله یزد  ، با سابقه 150 ساله، در ساختمانی با نام «خانه گلشن» قرار دارد و مربوط به دوره قاجار است. هتلی که به نوعی جاذبه گردشگری و فرهنگی هم محسوب می‌شود. هزینه‌های اقامتی در این هتل از پایه 151 هزار تومان شروع می‌شود و مسافرانی که سابقه اقامت در این هتل را داشته‌اند، زیبایی و معماری این مجموعه و دسترسی مناسب به اماکن گردشگری شهر را مهمترین امتیاز «هتل لاله» عنوان کرده‌اند.

هتل داد

هتل داد یزد  ،  هتلی با بنای هشتادساله است که در بافت قدیم شهر و در مجاورت جاهایی مثل آتشکده زرتشتیان و مجموعه امیر چخماق قرار دارد. همین نزدیکی هم باعث شده است تا این هتل در لیست هتل‌های پرطرفدار یزد قرار بگیرد. هتل داد مثل بیشتر بناهای تاریخی یزد، معماری گودال باغچه دارد، معماری‌ای که حیاط در سطحی پایین‌تر از بنا قرار می‌گیرد. هزینه‌های اقامتی در این هتل از پایه 215 هزار تومان شروع می‌شود.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

 همانطور که از اسم هتل باغ مشیر الممالک یزد معلوم است، این هتل در یک خانه باغ تاریخی قرار گرفته. باغ بزرگ و درخت‌های سر به فلک کشیده، جوی‌های آب روان، حوض‌ها و فواره‌های هتل مسافران زیادی را جذب می‌کند. نمای خارجی این باغ هم به سبک معماری ایران و باستانی طراحی شده است . هزینه اقامتی در این هتل از پایه 210 هزار تومان شروع می‌شود.

هتل زنبق یزد

هتل زنبق یزد برخلاف سایر گزینه‌ها کمتر مورد تغییر و تحولات معماری قرار گرفته است. بنابراین اقامت در آن به مسافرانش حس نوستالژیکی می‌دهد. ساختمان این هتل متعلق به یک خانه دوره قاجار مشهور به «خانه طیبی‌ها» است. این هتل از سال 86 فعالیتش را شروع کرده است و هزینه‌های اقامتی در این هتل از پایه 155 هزار تومان شروع می‌شود.

هتل کاروانسرای مشیر

هتل کاروانسرای مشیر به خاطر اهمیت تاریخی، به عنوان یک اثر باستانی هم به ثبت ملی رسیده است.  صاحب اصلی این کاروانسرا، مشیرالممالک از سیاسیون زمان مظفرالدین شاه قاجار بوده و قدمتش به ۱۵۰ سال پیش می‌رسد. این هتل، اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی‌ست. رستوران‌هایی با معماری سنتی، سقف‌های کاربندی، دیوارهایی با نقاشی‌های منحصر به فرد و نهر جاری آب و فواره‌ها، از هتل مشیرالممالک، جایی به یادماندنی ساخته است. هزینه اقامت در این هتل از 210 هزار تومان شروع می‌شود.