فرش ماشینی کاشان

​بی مقدمه عرض می کنیم، شاید اکثر ما شنیده باشیم که بهترین فرش، مربوط به کاشان است و کاشان بهترین مکان عرضه و تولید فرش ماشینی کاشان میباشد. اما علت چیست؟ و آیا این نام، برای یک انتخاب آگاهانه کافی است یا خیر؟ در ادامه با ما باشید...

اگر به دنبال خرید فرش مناسبی هستید باید برای انجام این کار کمی وقت و کمی دقت نظر به خرج دهید. شما اینجایید تا اطلاعاتی در مورد خرید فرش به دست آورید، تا شما را به آنچه مد نظرتان درهاله ای از ابهام و عدم شناخت کافی وجود دارد، هدایت کند. و ما اینجاییم تا مطالبی مفید که در حوزه ی خرید فرش مناسب، به کار شما کاربر محترم می آید در اختیار شما قرار دهیم، تا هنگام قرار گرفتن میان انبوهی از انواع فرش اعم از دستباف یا ماشینی قادر به تشخیص بهترین فرش مناسب و مد نظر خود باشید.

2

فرش دستباف بخریم یا فرش ماشینی

فرش دستباف به منزله ی سرمایه ای است که شما در هنگام پرداخت ارزش آن میتوانید مطمئن باشید که به مرور زمان و گذشت سالها بر این فرش، شما نه تنها مبلغی را که پرداخته اید از دست نخواهید داد، بلکه شاید بیشتر از آن مبلغ بعد از گذشت زمان و پاخوردن این محصول به شما باز خواهد گردد.

لازم به ذکر است، کسانی که با این محصول یعنی فرش دستباف و ویژگی های ان اشنایی ندارند، بدانند که هر چه از عمر فرش دستباف می گذرد بر ارزش آن افزوده می شود. که البته جای شک دارد که کسی این موضوع را نداند.

 ولی خرید این محصول مشکلاتی دارد: یکی قیمت بالای این فرش است که شاید در توان همگان نباشد و موضوع دیگر این است که، تنوع محصولی فرش ماشینی بسیار بیشتر از فرش دستباف بوده و شما در میان انواع فرش ماشینی می توانید زیباترین نقشه ها را با بیشترین شباهت به نوع دستباف آن تهیه کنید.

و در عین حال، مبلغی به مراتب کمتر از فرش دستباف پرداخت کرده و میتوانید با قیمتی مناسب با توجه به سطح مالی خود برای تمامی اتاق ها و کف پوش های منزل خود فرش ماشینی تهیه کنید.

به دلیل استقبال زیادی که از جانب تمام اقشار جامعه از فرش ماشینی به عمل آمده و شما در بازار با تنوع فرش ماشینی تحت برند های مختلف و در طرح و رنگ های متنوع و مهم تر از همه جنس های متفاوت روبرو هستید، قصد داریم در این مقاله با شما، در مورد فرش ماشینی و تمام جوانبی که شما باید در هنگام خرید فرش ماشینی رعایت کنید صحبت کنیم.

 

3

انواع فرش ماشینی

همه صحبت از زیبایی فرش ماشینی 1200 شانه می کنند و از آن موسوم به فرش دستباف گونه یاد می کنند. و جدیدا صحبت از فرش 1500 شانه به گوش می رسد. بعضی طرفدار فرش 1000 شانه هستند و برخی دیگر فرش ماشینی 700 شانه را توصیه می کنند. کدام برای ما بهتر است ؟

در صورتی که در ظاهر وقتی آنها را می بینیم، تفاوتی در آنها مشاهده نمی کنیم. اما این فرش ها با هم تفاوت هایی دارند که یکی از بدیهی ترین این تفاوت ها، تفاوت در قیمت آنهاست .

اگر به این مسائل کاری نداشته و توجهی نکنیم، بالاخره کدام یک از این فرش ها برای ما مناسب است؟ و بهتر است،ما چه فرشی ، و کدام یک از این انواع فرش ماشینی را در چه طرح و رنگی انتخاب کنیم؟، که هم بهترین انتخاب خود را در امروز داشته باشیم، و هم در آینده ای نه چندان دور، که فرش های ماشینی، با سرعت بسیار زیاد در حال تغییر هستند، فرشی انتخاب کرده باشیم که سالیان سال برای ما زیبا باشد و ما را دلزده نکند!

 برای تحقق این اصل باید فرشی انتخاب کنید که برای محیط منزل شما مناسب باشد و مادامی که محیط شما و تم رنگی ان تغییر نکند، نیاز شما به فرش های جدید بازار منتفی خواهد بود، مگر اینکه خودتان میل به تغییر فرش تان داشته باشید.

در کل شما تنها کسی هستید که باید به پاسخ این سوال برسید، که کدام فرش برای شما مناسب است؟ و ما آن کسی هستیم که شما را در رسیدن به پاسخ این سوال راهنمایی می کنیم.

قیمت فرش ماشینی را از نظر های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

فرش ماشینی با دو عامل شانه و تراکم شناخته می شود. هر چه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد باید بدانید که قیمت آن بالاتر است . مثلا 1500 شانه از 1200 و این دو به ترتیب از 1000 و 700 شانه از نظر قیمت بالاتر هستند. عامل دیگر که مهم است و در انتخاب تعیین کننده است، جنس فرش ماشینی است.

