رونمایی احسان علیخانی از گات تلنت آمریکایی به زبان فارسی

به گزارش اخبار هنری شهرخبر، برنامه استعدادیابی عصر جدید، جدیدترین ساخته‌ی احسان علیخانی برای شبکه سوم سیما است. این برنامه با هدف کشف استعداد‌های مختلف ساخته شده است. برنامه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها پس از اخبار شبانگاهی، حوالی ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. داوران این برنامه استعدادیابی سلبریتی هایی چون رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد، سیدبشیر حسینی و امین حیایی هستند.

اولین قسمت برنامه عصرجدید در حالی روی آنتن شبکه سه سیما رفت که ساختار و ترکیب شرکت‌کنندگان این برنامه ابهاماتی را به وجود آورده است. محمدرضا گلزار مجری مسابقه تلویزیونی برنده باش قبل از آغاز پخش این برنامه با حضور در برنامه ماه عسل با صراحت به برند جهانی برنده باش اشاره کرد و تأکید کرد در کشورهای مختلفی این مسابقه با همین قالب در حال اجراست و او علاقه دارد همین مسابقه را در ایران هم اجرا کند، این توضیحی بود که طبیعتا باب هرگونه تردید درباره کپی‌برداری یا  نوآوری را بست.شاید انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه عصرجدید به کپی بودن برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور گات تلنت‌ آمریکایی اشاره کند اما علیخانی ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند.

اولین قسمت از این برنامه شگفتی خود را با استعدادیابی از برخی چهره‌ ها به نمایش گذاشت که سال‌هاست با رشته‌های موردنظرشان شناخته شده‌اند، از جمله این افراد احسان موسوی‌نژاد قهرمان فوتبال نمایشی است که خود را نفر اول آسیا و نفر پنجم جهان معرفی کرد. شگفتی دیگر این برنامه سعید فتحی‌روشن بود که او هم پیش از این در شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله برنامه علی ضیا حضور یافته و مخاطب با یک جستجوی ساده می‌تواند به این نتیجه برسد که او هم استعداد تازه‌ای نیست و سال‌هاست در حرفه خود به‌عنوان یک چهره شناخته شده است. استفاده از قالب مشترک در برنامه‌سازی اتفاقی رایج در تولیدات تلویزیونی جهان است اما عطش برنامه‌سازی که مدتی است در شبکه‌های مختلف تلویزیون به راه افتاده، فراتر از استفاده از قالب‌ها و به‌نوعی تن دادن به قالب‌ها است. نمونه موفق برنامه‌هایی مانند حالا خورشید و خندوانه به‌خوبی نشانگر این واقعیت است که می‌توان در قالب‌های استانداردجهانی یک برنامه خلاقانه ایرانی تولید کرد و این متفاوت از بازسازی یک برنامه کاملا خارجی صرفا به زبان فارسی است.