معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا/ بهترین مکان های گردشگری آنتالیا

آنتالیا شهری با ترکیب شگفت انگیز سواحل و فرهنگ سنتی ترکیه است. آنتالیا، در میان شهرهای ترکیه، پرسرعت ترین رشد شهری را داشته است.

سفر به آنتالیا همواره جذاب است. پادشاه آتالوس دوم به افراد خود گفت "این شهر باید بهشت باشد". امروزه گردشگرانی که از اقصی نقاط دنیا به آنتالیا سفر می کنند معتقدند پس از غروب آفتاب در آنتالیا، همه چیزهای زیبایی که انسان ها در تمام عمر مجاز به مشاهده آن هست، را در این شهر مشاهده می کنند.

شهر قدیمی کالیسی (Kaleiçi) در آنتالیا

کالیسی مکان مناسبی برای قدم زدن و تماشا کردن است. خانه های بینظیر سفید و پشت بام های قرمز، در طول خیابان سنگفرش قرار گرفته اند. در حال حاضر در این شهر قدیمی، تعداد زیادی هتل، بوتیک، مغازه های سوغاتی، گالری های هنری و رستوران وجود دارد. می توانید ساعت ها در این محل قدم بزنید.

فنجانی قهوه ترک بنوشید، از بندر آن دیدن کنید و به مسجد تاریخی محمد پاشا سر بزنید. این محله قدیمی در مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی قابل دسترس است.

کالیسی در آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا، بندری زیبا است که مملو از بوتیک ها، کافی شاپ ها، بازارها و قایق های کوچک و باشکوهی است که بر روی دریای شگفت انگیز مدیترانه حرکت می کنند.

در حال حاضر و با توجه به انبوه فضاهای سرگرمی و قایقرانی، دشوار است تصور کنید که اینجا، زمانی مهمترین مرکز اقتصادی آنتالیا بود. در بندر قدیمی آنتالیا می توانید قهوه ای ترک و اصل بنوشید، منظره زیبای خورشید و دریا را مشاهده کنید و یا به غواصی بروید.

قایقرانی و شنا نیز از دیگر تفریحات این بندر است. این بندر در محله کالیسی قرار دارد.

بندر قدیمی

موزه آنتالیا

اگر از آن دسته افراد هستید که به تاریخ ترکیه علاقه مندید، این موزه عالی را از دست ندهید. در این موزه نمایشی خیره کننده از سایت های حفاری شده ترکیه را نشان می دهد. در اینجا به طور کامل تاریخ ترکیه را درک می کنید. آثار نمایش داده شده متعلق به عصر برنز تا بیزانس هستند. این موزه در خیابان کنیالتی آنتالیا قرار دارد. 

موزه

منار یولی آنتالیا

مشخص ترین نماد آنتالیا، منار یولی است که توسط سلطان سلجوقی، علاء الدین کیقباد در سال 1320 احداث شده است. این مناره متعلق به مسجدی است که امروزه به عنوان یک مکان آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این مناره نمونه از معماری دوران سلجوقی را نمایش می دهد. در کنار این مناره می توانید از برج ساعت نیز دیدن نمایید.

منار یولی

رفتینگ در آنتالیا

در این شهر تاریخی، تفریحات هیجان انگیزی نیز وجود دارد. در بخش های غربی ساحل، شیب کوه ها اندکی تندتر می شود و مکان مناسبی برای تفریح هیجان انگیز رفتینگ می باشد. در تورهای که برای رفتینگ در نظر گرفته شده است، عکاس های جالبی از شما گرفته می شود که می توانید پس از پایان این تفریح، آنها را بخرید و در خاطراتتان ثبت کنید.

رفتینگ

پارک های آبی آنتالیا

اگر اهل شنا و آب بازی هستید، در تعداد زیادی از هتل های آنتالیا، پارک های آبی کوچک و بزرگ وجود دارند. بهترین پارک آبی در این شهر، تروی (Troy) است. این پارک که در هتل مجلل ریکسوس قرار دارد به عنوان بزرگترین پارک آبی در مدیترانه شناخته شده است. در ساحل لارا نیز پارک آبی دیدمان انتخاب بسیار مناسبی است.

پارک

غواصی در آب های زیبای آنتالیا

در آنتالیا تفریحات آبی زیادی وجود دارد. یکی از هیجان انگیزترین آنها، غواصی است. می توانید در تورهای یک روزه ای که وجود دارند ثبت نام کنید و دل به دریای مدیترانه بسپارید. نقاط مختلفی برای غواصی به شما پیشنهاد می شود که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. کشف لاشه های کشتی ها و یا هواپیماهای مدفون شده در دریا و تماشای زندگی موجودات آبزی، تجربه به یادماندنی در سفر شما به آنتالیاست.

غواصی

تور کشتی

یکی دیگر از پیشنهادهای سفر به آنتالیا، شرکت در تور کشتی است. در این تور می توانید با یک کشتی زیبا، بر روی آبهای نیلگون مدیترانه حرکت کنید. از طبیعت محسور کننده اطراف خود لذت ببرید. عکس های قشنگی بگیرید و در مکان هایی که کشتی توقفی کوتاه دارد، به شنا بپردازید. می توانید یک وعده غذایی را نیز در درون کشتی میل نمایید.

تور کشتی