قیمت خودرو باز هم گران شد

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر، ایران خودرو لیست قیمت حاشیه بازار محصولاتش را از شهریور تا 30 دی منتشر کرده که افزایش قیمت ها را نشان میدهد . به عنوان نمونه قیمت مصوب خودرو  پژو 207 اتوماتیک 85 میلیون میباشد ولی قیمت حاشیه بازار اعلامی از سوی ایران خودرو برای شهریور 95 میلیون تومان ، از 23 تا 30 دی 98 میلیون و 500 هزار تومان و برای بهمن 101 میلیون و پانصد هزار تومان میباشد که نشان دهنده افزایش قیمت ها است.

روزنامه ایران از جنگ بازار و خودروسازان خبر داده است: وقتی قیمت خودرو در یک ساعت بین 3 تا 5 میلیون گران میشود چه پیامی دارد؟ امیرحسن کاکایی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت این اتفاق را در شکل‌گیری سلطان خودرو می‌داند و می‌گوید: از وقتی‌که اختلاف بازار و کارخانه ایجاد شد جریانی پدید آمد که توانست در مدت زمان کم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سود کند. حال این جریان و مافیا را نمی‌توان به راحتی از بین برد و انتظار داشت که بازار شرایط آرامی به خود بگیرد. سؤال ما این است وقتی سازوکار مالی ایران و اروپا ثبت شد، قیمت دلار و سکه کاهش پیدا کرد چرا قیمت خودرو در بازار گران شد؟ این امر نشانه‌ای از وجود دلالان بزرگ در بازار است. دلالانی که با اختلاف قیمت بازار و کارخانه سودهای کلانی برده‌اند با خودروسازان رسما وارد جنگ شدند و این جنگ جدا از جنگ تحریم است که صنعت خودروسازی با آن مواجه شده است.

طی چند روز گذشته قیمت خودرو به قول فعالان بازار خودرو منفجر و شرایطی ایجاد شد که مردم دیگر توان خرید ندارند. قیمت خودرو بدون آنکه از نرخ کارخانه و یا میزان عرضه تبعیت کند تنها سیر صعودی به خود گرفته است.

خبر های مربوط به خودرو را از سایت شهرخبر دنبال کنید.