کدام تور مشهد را در نوروز 98 انتخاب کنم؟

مشهد مهم ترین شهر شمال شرقی ایران است. این شهر با سه میلیون جمعیت، عناوینی چون پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پایتخت معنوی ایران و شهر بهشت را یدک می کشد. دو عنوان اول به لطف حضور آرامگاه امام هشتم شیعیان و لقب دوم با تکیه بر انبوه امکانات رفاهی، گردشگری و تجاری به دست آمده. در این نوشته، بررسی خواهیم کرد تور مشهد چه ویژگی هایی دارد و در سفر به مرکز خراسان رضوی، چه اماکنی را باید در اولویت بازدید قرار دهیم.

مقدمه؛ شناخت حال و هوای مشهد

مشهد مانند اکثر مناطق ایران زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد. مشهد در یک دشت وسیع، بین رشته کوه های هزارمسجد و بینالود محاط شده و از نظر شهرسازی، سیزده منطقه اصلی دارد. فرودگاهی بین المللی، خطوط ریلی و جاده های اصلی به این شهر می رسند و به لطف این ارتباطات، هرساله بیش از بیست میلیون زائر و توریست پا به مشهد می گذارند. در نتیجه، از همین حالا آماده برخورد با عراقی ها و شیعیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس باشید.

چرا تور مشهد جذاب است؟

علت اصلی جذابیت تور مشهد زیارت مرقد امام هشتم شیعیان است. کشوری که اکثریت جمعیت آن را شیعیان دوازده امامی تشکیل می دهند، این فرصت را دارند تا باسفری ارزان، خود را به پابوس حضرت رسانده و با او تجدید میثاق و میعاد کنند. اما کار به همینجا ختم نمی شود. زائران و گردشگران با انبوهی از امکانات رفاهی، فرهنگی و تجاری مواجه می شوند که نظیرشان در جای دیگری یافت نمی شود. مراکز خرید با رنگ و بوی بین المللی، هتل های پنج ستاره، انبوه پارک های آبی استاندارد، سینماهای درجه یک در قد و قامت جهانی، رستوران های خاص، ییلاقات خوش آب و هوا و بسیاری دیگر، تور مشهد را گزینه ای جذاب برای عموم ایرانیان ساخته است.

در تور مشهد چه می کنیم؟

به جز زیارت، عمده برنامه های مفرح تور مشهد عبارتند از:

  • بازدید از بافت تاریخی و سفر به دوران حکیم ابوالقاسم فردوسی و نادرشاه افشار؛
  • حضور در طبیعت ییلاقات مشهد نظیر وکیل آباد و شاندیز و طرقبه؛
  • تجربه هیجان شهربازی و لذت شناخت دنیای حیوانات در باغ وحش؛
  • آب تنی در پارک های آبی مشهد؛
  • حضور در مراکز فرهنگی نظیر سینماهای مدرن؛
  • خرید سوغاتی های ناب خراسان نظیر نبات، زعفران و غیره.

معرفی سه جاذبه دیدنی مشهد

در صورتی که سطرهای بالا را مطالعه کرده باشید، به خوبی با شرایط کلی مشهد آشنا شده اید. حال زمان آن است که سه مصداق معرفی کنیم و ببینیم جاذبه های مشهد چه شرایطی دارند.

مقصد اول؛خیابان امام رضا

توصیه می کنیم در هرنقطه ای از مشهد که اقامت دارید، حتما یک بار خیابان امام رضا را از بالا تا پایین طی کنید. در این خیابان، اگرچه هتل های مجلل و مدرنی را مشاهده خواهید کرد اما، هنوز هم می توان به بافت های سنتی و باستانی سرک کشید. به خصوص اینکه، از آن جا می توانید به خیابان هفده شهریور رفته و با بورس فروشگاه های پوشاک مواجه شوید.

مقصد دوم؛ پارک ملت تا وکیل آباد

تفاوتی نمی کند که وسیله نقلیه شخصی داشته باشید یا بخواهید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم یک روز سفر خود را در پارک ملت بگذرانید و در انتها، خود را به وکیل آباد برسانید و از طبیعت بکر این پارک بهره ببرید. قسمت اول سفر شما شهربازی و تفریح خواهد داشت و در بخش آخر، در دل طبیعت لذت خواهید برد.

مقصد سوم؛ سینما یا پارک آبی

اگر این همه راه تا مشهد آمده اید، حیف است که از ساخته های مدرن مشهد بازدید نکنید. پیشنهاد ما این است، اگر اهل سینما هستید حتما به سینما هویزه بروید زیرا مجهزترین پردیس سینمایی کشور است و اگر بهترین تجربه حضور درپارک های آبی را می طلبید، موج های آبی یا خروشان را در تور مشهد امتحان کنید.

جمع بندی تور مشهد

در انتها باید ذکر کنیم که در این نوشته، تلاش کردیم تا تصویری کلی از تور مشهد ارائه دهیم و مجال پرداختن به بخش اعظم این شهر در نوشته های اینچنینی وجود ندارد. در نتیجه، اگر سوالی دارید که در سطرهای بالا به آن پاسخ داده نشده است، با ما ارتباط بگیرید. اگرنه، توصیه می کنیم توری را انتخاب کنید که ویژگی های ذکر شده در بالا را به طور حداکثری ارائه دهد.توریاب مرجع تور لحظه آخری مشهد میباشد