بررسی پالرمو در مجمع تشخیص باز هم به هفته آینده موکول شد

به گزارش اخبار سیاسی شهرخبر، لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) که مورد اختلاف میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود در نشست امروز شنبه ۲۷ بهمن  مجمع تشخیص مصلحت نظام با دستور بررسی نهایی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برگزار شد.

آیت‌الله محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جزئیات جلسه امروز اظهار داشت: جلسه امروز حدود سه ساعت طول کشید که به دلیل اقدامات اخیر اتحادیه اروپا دیدگاه‌های مخالفان کنوانسیون پالرمو تقویت شده بود.

آیت‌الله محمدی عراقی با بیان اینکه اغلب کسانی که امروز به بیان دیدگاه خود پرداختند مخالف تصویب لایحه  پالرمو بودند، خاطرنشان کرد: با مواضع سیاسی واقتصادی اخیر اتحادیه اروپا، کفه مخالفان پالرمو تقویت شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضع آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: ایشان پیش از این موافق تصویب لایحه پالرمو پالرمو بودند اما بنظر من امروز ایشان نظرشان کمی تغییر کرده است.

9نفر از اشخاصی که نوبت برای صحبت گرفته بودند، نوبت به آنها نرسید و با رای اعضای قرار شد در جلسه دیگری این موضوع بررسی شود که نماینده دولت نیز در این‌رابطه رای مثبت داد لذا امروز به رای‌گیری نرسیدیم.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد جلسه امروز: جلسه امروز هیچ مصوبه‌ای نداشت و از آنجا که فرصت برای اظهارنظر اعضا کافی نبود، بررسی دستور جلسه که پیوستن ایران به کنوانسیون بین المللی پالرمو است به جلسه دیگر موکول شد.توکلی افزود: از آنجایی که پیوستن ایران به پالرمو مهم است و به معیشت مردم ارتباط دارد به نظرم با پذیرش این لایحه وضع معیشت مردم سخت‌تر می‌شود و من سعی می‌کنم از موافقت با قوانینی که وضع مردم را سخت کند، اجتناب کنم.