قیمت فرش ماشینی از نظر جنس

بدانید که بهترین جنس فرش ماشینی اکریلیک هیت ست است و در کنار این جنس، اجناس دیگری وجود دارد به نام پلی استر و پلی و پروپلین و بی سی اف که از نوع الیاف پلاستیکی هستند. صحبت در مورد ریز جزییات این الیاف در این مقاله نمی گنجد. اما در این حد بدانید که اکریلیک از جمله الیاف مصنوعی است که شبیه پشم است و از نظر مقاومت و پاخوردن و برگشت پذیری در درجه کیفی بالایی قرار دارد و توصیه می شود اگر فرشی می خواهید که سالیان سال برای شما، با کیفیت در حد قابل قبول کار کند بهتر است که از فرش های اکریلیک انتخاب کنید. پس گران ترین فرش ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی اکریلیک می باشد.

قیمت فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

و در مورد انتخاب بین شانه و تراکم های مختلف به شما بگویم که هر چه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر می رود ظرافت و ریز بافتی فرش بالاتر رفته و این به دلیل نازک تر شدن و مستحکم شدن نخ و زیاد تر به کار رفتن نخ در دل فرش ماشینی است.

از ضخامت فرش کم شده و به ظرافت طرح و نقش ان اضافه می شود. و این نتیجه می دهد، که کسانی که دوست دارند فرش نرم تر و ضخیم تر و با قیمت مناسب داشته باشند می توانند از فرش ماشینی 700 شانه خریداری کنند.

و افرادی که دوست دارند طرح فرش شان بسیار شبیه فرش دستباف و جاذب توجه باشد و قیمت فرش برای شان مهم نیست می توانند از فرش ماشینی 1000 شانه به بالا خریداری کنند.

4

چرا همه جا صحبت از فرش ماشینی کاشان است؟

ایران به طور کلی یکی از به نام ترین کشورهای تولید کننده ی فرش ماشینی است. و اکثر برندها و کارخانجاتی که در سراسر کشور در شهرک های صنعتی شهر کاشان گرد آمده و به تولید کالاهای خود می پردازند.

علت این امر این است که شهر کاشان اولین شهر از کشور ایران بود که در ادامه ی تولید و بافت فرش دستباف به تولید فرش ماشینی پرداخت. و به دلیل با کیفیت بودن این محصول به سرعت جای خود را در میان خریداران و بازار فروش فرش ماشینی باز کرد.

از این جهت است که فرش ماشینی را با کاشان و کاشان را به طور کلی با فرش می شناسند.چون کاشان مهد فرش ایران و دومین صادر کننده ی فرش ماشینی به جهان می باشد.

 فرش ماشینی کاشان به دلیل اینکه نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا شناخته شده است، از جمله با کیفیت ترین فرش هاست که در دنیا تولید می شود. و شما با شنیدن نام فرش ماشینی کاشان و خرید تحت نام این شهر آسوده خاطر باشید که می توانید از میان آرشیوی متنوع، از فرش ماشینی در طرح و رنگ و جنس متفاوت، یک فرش مناسب و متناسب با سلیقه ی خود برای منزلتان تهیه کنید.

شاید خرید فرش ماشینی کاشان از میان تولید کنندگان و نمایشگاه های موجود در شهر کاشان برای همگان مقدور نباشد، و به دلیل دور بودن مسافت ها همگان نتوانند از این شهر فرش، خرید خود را انجام دهند ، و حتی کسانی که در حومه این شهر یا خود این شهر قرار دارند ، شاید به دلیل نداشتن وقت کافی برای خرید فرش ، این عمل را به تعویق بیاندازند.

در مواردی ممکن است افراد ندانند از کجا شروع کنند و ندانند که باید از کجا فرش ماشینی خود را بخرند. در این مواقع خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان یکی از گزینه هایی است که به کمک می آید و می تواند درگاهی برای مشاهده و بازدید همگان از انواع فرش ماشینی تولیدی در این شهر و مقایسه قیمت ها و کیفیت فرش ها تحت نام و برند های مختلف باشد.

5

مزیت های خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان

به طور کلی امروزه بیشتر خرید ها از هر نوع کالایی به وسیله ی اینترنت به راحتی انجام می گیرد. و شرط لازم و کافی برای این امر داشتن اعتماد کاربران به فروشگاه اینترنتی و جلب اعتماد از سوی تولید کنندگان و ارائه خدمات بی کم و کاست و کم نظیر از طریق اینترنتی به کاربران است.

شما خواننده ی محترم باید بدانید که اگر خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام دهید می توانید، بهترین فرش ها با بالاترین کیفیت ها را از شهر کاشان، یا برندی که تعریف آن را زیاد شنیده اید و به اجناس آن اعتماد دارید انجام دهید.

ولی باید بدانید که آن فروشگاه باید دارای تاییدیه و مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن، تجارت باشد و شما بتوانید اطلاعات فروشگاه آن را در سایت مشاهده کنید.

و علاوه بر اینها مطمئن باشید که نظارت کامل بر روی عملکرد برندهای کشور که در کانال اینترنت فعالیت دارند وجود دارد و شما میتوانید در صورت بروز هر گونه سواستفاده یا عدم مغایرت اجناس سفارشی تان با انچه در سایت یا فروشگاه اینترنتی ذکر شده است، شکایت کرده و عوامل ذیربط به شکایت شما رسیدگی خواهند کرد.

در آخر

به شما خواننده محترم توصیه می شود که فرش ماشینی تان را متناسب با سبک دکوراسیون خود و هماهنگ با تم رنگی منزل تان تهیه کنید تا هم فرش شما در هارمونی کامل با سبک دکوراسیون شما باشد و هم اینکه فرش ماشینی شما مانع از جلوه ی چیدمان زیبا و حساب شده ی سایر وسایل شما نشود. زیرا فرش قلب خانه و عنصری قدرتمند در منزل است که طرح آن و رنگ آن می تواند کاملا بر سایر اعضا و عناصر خانه قالب شود. پس سعی کنید در انتخاب این عنصر از نظر مشخصات فنی و ظاهری کمال دقت را بنمایید.